Za skupno mizo smo sedli z direktorjem podjetja Avto Aktiv, ki se neustavljivo širi in niza uspehe na različnih področjih. V čem je skrivnost njihovega uspeha? Kakšne novosti nas čakajo v prihajajočih letih? Namig: obeta se nekaj ogromnega!

Matjaž Poropat je direktor podjetja Avto Aktiv Slovenija in posledično zelo zaposlen človek. Kljub vsem obveznostim pa si je vseeno uspel vzeti nekaj časa tudi za nas in odgovoriti na vprašanja o svojem delu, o uspehu podjetja ter načrtih za prihodnost. Zdi se, da bo slednja za Avto Aktiv zelo svetla in uspešna.



1. Avto Aktiv je bil distributer BMW, nato le trgovec, kasneje še to ne, sedaj pa se spet vzpenjate. Kam greste?

Naš cilj, se pravi cilj Avto Aktiva, je postati številka ena v prodaji in poprodaji v Sloveniji. To je naš cilj, ki smo si ga zadali pred približno tremi leti in pol. Prav ste omenili, da je bil Avto Aktiv do vstopa Slovenije v Evropsko unijo uvoznik za znamko BMW. Z EU pa je prišla lokalna pisarna in z nastopom le-te med mojimi predhodniki ni bilo več nekega interesa po sodelovanju z BMW. Tako je bilo vse do treh let nazaj, ko je v Sloveniji nastopil g. Klaus Berning, poklical je tudi mene in začela sva novo zgodbo Avto Aktiva. Le-to za zdaj peljemo dokaj uspešno in upamo, da bomo še naprej izpolnjevali najino vizijo, vse do najinega cilja.

2. Vmes je vodstvo izjavilo, da se znamki BMW pač odpovedujete. A zdelo se mi je, da tega ni mislilo povsem resno. Kako močna je vez s to znamko?

Zgornja izjava je bila verjetno podana pred tremi leti in pol. Dejansko se je prejšnje vodstvo znamki BMW odpovedalo na ta način, da ni hotelo več sodelovati, sodelovanje pa se je znova vzpostavilo z nastopom novega lastnika oz. novega solastnika g. Klausa Berninga, in njegove žene Paule. Najina vizija je delo z znamko BMW, MINI ter koncernom BMW in s to zgodbo bomo nadaljevali.

3. Kakšna pa je vaša pot v podjetju in pri znamki BMW, kje ste začeli, kako ste prišli na vrh podjetja?

Moja pot je dolga, mislim, da ne bova imela dovolj časa, da vam jo razložim. Na kratko: z BMW sem začel sodelovati, ko sem bil v sedmem oz. osmem razredu in sicer na lokaciji, kjer je bil včasih Tehnounion, takratni BMW servis. V to me je popeljal moj oče, ki je bil vodja sosednjega podjetja in me je tako spravil v BMW vode, od takrat naprej sem se pač “zastrupil” z znamko BMW. Leta 1996 oz. 1997 sem začel v delavnici kot mehanik, diagnostik, potem pa sem se preusmeril na sámo diagnostiko, na sámo elektriko. Kmalu zatem so me sprejeli v službo Tehnoavta, kjer smo bili uvozniki, sam pa sem skrbel za vso tehnično podporo in tehnično BMW šolanje v Sloveniji. Kot tehnični inštruktor ter tehnična podpora sem delal osem oz. devet let. Ko je Tehnounion zapustil ladjo BMW-ja, so me poklicali s strani Münchna in me povabili, da se pridružim novi ekipi Avto Aktiva, ki bo skrbela za BMW. Seveda sem takoj pristopil in nadaljeval delo, ki sem ga opravljal prej, tj. tehnična služba, na koncu pa sem postal tudi vodja tehnične službe. Zatem sem bil zaposlen pri različnih trgovcih v poprodaji, kot vodja poprodaje, v Avto Aktiv pa sem prišel kot direktor poprodaje in prokurist. Letos pa sem prevzel tudi funkcijo direktorja.

Torej BMW poznate celostno, vse od mehanike naprej?

