Ali si predstavljate življenje čez deset let in več? Večinoma je gledanje v prihodnost tako nemogoče kot misel na barvni odtenek, ki še ne obstaja. Potem pa so tukaj ljudje, ki vidijo nekaj, česar večina ne. Ustvarijo inovacije, ki so se še včeraj zdele nemogoče - očitno je nekaj takšnih ljudi zaposlenih tudi pri BMW.

Ljudje smo bitja navade. Naše življenje je sestavljeno iz različnih rutin, večina se bojimo drastičnih sprememb, ki bi ogrožale naše udobno življenje. Kaj pa, če spremembe pomenijo izboljšanje? Včerajšni dan je zaznamoval okroglo obletnico – 100. rojstni dan podjetja BMW, od samih začetkov pa se je marsikaj zelo spremenilo. “Na naslednjih sto let” ni le brezpomenski stavek, na katerega so nazdravili vsi glavni voditelji podjetja. Za njih je to napoved – napoved, da BMW aktivno razmišlja o tako bližnji, kot tudi daljni prihodnosti.

bmw-100-years (10)

Trajnostni razvoj, povezljivost, možnost vodenja s strani voznika ali vozila, ohranjanje značilne zunanjosti in uporaba materialov prihodnosti – vse to predstavljajo vozila Vision Vehicles, s katerimi dobimo odgovor na večino vprašanj o mobilnosti v prihodnosti. Ker smo lastniki BMW vozil v velikem deležu nanje tudi navezani, bavarsko podjetje v prihodnosti cilja na takšno povezljivost, ki bo vozilu omogočala aktivno delovanje z voznikom. BMW VISION NEXT 100 predstavlja smernice tehnološkega razvoja, ki bodo v naslednjih desetletjih najbolj aktualne. Seveda je takšne smernice predvideti tako težko, kot vreme za naslednji mesec, vendar že iz preteklosti in nekaj starejših BMW konceptov vemo, da bavarski oblikovalci in inženirji vedo, kaj počnejo.

bmw-vision-next-100-koncept (16)

Adrian van Hooydonk, vodja oblikovanja pri BMW Group je povedal: “Če si kot oblikovalec lahko nekaj predstavljaš, obstaja dobra možnost, da to nekega dne postane realnost. Naš cilj z BMW VISION NEXT 100 je bil razviti prihodnji scenarij, s katerim se bodo soočili uporabniki. Tehnologija bo povzročila pomembne napredke, kar bo odprlo pot novim fantastičnim možnostim, ki nam bodo omogočile, da ponudimo voznikom še več asistence za bolj intenzivno vozno doživetje. Moje osebno stališče je, da mora biti tehnologija čim bolj intuitivna za upravljanje in doživljanje, tako da bodo prihodnje interakcije med človekom, strojem in okoljem postale brezhibne. BMW VISION NEXT 100 kaže, kako želimo oblikovati to prihodnost”.

bmw-vision-next-100-koncept (8)

Katere so glavne točke prihodnosti? Hja, prvo ste verjetno že uganili: avtonomna vožnja seveda! Sanje o popolnoma brezskrbni vožnji s šampanjcem v roki in v napol ležečem položaju so sicer še zelo daleč, bolj realno pa je avtonomna vožnja, ki še zmeraj zahteva veliko voznikove pozornosti. Ker pa je to BMW in ker vozila predstavljajo užitek v vožnji – bo vsaj pri bavarski znamki še zmeraj poudarek na tem, da bo voznik ob vstopu v futuristično vozilo še zmeraj dobil svojo dozo adrenalina in občutka kontrole – BMW VISION NEXT 100 pa naj bi vozniku omogočil, da postane “Ultimate Driver”. Fokus vozila se spreminja glede na način vožnje. V načinu Boost se osredotoča na bistvene stvari za voznika, medtem ko sta v načinu Ease v ospredju okolica vozila in atmosfera v notranjosti.

bmw-vision-next-100-koncept (4)

