Na avtomobilskem salonu v Ženevi smo imeli čast temeljito izprašati legendo bavarskega podjetja BMW. Prav on je vodja in idejni oče nove serije 5 G30, ki nas je vse zelo navdušila. Kaj o petici pravi stvaritelj, Johann Kistler?

Johann Kistler (v nadaljevanju JK) nas je povabil v privatno sobo, kjer smo imeli dovolj tišine, da smo mu v miru zastavili nekaj vprašanj. Pri pogovoru sta prisostvovala in občasno sodelovala tudi direktorica korporativnega komuniciranja BMW Group Slovenija, Maja Ilec (v nadaljevanju MI), in direktor korporativnega komuniciranja BMW Group, Bernhard Santer (v nadaljevanju BS).

1. Kako se je pričelo vaše sodelovanje z bavarskim BMW?

Začel sem leta 1978. Pri BMW delam že 32, 33 let. Prvih pet let sem bil inženir na razvojnem oddelku.  Kot mlad inženir začneš z lahkimi, ne tako zahtevnimi nalogami, kot je npr. risanje skic. Od leta 1978 do leta 1986 sem delal v razvojnem oddelku, nato na oddelku za prototipe. Od 1993 do 2005 pa sem bil v BMW tovarni Dingolfing. Zadnja leta sem bil odgovoren za sestavljanje in montažo vozil. Zame je bilo dobro, da imam vse te izkušnje, ker zaradi tega zelo dobro vem, kaj pomeni kvaliteta. V Dingolfingu sem bil od leta 2005 do 2009 odgovoren za predhodnika nove serije 7. Od leta 2009 do 2012 sem bil odgovoren za osvežitev modelov serije 5, 6, 7, X3 in X5. Zadnja 4 leta pa sem bil odgovoren za novo serijo 5. Imam veliko izkušenj z BMW inženiringom in proizvodnjo ter vodenjem projektov.

2. Kakšno znanje in smernice ste prinesli s seboj v podjetje?

Moj oče je bil mehanik, a ne za znamko BMW. Kot mlad fant sem se zaradi očetovega vpliva rad ukvarjal s svojim kolesom, avtomobili…le-ti so mi bili vedno zanimivi, zato sem se odločil, da bom študiral avtomobilski inženiring. Ker živim blizu Münchna, sem se pri iskanju službe obrnil na BMW. A mislim, da je bilo zame zelo pomembno, da sem v mladosti delal na svojem kolesu in svojem avtomobilu, kar me je nato pripeljalo do omenjene zaposlitve.

3. Kateri je najboljši del sodelovanja z BMW Group?

Vsekakor delo z ljudmi. Inženiring je sicer zelo zanimivo področje, avtomobil ima namreč več kot 2000 delov, vsak izmed njih je svojevrsten izziv: elektronika, programska oprema, svetila. A še vedno me najbolj veseli delo z ljudmi, kajti prepričan sem, da je za dobro projektno delo potrebno dobro ekipno delo. Vedno je pomembno, da je v skupini nek zagon, predanost projektu, ljudje pa morajo za uspeh trdo delat. Kljub temu, da je delo z ljudmi lahko velik izziv, mi je všeč.

BMWBLOG-GIMS-Geneve-2017 - interview - BMW Group - Johann Kistler (6)

4. Lahki materiali pri gradnji vozil prikazujejo prihodnost avtomobilskega oblikovanja. Kateri je po Vašem mnenju najboljši material z ozirom na ceno, trdnost in težo?

Po mojem mnenju ni univerzalne rešitve. Izbrati je potrebno pravi material glede na predel avtomobila in samo vozilo. Sami smo uspeli znižati težo serije 5 v primerjavi s predhodnico za do 100 kg. To delo je zelo zahtevno. Nemogoče je reči, da bomo uporabili npr. samo aluminij. Le-ta je zelo pomemben material za izdelavo avtomobila in drugih delov; prtljažnik, streha, vrata itd., uporablja pa se ga tudi pri izdelavi karoserije. Zraven je pomembno vključiti tudi druge materiale, kot npr. jeklo visoke trdnosti. Če pogledate npr. stebriček B, ga ni mogoče izdelati iz aluminija. Ob zelo hudem trku zaradi visokih sil ta material ne bo zdržal. Aluminij je sestavni del vrat in karoserije, stebriček B npr. pa je potrebno izdelati iz trših materialov. Iz aluminija lahko izdelamo tudi armaturno ploščo, saj je ta material zelo natančen za obdelavo, v primeru armaturne plošče pa je povezan z volanskim obročem. Potrebno je uporabiti pravi material za vsak del avta.