Vse, res vse. V tem času sem si nabral tudi veliko izkušenj v samem BMW centru v Münchnu, kjer sem opravil tudi kar nekaj šolanj, in imam zato s tega področja v Sloveniji verjetno največ opravljenih tečajev ter pridobljenih certifikatov. Bil sem na takem položaju, kjer sem to moral opraviti in nato prenašati naprej na svoje sodelavce. Naredil sem tudi posebno dvoletno šolo za vodenje. Sodelavci mi pravijo, da mi po žilah teče modro-bela kri in ne rdeča.

BMWBLOG - Intervju - BMW Avto Aktiv - Matjaz Poropat - Trzin (2)

4. Razvili ste se iz single v multibrand trgovca, kako naprej? Bo fokus le na BMW in MINI ali še na kakšni drugi znamki?

Kot veste, imamo trenutno v Sloveniji štiri lokacije. Kranj, ki pokriva znamki BMW in MINI in tako tudi ostane, Koper, ki pokriva BMW in tako ostane, v ljubljanskem BTC v Kristalni palači imamo prodajo BMW i vozil in tako ostaja še naprej, v Trzinu pa imamo edini t.i. multibrand salon, ki je do sedaj tudi pooblaščeni BMW servis in pooblaščeni MINI trgovec. Z Volvom končujemo z letošnjim letom, tudi, kar se tiče servisa. Ostajamo pa uradni prodajalec in serviser Suzukija, kar bomo še okrepili.

 5. Slovenska pisarna BMW od vas pričakuje velike investicije. V teh časih pa je razumno vprašanje, kdaj oziroma ali se sploh bodo povrnile?

Dobro vprašanje. Menim sicer, da to vprašanje ni namenjeno le znamki BMW, ampak vsem, ki se ukvarjamo z avtomobilsko branžo. Sprašujemo se, kam pelje strategija avtomobilizma na splošno. Vsi pričakujejo vedno bolj internetno prodajo; vsi veliki saloni oz. vse velike hiše napovedujejo, da ne bodo več prišle v tak sijaj, kot je sedaj, ampak konec koncev so spremembe nujno potrebne, če hočeš držati neko kvaliteto, če hočeš biti prisoten; trgu se moraš pač prilagodit. Vsaj pri našem podjetju se fokusiramo samo na zadovoljstvo strank in s tem pripeljemo do dobičkonosnosti. Ni pa enostavno.

Se torej najbolj splača pretehtati opcije?

Če hočeš biti nekaj več, potem brez pooblastila oz. podpore ne gre. Če nimaš prodaje, lahko pozabiš na vse. Zakaj smo na tolikih lokacijah? Gre za to, da precej spremljamo svetovno politiko avtomobilizma in verjamemo v to, da bodo sčasoma ostali samo veliki, manjši pa bodo težko preživeli.

6. Gre pri vas in BMW za kaj več kot posel?

Vsi delamo zaradi službe, posla. Dejansko smo res vsi, lastniki in mi, ki delamo v podjetju, povezani z BMW že dolga leta. Je stvar, ki je ne moremo zapustiti. Mogoče bi s kakšnimi drugimi znamkami lažje preživeli, mogoče bi imeli isti zaslužek, lažje delo, a BMW nam je v krvi. Tudi z lastnikom se včasih sprašujeva, ali se nam splača vse to, kar delamo?  A vseeno nam je BMW na koncu tisto nekaj, kar nam je v zadovoljstvo, dá neko piko na i.  BMW ti pač prirase k srcu.

7. Imate glede na trend rasti salonov v bližnji prihodnosti namen obsežne širitve podjetja? Zasledili smo tudi, da načrtujete izgradnjo novega in največjega BMW salona v Sloveniji, ki bo lociran na Viču. Ali to drži? Nam o tem projektu lahko poveste kaj več?

Že v zadnjih treh letih je bilo zelo stresno, ker smo se svetlobno širili. Kranj, Koper, BTC…to so veliki projekti, ki se mogoče zdijo enostavni, a niso. Letos smo tako zmagali na razpisu, ki ga je izdala sama matična tovarna BMW, za novega trgovca v Ljubljani. Prijavili smo se in na natečaju tudi zmagali. Ob vseh teh projektih imamo torej še en res ogromen projekt in računamo, da bomo lahko ob koncu leta 2018 prerezali vrvico in odprli nov prodajno-servisni center za BMW in MINI, motorna kolesa in BMW M. Torej v enem sklopu celo matično tovarno BMW: BMW, BMWi, MINI, M in motorna kolesa. To je bila tudi želja BMW-ja, da v Ljubljani nastane pravi center. Naša investicija bo zelo velika, vendar bomo zgradili poslopje, kakršnega v Sloveniji še ni bilo.

