V Evropi pet tisoč kupcev eksotov, slovenske najbrž pregnali davki...

V prvih devetih mesecih letošnjega leta je bilo v Evropi prodanih 5.022 eksotičnih avtomobilov, osem odstotkov več kot v enakem obdobju lani. Sodeč po statističnih podatkih so za rast krivi predvsem trije novinci v tem razredu; BMW i8, Rolls-Royce Wraith in Lamborghini Huracan, ki so si odrezali petino trga. Prodaja večine ostalih modelov je upadla, najbolj se je upad poznal Ferrarijevim modelov F12, FF 599 GTB Fiorano. Medtem ko je še sveži Ferrari 458 Italia našel štiri odstotke več kupcev (več v tabeli).

bw-i8s

V Sloveniji so bili v istem obdobju letos registrirani le štirje avtomobili, ki bi jih lahko uvrstili med eksotične, gre za tri Maseratije in enega Porsche 911. A to še ne pomeni, da Slovenci v teh časih ne kupujejo dragih avtomobilov.

rolls-royce-wraith

Skromne številke niso nenavadne, pa ne gre le za gospodarske razmere, ampak za visoke davščine, ki bremenijo eksotične avtomobile. Za kateregakoli od zgoraj naštetih avtomobilov mora slovenski kupec plačati 22 odstotni davek na dodano vrednost (DDV), ekološko takso in dvostopenjski davek na motorna vozila (DMV), uveden leta 2012, ki je obračunan na osnovi nabavne cene vozil. Za vsakega od teh vozil morajo slovenski kupci plačati še 28 odstotni DMV vezan na izpuste ogljikovega dioksida in 16 odstotnega, ki je vezan na prostornino motorja.


Za Porsche vreden 100 tisočakov, boste plačali 70 tisoč evrov davkov!

Zaradi visokih davkov, ki ceno avta z nabavno ceno sto tisoč evrov dvignejo na 170 tisoč, vse manj dragih avtomobilov nosi slovenske tablice. Kupci avtomobile kupljene v Sloveniji registrirajo v drugih državah EU, denimo v Nemčiji z le 19 odstotnim DDV in brez dodatnih davkov. Pogoj za to pa je stalno ali začasno prebivališče ali sedež podjetja v drugi državi, po neuradnih informacijah pa je mogoče avto registrirati tudi brez omenjenih zahtev. Drug način je lizing oziroma najem avtomobila.

Lamorghini Huracan

Bomo Slovenci v prihodnosti torej lahko le najemali BMW i8? Ali se bo našel kakšen domoljubec, ki bo žrtvoval nekaj več tisočakov za slovensko registrsko tablico na električnem športniku? Vsekakor boste lahko srečni, če boste kakšnega zagledali na cesti, saj bo i8 ne glede na naše davke, tako kot vsi eksotični avtomobili, še zmeraj redek prizor tudi v drugih državah.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code