5. Kakšen vpliv bodo imeli novi predpisi v ZDA na prodajo BMW vozil?

BS: Počakati moramo, da vidimo, kaj bo prinesla prihodnost. Imamo globalno razširjeno mrežo, naš cilj pa je avto dostaviti strankam.

JK: Z BMW imam že veliko izkušenj. Če pogledamo BMW zgodovino, se je bilo potrebno vedno soočati z regulacijami, spremembami. Moj prvi avtomobil leta 1979 je bil 323i. Ni imel ne airbaga, katalizatorja, šlo je za povsem mehanično vozilo, brez električnega pomika stekel in sončne strehe…bil je… »frajerski« avtomobil (smeh). BMW je športna znamka, vozniška izkušnja in vozna dinamika sta njeno jedro. To je bil tudi moj cilj pri snovanju nove serije 5, za katero smo si želeli športno naravnanost. Mislim, da nam je to zelo dobro uspelo, saj smo zelo dobro dosegli učinkovito dinamiko. Uvedli smo jo pred konkurenco, s tem smo dosegli najvišjo raven učinkovitosti. Tudi z električnimi vozili smo začeli pred drugimi tekmeci. Zato se je potrebno soočati s temi regulacijami, vendar je zelo pomembno, da se znaš soočiti z dano situacijo.

BMWBLOG-GIMS-Geneve-2017 - interview - BMW Group - Johann Kistler (14)

6. Dizajn BMW vozil postaja vse bolj športnih in ostrih linij. Kakšna je moč privlačnega izgleda, ki se kaže v boljši prodaji?

Smo ena izmed premium znamk in zavedamo se, da je dizajn zelo pomemben pri prodaji vozil. Če stranko vprašate, zakaj si želi imeti vozilo BMW, je na prvem mestu ravno dizajn. Zato je zelo pomembno, da se ga upošteva. Če pogledamo sprednji del nove serije 5, je zelo dinamične oblike.  Če pogledamo iz boka, mora biti silhueta kupejevske oblike. Je zelo aerodinamičen, kupejevsko športen. A če pogledamo zadnji del vozila, je zelo močan in izraža športnost. Pred dizajniranjem vsakega vozila si zadamo cilj, da želimo imeti najbolj športno poslovno limuzino. Poslovna limuzina pomeni, da je udobna, da ima asistenčne sisteme, vključuje funkcije povezljivosti… vse to predstavlja poslovnost. Najbolj športen pa pomeni, da bo imel športen dizajn, močan dizajn, zato damo oblikovalcem vodila, v katero smer naj oblikujejo. Na koncu je odločitev seveda skupna; pogovorimo se z inženirji, proizvodnjo, da končni izdelek ustreza kriterijem aerodinamike in dobrega izgleda, ki je zelo pomemben.

7. Kakšna je bila Vaša ideja, vizija za novo serijo 5?

Vozniška izkušnja. Začel sem z vozilom BMW 323i, zato sem izhajal iz svoje BMW izkušnje čistega užitka v vožnji. Veliko stvari v vozilu je potrebnih; udobje, asistenčni sistemi …za novo serijo 5 pa velja, da je glavno sporočilo ravno vozniška izkušnja.

BS: Ali ste jo že vozili?

Novinar: Ne, ne še …

BS: Morali bi jo (smeh).

MI: (smeh) Kmalu jo bo …

JK: Imamo res močno konkurenco. Že od leta 2010 je serija 5 zelo uspešno vozilo. Od leta 2011 do leta 2016 smo začeli s štirimi novimi motorji – štirivaljni dizelski motor, štirivaljni bencinski motor, šestvaljni dizelski motor in šestvaljni bencinski motor. Vozila so na voljo s štirikolesnim pogonom xDrive ali brez njega. Katera vozila so bolj priljubljena v Sloveniji? Štirikolesno gnana ali s pogonom zadaj?

MI: Mislim, da prevladujejo tista s štirikolesnim pogonom. Tisti najbolj zagreti BMW vozniki pa se poslužujejo zadnjega pogona in bencinskega motorja (smeh).

JK: Potrebno je imeti raznolik spekter vozil, naši inženirji zdaj delajo na novi hibridni petici, ki je še posebej pomembna za Norveško in Veliko Britanijo zaradi zakonodajnih predpisov. Moj najljubši pa je seveda osemvaljni BMW M550i M Performance, katerega bi morali preizkusiti sami, da bi videli, o čem govorim.

8. Omenili ste uspeh predhodnika nove serije 5. Kakšen bo po Vašem mnenju uspeh nove serije 5?

Zopet bom poudaril pomen vozniške izkušnje. Veliko bodočih kupcev vozi že predhodnika nove serije 5. Če primerjate obe vozili med seboj, ponujata podobno raven udobja, pri novi seriji 5 pa je še boljša zvočna izolacija in asistenca. Pooseblja zadovoljstvo v vožnji znamke BMW. Soočamo se z veliko izzivi, kot je politika, učinkovitost, avtonomna vožnja, električna mobilnost, ki so zelo pomembni izzivi za prihodnost. Naši kupci radi občutijo vozilo in menim, da je to eden največjih ciljev, kar jih lahko dosežemo.