8. Odpirate nov MINI salon v ljubljanskem BTC. Kakšna so vaša pričakovanja?

Izvršujejo se še zadnja dela. Zunaj in znotraj je že skoraj nared. Trenutno čakamo opremo, ki bo prišla v teh zadnjih dneh. Zagotovo pričakujemo odprtje v januarju, a šele ob koncu meseca. Sama pričakovanja z MINI-jem so velika. Glede na to, da smo edini prodajalec MINI vozil v Sloveniji in da le-temu posvečamo veliko časa in energije, ga vidimo kot samostojno znamko ter ne kot BMW-jevo podznamko. V svetu je MINI oz. BMW začrtal novo MINI-jevo pot s tem, da želijo MINI uveljaviti kot samostojno znamko, s svojimi vozili, a še vedno v sklopu BMW-ja. Tudi napredek, ki se kaže s prihodom novega Countrymana, kaže na to, da je šel MINI na področje večjih avtomobilov, npr. BMW X1 ipd.. Filozofiija MINI-ja ni več samo manjše vozilo, kot je npr. Cooper, ampak so prešli tudi na večja vozila, družinska vozila. Ne gre več samo za nek kultni avto, ki si ga lahko privoščijo le izbranci; vedno bolj so dostopni množicam.  Zato imamo tudi sami tak pogled na znamko. Verjamem, da so se nam mnogi smejali, ko smo sprejeli odločitev začeti z MINI-jem, a prepričan sem, da bomo čez nekaj let na to lahko ponosni.

Če vas ne bi bilo, se MINI v Sloveniji ne bi razširil…

Da, z MINI-jem se ni želel ukvarjati nihče, vsi so ga imeli za nek »privesek«, a to je bilo morda tudi razumljivo, saj ti projekt vzame veliko časa, na začetku tudi precej investicije. A vsi vemo, da če se neki stvari ne posvetiš profesionalno, ne bo zaživela. V Trzinu smo se ji posvetili in vanjo tudi veliko vložili. Zadeva se je začela nekako vračati s tem, da delamo oz. naredimo tudi dobro prodajo.

9. Koliko lokacij za obe znamki je sploh poslovno vzdržnih, koliko od teh bo vaših?

V Ljubljani bodo ostale vse lokacije in nobene ne bomo zaprli. Le MINI se bo morda popolnoma preselil v BTC, kjer bo postavljen poseben salon le zanj. Namen podjetja je, kot rečeno, širitev.

10. Kaj pravite na slovensko konkurenco v prodaji vozil BMW in MINI? Kako bi se uvrstili po uspešnosti, znamki in Avto Aktiv.

Tako lastnik Avto Aktiva kot jaz sam sva po naravi taka, da konkurenco zelo spoštujeva na vseh področjih. Je ne podcenjujeva in ne zanemarjava; zdi se nam zelo dobrodošla zadeva, saj zaradi nje stremiš k napredku, se bolj potrudiš.

Vsak vodja želi biti boljši od drugega, to je normalno. Če bom rekel, da se vidim slabše kot nekdo drug, nisem na pravem mestu. Seveda se vidim boljše v primerjavi z ostalimi, a konkurence kot rečeno ne dajemo v nič.

11. BMW bo letos v Sloveniji prodal rekordno število vozil in zaseda prvo mesto med premium znamkami. Kaj je glavni razlog za takšno uspešnost?

Dobro vprašanje. Na prvi strani so BMW vozila že sama po sebi zanimiva, kar se tiče Slovenije. Že produkt sam je zelo priljubljen; tudi na cesti opazimo vedno več BMW vozil. Za uspešnost prodaje v Sloveniji so pomembne tudi vse aktivnosti, ki jih imamo trgovci v povezavi z BMW Slovenija. Vse akcije, vse aktivnosti, ne samo mi kot Avto Aktiv, ampak tudi vsi ostali trgovci. Dvignili smo raven odnosa do strank, profesionalizma na kar visok položaj in mislim, da je to na koncu odraz vsega tega, da se ljudje odločijo za nakup. Poleg tega se za vsako stranko trudimo, poskusimo storiti vse, kar je v naših močeh, to pa na koncu prinese rezultat, ki ga brez truda ne bi bilo.

