Njegovo srce bije za stare motorje in oldtimerje. 82. letni Manfred Pianka je tudi izven kraja Unna znan kot "Mr. BMW" katerega povezujejo z tovarno vozil v Münchnu. V njegovi zbirki zgodovinskih avtomobilov pa je BMW 850 Cabrio našel svoj individualni prostor.

Spomini na njegov avto hišo v ulici Hansastrasse povezuje Manfreda Pianko z mod. 850. Ti spomini so celo izredno prijetni, saj je 90-ih letih ravno on na območju celotne nemčije prodal največ teh luksuznih kupejev iz hiše BMW , ki je s tem modelom na trg prinesla še en model z 12- valjnim motorjem.

Kljub skromni bazi potencialnih kupcev je strankam prodal toliko modelov 850, da so ga s sedeža BMW tovarne poklicali: “Imeli bi samo eno vprašanje, kako ste dosegli tolikšno prodajo? Na neki točki se je porajal tudi sum nezakonite preprodaje vozil v tujino.”

Mr. BMW - BMW 850 cabrio (3)

Vendar pa so vsa vozila bila prodana v Unni, pravi Manfred.

Njegove visoke prodajne številke je dosegal zaradi navezanosti znamke BMW na splošni ravni, do serije 850 pa je gojil posebno ljubezen. In v njegovi zbirki se je moral znajti zelo redek model. V teh letih je predelovalec luksuznih vozil “Styling-Garage Hamburg“ precenil svojo delovno kapaciteto in tako so od tega podjetja ostala 4 vozila 850, ki so bila pripravljena za predelavo v kabrioleta v skupni vrednosti takratnih 600.000 DM. Leta 2002 je Manfred Pianka kupil enega od teh modelov iz insolvenčne mase omenjenega podjetja in predelava se je začela. Odrezal je streho in to je bila še najlažja naloga. Vendar pa si je Manfred rekel, da ima časa dovolj na pretek in tako je vozilo počasi pričel predelovati pri svojih znancih.

Mehaniko in platneno streho je Manfred dal izdelati prijateljem, električni dvižni mehanizem strehe pa si je »sposodil« od nekega ameriškega avtomobila. Napenjanje platna preko okovja strehe se je lotil sedlar iz kraja Unna, mehaničnih težav, kot so nezapiranje strehe ob slabem vremenu oz ob temperaturnih razlikah, pa so se lotili lokalni statiki in specialisti na področju strojne hidravlike. Težave z temperaturnimi razlikami so uspešno odpravili, težave z nenadnim dežjem pa ne. Tako si je Manfred, ko je streha zopet ostala odprta, od zidarjev sposodil večjo ponjavo, da ne bi zmočilo avta.

Z odprto streho je prepotoval Jugoslavijo, Madžarsko in Poljsko. Strah pred tatvino ga ni skrbel saj je, kot je sam izjavil: Kamor mi potujemo, parkiramo vedno izza debelih železnih vrat.

Mr. BMW - BMW 850 cabrio (5)

Njegova žena Margret, ki je večinoma sopotnica, pa tudi sama zelo rada sede za volan, in takrat tudi zelo hitro vozi. Skoraj 300 km/h sem se peljala, je polna zanosa dejala. Manfred pa je izjavil, da si ne želi popotovanja po ZDA, kjer se vozi kar nekaj »v kabriolete predelanih 850-ic« . Raje se usede na svojega 1200 ccm BMW Cruiser in lepo počasi in umirjeno potuje po Nemčiji. Srečanj oldtimer klubov se redno udeležuje, čeprav njegovemu kabrioletu še manjka 5 let do naziva »oldtimer«. Vendar pa pravi, da so v teh klubih tako redka vozila oz. eksoti vedno več kot dobrodošli. To leto je srečanje v Eisenach-u ob reki Wartburg.


Osebna izkaznica:

Naziv Mr. BMW je bil Manfredu dodeljen iz dobrega razloga. Leta 1944 je iz vzhodne prusije ušel k svoji sestri v kraj Hamm. V kraju Unna pa se je pri mehaniku motorjev »Zweirad Karzewski« izučil za mehanika in opravil tudi mojstrski izpit. V kraju Bramey Lennigsen, ki je pod okrožjem Unna, je spoznal svojo ženo Margret. Tam je za zaveznike popravljal tanke in s strani mehanika, ki je bil zaposlen v BMW-ju, je bil nagovorjen: Tebe bi pa potrebovali… je dejal BMW mehanik.

Zaradi višje plače je Pianka zamenjal službo in šel v obrat Grewe v kraju Unna. Kmalu mu je postalo jasno, da če hoče zaslužiti več, mora sam odpreti kakšen obrat. V kraju Massen je leta 1963 prvega februarja odprl vrata v svoji novi dvojni garaži, kjer je postal sam svoj mojster. Kasneje je od premogovnega podjetja Zeche Alter Hellweg odkupil večjo halo in nekaj zemljišča na ulici Hansastrasse kjer je takrat 35 letni Pianka pričel s prodajo rabljenih in novih BMW vozil.

Pianka je v tem obratu izučil 105 vajencev, zaposlenih je bilo okoli 30 sodelavcev in od začetnih 50 prodanih novih vozil na leto, je postopno zviševal število prodaje na 280 prodanih vozil na leto. Seveda je to Koncernu BMW bilo premalo in Pianka se je naposled upokojil. Pred 37-imi leti pa je ustanovil »Oldtimer club Unna“. Povedal je: Posebnost na BMW ich je, da je navdušenost nad temi vozili hudo nalezljiva.

Podatki o BMW 850:

Münchenski BMW je izdelal pribl. 30.000 850 kupejev, vendar pa model brez strehe, se pravi kabriolet nikoli ni bil predviden in nikoli ni videl luči serijske izdelava. Vsi obstoječi kabrioleti so izdelani izključno v lastni režiji, so izredno redki in s tem dosegajo visoke prodajne cene.

Mr. BMW - BMW 850 cabrio (5)

Podatki o predelanem BMW 850i Cabrio:

Tip: 850i M70B50
Proizvodno leto: 1990
Sedežev: 2
Motor: 12 valjni. Bencinski motor
Moč motorja: 300 KM
Zapremnina motorja: 4.988 ccm
Navor: 450 N./ 4.100 U./min
Najvišji vrtljaji: 6000 U./Min.
menjalnik: 5-stopenjski Avtomatik
Pogon: Zadaj
Teža praznega vozila: 1.790kg
Pospeški: (0-100km/h): 6,8 sek.
Najvišja hitrost: 300 km/h vendar je pri 250km/h blokiran
Poraba goriva: mestna vožnja cca. 18,5l/100km
Cena novega vozila leta 1990: 135.000 DM
Oprema: Usnje, Hidravlično zložljiva platnena streha

Vir: Lokalkompass

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code