Včeraj smo pod okriljem BMW Slovenija, prvič doživeli Electric Now Tour, kjer so nam predstavili vse o svojih električnih in hibridnih vozilih podznamke 'i' in iPerformance.

BMW vozila podznamke ‘i’ so po besedah Aleša Suhorepca, direktorja prodaje pri BMW Group Slovenija, tehnološko najnaprednejša vozila te znamke, kjer se ustvarjalci držijo slogana: Prihodnost najlažje napovemo, če jo soustvarjamo. Po njegovih besedah na kratki predstavitvi, so električni in hibridni avtomobili znamke BMW, zaslužni za kar 50 odstotkov prodaje tovrstnih avtomobilov v Sloveniji, na svetovni ravni pa je ta delež 29 odstoten kar je le 1 odstotek za ‘električnim gigantom’ – Teslo. Tako so v lanskem letu prodali preko 60 tisoč vozil z oznako ‘i’ in iPerformance, za letos pa načrtujejo to številko dvigniti na 100 tisoč prodanih avtomobilov.

Ne glede na dobre prodajne rezultate pri nas, opažajo, da se povpraševanje še povečuje. Kar 80 odstotkov kupcev, je novih za to znamko opažajo pa, da se za nakup električnega avtomobila odločajo tudi ljudje, ki so bili do sedaj do te vrste avtomobilov skeptični, saj se v Sloveniji polnilna infrastruktura zelo hitro razvija. Na voljo naj bi bilo namreč že skoraj 500 polnilnic po vsej državi, v kratkem pa nameravajo v sodelovanju s poslovnim partnerjem Petrol, to še razširiti in svojim kupcem ponuditi še več.

Zgodba trajnostne mobilnosti, kakor pri BMWju pravijo celotnem projektu elektrifikacije njihove modelne ponudbe, se je začel še mnogo pred letom 2013. Takrat je bil namreč predstavljen BMW i3, kot prvi predstavnik ‘i’ podznamke.Pred lansiranjem modela i3 so s ‘testnima mulama’ v obliki BMW active electric serije 1 in MINI E, prevozili preko 40 milijonov kilometrov, kjer so dodobra testirali vso tehnologijo, ki so jo kasneje uporabili v modelih ‘i’ in iPerformance.

Tako i3 kot tudi športnejši i8 postavljata standarde v svojem razredu pri prodaji in tehnološki dovršenosti. Na vprašanje, kdaj lahko pričakujemo naslednji model z oznako ‘i’ smo od Gordane Kisilak (BMW i) dobili odgovor, da je BMW i3 toliko pred konkurenco, da potrebe po dodatnem modelu ali zamenjavi, še nekaj časa ne bo saj bo i3 tudi v prihodnosti še nekaj časa postavljal smernice ostalim. BMW i3 ni namreč le tehnološko zelo dovršen in ekološko naravnan avtomobil, temveč je taka tudi njegova proizvodnja. Proizvodnja karbonskih vlaken, ki omogočajo avtomobilu težo le 1395 kilogramov in izjemno trdnost, namreč poteka v ameriški tovarni, ki je strateško locirana ob hidroelektrarni na jezeru ‘Moses’ iz katere tovarna dobiva vso električno energijo. ‘Zelena miselnost’ pa se ne konča tam, saj tudi tovarna v Leipzigu, kjer se ta električni malček proizvaja, dobiva vso električno energijo iz bližnjih veternih elektrarn, sam avtomobil i3 pa je do 98 odstotkov razgradljiv.
To ga zagotovo postavlja pred vso konkurenco, kar zagotovo k znamki pritegne tudi tiste kupce, ki so bolj ekološko naravnani in ne kupujejo električnega avtomobila le zaradi ‘priročnosti’. To pa zagotovo pomaga tudi prodajnim številkam podznamkama ‘i’ in iPerformance, ki naj bi po napovedi ob koncu kratke predstavitve,  do leta 2025 dosegala med 15 in 25 odstotkov celotne prodaje BMW Group.