12. Vselej pa te številke zbujajo nek dvom, da avtomobili niso v celoti prodani slovenskim kupcem. Kako je s tem, kakšne so realne številke?

Težko govorim, ker nimam teh podatkov. Mi se ukvarjamo z našimi številkami, zato težko komentiram. Mi kot Avto Aktiv prodajmo vozila v Slovenijo, jih ne izvažamo.

13. Kakšna je vizija in plan za bližnjo ter daljno prihodnost? Katere cilje imate kratkoročno, katere dolgoročno?

Kot sem že povedal na samem začetku, je v našem podjetju dolgoročna vizija postati številka ena za znamko BMW v Sloveniji. To je definitivno. Kratkoročno pa se želimo maksimalno posvetiti strankam in na podlagi tega peljati cilj do dolgoročnega.

14. Avtomobilska industrija se močno spreminja, prihaja elektrika, hibridi, digitalizacija. Menite, da se tudi slovenski kupci spreminjajo vzporedno z njo?

Vsekakor se, saj se spreminja cel svet. Lahko se pohvalim, da smo v podjetju Avto Aktiv ravno zaradi pogleda v prihodnost naredili prvi korak in smo se kot edini in prvi v Sloveniji odločili za BMW i prodajni salon. Salon je v Kranju in v Kristalni palači. Smo tudi edini, ki imamo usposobljene serviserje za električna vozila. Podjetje gleda naprej in se pripravlja na prihodnost. Nemčija se že pripravlja na drastične spremembe, ki napovedujejo, da čez 30 let ne bo več proizvodnje dizelskih vozil. Zato električna vozila, še bolj pa hibridna vozila, prihajajo čedalje bolj v ospredje. Ker smo prvi naredili ta korak naprej, je bilo sprva težko, vendar smo s tem pridobili največ izkušenj, ki jih bomo gotovo razvijali še naprej.

 15. Ste kdaj zaznali, da je vseh novotarij preveč, da bi kupci, sploh starejši, raje klasiko?

Ne. Starejši kupci seveda velikokrat sprašujejo oz. primerjajo, kakšen je bil avto včasih in danes. A vsak kupec, ki ima prejšnjo generacijo vozila in kupi novo, vedno reče, da je to čisto nekaj drugega. BMW vozilo je bilo vedno narejeno tako, da je bilo prijazno tudi starejšemu vozniku. Po domače povedano ni zakomplicirano in se ga zato tudi starejši kupci hitro navadijo.

Kako jih prepričate v nasprotnem primeru?

S testno vožnjo.

 16. Dizelski fenomen še kar traja, a BMW ima tudi odlične bencinarje in hibride, zadnji so celo kar dostopni. Jih kupci opazijo, sploh vidijo alternativo dizlu?

Da, moram reči, da jih. Vsaj v Avto Aktivu na področje električnih in seveda hibridnih vozil, ki prihajajo vedno bolj v ospredje, damo velik poudarek. Kupci se zanimajo zanje, bolj pomembno pa je, da so naši zaposleni tudi osveščeni in se temu primerno tudi dodatno posvetijo in znajo kupcu to tudi približati in mu razložiti.

Pri bencinskih motorjih imamo še precej velik potencial oz. zaledje, saj je zaenkrat v Sloveniji dizel še vedno v ospredju. Zagotavljam pa, da boste ob vožnji z bencin vozilom presenečeni in boste spoznali, da je to pravi BMW. V porabi goriva med bencinskim in dizelskim motorjem ni več velike razlike, je pa velika razlika v užitku v vožnji. V Sloveniji žal, kot že rečeno, še vedno prednjači dizel. Morda tako gledam na stvar, ker sem pristaš bencinarjev, a so pač bencinski motorji zares dobri.

BMW je celo dobil nagrado za motor B58 kot eden najboljših desetih motorjev leta 2016.

Ja, tudi samih okvar je pri bencinskem motorju veliko manj kot pri dizel motorju.

17. Kje se vi, osebno, vidite čez deset let?

Dobro vprašanje. Upam, da mi bo zdravje služilo, kot je treba, drugače pa na istem mestu, v istem podjetju, biti številka ena v Sloveniji, kar se tiče znamke BMW.

Fotograf: Jan Gregorin

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code