9. Kateri je Vaš najljubši del serije 5 G30 in zakaj je temu tako?

(smeh) Rekel bi, da je to avtomobil v celoti, ne kakšen specifičen del avtomobila. Zdi se mi bolje, da je cel »paket« odličen, ne pa, da so odlični zgolj dodatki. A če bi moral izpostaviti le en del na vozilu, bi izbral izpušni sistem. Predhodnik je imel izpuh le na eni strani, le pri močnejših modelih je bil izpuh na obeh straneh vozila. Odločili smo se, da bodo imeli pri novi petici vsi modeli izpuh na obeh straneh. To pomeni, da avtomobil izgleda bolj močan, dizajn pa je lepši zaradi simetrije. Odločili smo se tudi, da pri šibkejših motorjih uporabimo okrogle izpušne zaključke, pri močnejših modelih pa trapezoidno obliko izpušnega zaključka. BMW M550i pa ima izpušni zaključek nekoliko drugačne oblike in temnejše barve. To je le majhen detajl. Pomembno je tudi, da gre za prave izpušne cevi in ne le »modni dodatek«.

Odlična rešitev so tudi aktivne BMW ledvičke na sprednjem delu vozila. Lopute za pretok zraka so nameščene v prvo vrsto, kar služi kot vizualni element, prav tako pa pripomorejo k optimalni aerodinamiki. Veliko je detajlov, a še vedno je najpomembnejši avtomobil kot celota s ključnimi elementi, kot je športnost in vozniška izkušnja.

10. Katera so močna področja nove serije 5 v primerjavi z Mercedes-Benz razredom E, sploh na področju aktivnih varnostnih sistemov, kjer bo serija 5 verjetno presegla razred E?

Menim, da smo na področju varnosti z znamko Mercedes-Benz na isti ravni. Od našega kupca iz ZDA sem prejel pismo, v katerem opisuje zelo hudo prometno nesrečo. Ta oseba verjetno ne bi preživela, če ne bi vozila avtomobila BMW. Še vedno pa sem mnenja, da moramo delati na vozni asistenci. Naredili smo velik korak naprej na tem področju, saj imamo sistem naleta vozil iz stranske ulice in še mnogo drugih. Vozila med seboj komunicirajo, zato v primeru prometne nesreče sistem voznika opozori na zastoj. Želimo karseda zmanjšati nevarnost na cesti. Vozilu sistema ABS in DCT pomagata v vožnji skozi zavoje ter v vremenskih razmerah kot so sneg, led, megla.

Novinar: Ali lahko v čem drugem presežete MB razreda E?

BS: Običajno se s konkurenco ne primerjamo.

BMWBLOG-GIMS-Geneve-2017 - interview - BMW Group - Johann Kistler (10)

11. BMW G30 serije 5 je avtomobil, poln emocij. Kaj vas je navdihovalo ob snovanju vozila?

Naša zgodovina. Moraš se zavedati, od kod prihajaš, da se lahko potem odločiš, kam boš šel. To še posebej drži za serijo 5, ki jo izdelujemo že od leta 1972. Gre za 44 let zgodovine serije 5. To je zdaj že njena 7. generacija, ima dolgo zgodovino, ki je večina podjetij verjetno nima. No, vsaj ni veliko takih, ki bi imeli takšno zgodovino. Zelo pomembno se je zavedati, zakaj se BMW zavzema in kaj smo bili ter zakaj obstajamo v tem trenutku. Smo premium znamka, nekaj stvari je osnovnih, kot npr. kvaliteta, varnost. Pomembno jih je imeti in dostaviti strankam. Dizajn je ena izmed stvari, pri katerih želimo biti v ospredju. Močan, športen, učinkovit dizajn. Za izgled vozil se bomo trudili tudi v prihodnosti. Svet se je spremenil na področju asistenčnih sistemov, povezljivostnih funkcij…poslovna limuzina pomeni, da voznik rad telefonira, prebira elektronska sporočila, ima dostop do interneta…to je vse nov izziv za prihodnost, s serijo 5 pa na tem področju ponujamo izredno dobro rešitev.

12. Na novi seriji 5 smo pričakovali več tehnologije iz aktualne serije 7, kot je uporaba karbona in aluminija. Je bila cena takšnih materialov previsoka? Kateri materiali niso bili uporabljeni zaradi visoke cene?