Glede na to, da dandanes vsi hodimo naokoli z glavami, usmerjenimi v pametne telefone, računalnike, tablice in podobne naprave, postane jasno, da bodo tudi vozila v naslednjem obdobju nujno morala ponujati boljšo povezljivost in enostavno komunikacijo; tako z avtomobilom, kot tudi z zunanjim svetom. Umetna inteligenca bo imela sposobnost učenja, samo-nadgrajevanja in kar je najpomembnejše – ukazovali ji bomo mi. Čeprav se to sliši nekoliko strašljivo, še posebej če ste kdaj gledali film “I, Robot” iz leta 2004, pa je boljša komunikacija že sedaj nujno potrebna. Samo pomislite na to, kako vsakdanje je postalo telefoniranje/ SMS-iranje v avtomobilu – in kako nevarno je to za vse udeležence v prometu. Potrebujemo rešitve. In to zelo kmalu. BMW je do neke mere že našel rešitev: vsako vozilo bo vsebovalo tudi “možgane” oziroma kot mu BMW pravi “Companion” – glavna komunikacija med vozilom in voznikom je v obliki dragega kamna sredi armaturne plošče, sposobnega izmenjave podatkov, učenja, izvajanja rutinskih nalog in dajanja nasvetov. To pomeni, da dlje, kot boste imeli vaše vozilo, več bo vaš “kompanjon” vedel o vas in vaši vožnji. Hmmm… kaj bi se torej zgodilo, ko bi vozilo kupil drugi lastnik? Takšna vprašanja bomo zaenkrat pustili v prihodnosti.

bmw-vision-next-100-koncept (7)

Tudi materiali se spreminjajo. Večina nas je že opazila relativno počasno, a odločno, vpeljevanje karbonskih vlaken in kabonsko ojačane plastike v avtomobilsko proizvodnjo. Prav tako bodo povsem drugačni tudi proizvodni obrati – 4D tiskanje nam je odprlo pot v brezmejne možnosti in ideje, bo proizvodnja morda postala popolnoma avtomatizirana?

bmw-vision-next-100-koncept (27)

Kakšne so torej lastnosti koncepta? Glaven poudarek je na notranjosti in njegovi uporabnosti. Prostorna, kupolasta potniška kabina omogoča veliko prostora, prijeten ambient in enostavno uporabo. Nekoliko bolj nenavadna je inovacija “Alive Geometry”, ki s svojimi 800 tridemenzionalnimi premičnimi trikotniki na instrumentni plošči s svojim gibanjem komunicira z voznikom. Čeprav smo trenutno povsem obsedeni in odvisni od različnih zaslonov in prikazovalnikov pa prihodnost zgleda nekoliko drugače. Tako, kot je bilo to prvič prikazano na BMW i Vision Future Interaction, bodo vozila prihodnosti namesto zaslona uporabljala kar celo vetrobransko steklo. Obliko BMW Vision Vehicle označuje mešanica kupejevske športnosti in dinamične elegance limuzine. Z dolžino 4,90 in višino 1,37 m ima kompaktne zunanje mere. Velika kolesa so nameščena široko, za izboljšanje aerodinamike in same zaščite pa namesto blatnikov tud na zunanjosti deluje “Alive Geometry” – s katerim je količnik zračnega upora izjemno nizek: 0,18. Bakrena barva karoserije predstavlja toplino, galebja vrata pa omogočajo boljše vstopanje in izstopanje potnikov.

bmw-vision-next-100-koncept (30)

Koncept je bil ustvarjen iz različnih recikliranih in obnovljivih materialov, nekatere karbonske komponente pa so izdelane celo iz ostankov običajne proizvodne karbonskih vlaken. Čeprav nismo prepričani, kakšne materiale bomo ustvarili in pridobili v prihodnosti pa postaja jasno, da bo uporaba lesa in usnja kmalu zamrla – oziroma bodo takšni materiali ostali, vendar bodo izjemno ekskluzivni in dragi. Mi smo že pripravljeni na naslednje stoletje, pa vi?

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code