Electric Now Tour 2017 - Slovenija - BMW Slovenija - Kristalna Palaca (22)

Po končani kratki predstavitvi, so nas odpeljali do posebnih različic i3 in i8, imenovanih Italia Garage Customs, od katerih smo seveda največ pozornosti namenili športnejšemu i8. Vozilo za predelavo, na željo kupca pošljejo predelovalcu Italia Garage direktno iz tovarne, tam pa vanj vgradijo posebno notranjost z modro-črnim vzorcem v kombinaciji usnja in alkantare in posebno poslikavo zunanjosti. Ravno ta poslikava pa naredi avtomobil poseben, saj je narejena s posebno tehniko slikanja in zrcali vzorec notranjosti. Se sprašujete kakšna je cena? 50 tisočakov za i8 in 16 tisočakov za manjšega i3. Nam se to zdi veliko, pa vendar za ta denar dobite unikaten in izjemno atraktiven avtomobil, ki bo zagotovo pritegnil množico pogledov.

Ko smo si dodobra ogledali te posebni različici, so avtomobili iPerformance že čakali, da nas popeljejo na panoramsko vožnjo spoznavanja hibridne tehnologije. Po kratkih navodilih inštruktorja se že peljemo v koloni v popolni tišini, saj se na začetku vsi peljemo le na elektriko, jaz v najprestižnejši seriji 7, pa lahko uživam še v neizmernem udobju in odličnem zvočnem sistemu. Ne mine dolgo, da pridemo ven iz mestne gneče na bolj odprte ceste, kjer lahko poizkusimo še drugo plat naših vozil, ko bencinski motor skupaj z električnim poskrbi za konkretno ‘brco v hrbet’. S takim tempom ne mine dolgo, ko inštruktor po radijski zvezi napove, da je čas za menjavo avtomobilov. Presedem se v manjšo serijo 5, ki ravno tako ponuja podoben pogonski sklop kot večja serija 7, le da je tukaj moči manj, vendar na račun manjše teže, zmogljivosti nič ne trpijo. Po kratki vožnji že dodobra spoznam hibridni pogonski sklop in zato točno vem v kateri način vožnje bom prestavil na določenem tipu cest. Še prehitro pridemo do zadnje menjave, tokrat voznikov, kjer pa sem imel iz sovoznikovega sedeža možnost spoznati še hibridnega velikana v obliki X5 40e.

Po vrnitvi z panoramske vožnje, se vsi navdušeni ‘zagrizemo’ v spretnostni poligon, kjer smo preizkušali naše sposobnosti manevriranja z okretnim i3 in dojemanje načina vožnje ‘one pedal feeling’ kjer smo poizkušali z uporabo le enega pedala, brez zaviranja avto ustaviti v navidezni ‘garaži’. Če se vam zdi nezanimivo, naj vam povem, da vas okretnost električnega malčka povsem zasvoji, saj na koncu kar nisem želel nehati. Mislim, da na trgu ni avtomobila s katerim bi lahko opravil s takim poligonom tako suvereno, saj ponuja odlično kombinacijo lahkotnosti, okretnosti, preglednosti in majhnega obračalnega kroga. Po 15 minutah sem slalom že prevozil dvakrat hitreje, brez podrtega stožca, pa tudi v garažo mi je uspelo parkirati brez pomoči zavore.

Za konec pa smo za piko na ‘i’ (če se lahko tako izrazim) lahko uživali še v dinamični vožnji z športnim BMW i8. Na žalost nam jo je malenkost zagodlo vreme in čas prometne konice, pa vendar smo vseeno lahko na kratki vožnji spoznali vse plati tega hibridnega športnika, ki v svojem razredu enostavno nima konkurence. Velika moč, je bila zaradi štirikolesnega pogona, tudi v močnem dežju pod nadzorom, tako nismo bili nikoli v strahu, da bi izgubili kontrolo nad vozilom. Presenetljivo, kakšen zvok zna iz sebe iztisniti majhen 1.5 litrski turbobencinski motor. Čeprav vem da je večinoma ‘umeten’, vseeno zveni precej ‘naravno’ in avtomobilu doda še tisto nekaj kar imajo ostali, nehibridni konkurenti. Česar pa tudi oni nimajo je možnost priti na končno destinacijo čisto neslišno in neopazno, kar je idealno za tiste, ki ne želite zbujati posebne pozornosti z vašim prihodom. Enako smo storili mi in občutek je enostavno neverjeten. Še minuto prej doživljaš nore pospeške in uživaš v odličnem zvoku, nato pa popolnoma neslišno prispeš na cilj. Odlična kombinacija!
BMWju se zahvaljujemo za povabilo, mi smo uživali! Kako pa si poglejte še v spodnji fotogaleriji.

Fotograf: Dejan Ipavec

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code