Serija 5 ni na enaki ravni kot serija 7. Prva je mogoče v nekaterih pogledih celo bolj napredna kot druga, saj uporablja novejšo programsko opremo. Če pa se navežemo na tehnologijo Carbon Core, pa je pri seriji 5 uporabljen le aluminij. Serijo 5 proizvajamo tudi na Kitajskem, ki je zelo velik trg in zato je potrebno premisliti, kakšne so proizvodne zmožnosti za izdelavo karoserije. Zato je uporaba tehnologije Carbon Core primerna le za manj serijske avtomobile. Carbon Core je odlična reštitev za maloprodukcijske avte, npr. za oddelek BMW i, prav tako pa je uporaben pri seriji 7. Serija 5 je s svojimi različnimi karoserijskimi izvedenkami velikoprodukcijski avtomobil, saj je na voljo kot limuzina, touring, hibrid, na Kitajskem celo kot podaljšana različica. Zato se je potrebno prilagoditi industrializaciji. Že z uporabo aluminija smo težo vozila zmanjšali za do 100 kg.

13. Pomagate oblikovati in izdelati tudi Vaš avtomobil za BMW divizijo M, torej prihajajoči BMW F90 M5?

M oddelek je ločen oddelek. Uporabljajo našo osnovo, platformo, naše vozilo. Res je, da smo kolegi, a ne vem, kaj točno počnejo s prihajajočo BMW M5. Vse glede nje boste izvedeli ob pravem času.

14. Sedma generacija serije 5 je ekstremno napredna, predvsem v primerjavi s predhodno generacijo. Kakšno novo napredno tehnologijo bi avtomobil sploh še lahko prejel v naslednji generaciji?

(smeh) Dobro vprašanje. O tem bomo morali še razmisliti. Lahko se spet ozremo nazaj v zgodovino. Moj prvi avto leta 1979 je bil 323i, brez katalizatorja, airbaga ter mnogih drugih stvari. 25 let kasneje imamo v avtu internetno povezavo, asistenčne sisteme. Vsakih 7 let izdelamo novo generacijo vozila, trenutno pa gledamo vozila, ki bodo na naših cestah do leta 2045. Pozorni moramo biti na predpise, energijo, infrastrukturo. Mogoče bomo videli več električnih vozil ali vozil na vodikove celice, morda bo narejen naslednji korak v avtonomni vožnji.

BS: Gre za zelo dolg proces.

MI: Prav tako se spreminja socialno okolje, ki oblikuje potrebe kupca. Pred desetimi leti si ni nihče predstavljal, da bomo v avtu potrebovali internetno povezavo. Potrebe kupcev se spreminjajo zelo hitro.

JK: 2004 ali 2005 smo naredili 100 vozil na vodikove celice. Iščemo napredno tehnologijo prihodnosti, ki trenutno še ni izvedljiva, vendar enkrat morda bo. Trenutno že delamo na njej, vendar bo v uporabi šele čez nekaj let.

15. Je povsem avtonomno vozeča serija 5 v načrtu za prihodnjo generacijo?

Javnost smo že obvestili, da delamo na tehnologiji BMW Personal Copilot ter z njo na povsem avtonomni vožnji do leta 2021. Avtonomna vozila v letu 2021 so cilj znamke BMW. Kako bomo to predstavili, pa je še vprašanje časa.

16. Je na trgu prostor tudi za povsem električno BMW serijo 5?

V prihodnosti vsekakor, v trenutni generaciji pa ne. Sedaj imamo hibrida, le-ta je zelo dober. Ponuja 50 km povsem električne vožnje,  kar je dovolj za vsakdanje potrebe ter za občutek električnega vozila. S povsem električno vožnjo delamo na projektu Project i, zato bo povsem električna petica morala počakati na naslednjo generacijo.

BMWBLOG-GIMS-Geneve-2017 - interview - BMW Group - Johann Kistler (30)

17. Nam lahko poveste, kateri je Vaš naslednji projekt?

Ne, tega vam ne morem povedati in tudi ne vem, kaj me čaka v prihodnosti, saj bom vsaj še pol leta delal na projektu serije 5, ki ga sredi leta čaka še novi M550d. Trenutno pa ne morem povedati, saj tudi še ne vem.

Najlepša hvala za Vaš čas in vse podane odgovore. Želimo Vam še mnogo uspešno izpeljanih projektov in vse najboljše tudi v prihodnosti!

Najlepša hvala Vam. V veliko veselje mi je govoriti o tem, saj smo na projektu serije 5 G30 trdo delali kar štiri leta, zato rad delim svojo zgodbo tudi z vami. Hvala!

BMWBLOG-GIMS-Geneve-2017 - interview - BMW Group - Johann Kistler (1)

Fotograf: Jan Gregorin

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code