Po objavi posnetka, v katerem je E30 318is prehitel F10 M5 je bilo potrebno narediti raziskavo. Zanimalo nas je, skozi kakšne predelave je vozilo dejansko šlo in kakšna je njegova zgodba.

Ekipa PistonHeads poroča, da je svoje življenje pričel kot dvovratni 316i v Atlantis modri, prejšni lastnik pa ga je nato opremil z varnostno kletko, in zamenjal motor. Je lahek, enostaven za vzdrževanje, brez kakšnih koli pripomočkov, kot je naprimer ABS. S težo pod tisoč kilogrami je popolnoma drug ekstrem v primerjavi z modernimi avtomobili.

e30-m5-nurburgring (3)

Sedanji lastnik razlaga: “Ko sem slišal, da je naprodaj, sem se delal da me vozilo ne mika, odkimal in odkorakal od ponudbe. Toda celo noč ravno zaradi tega E30 nisem mogel zaspati. Kaj če ga kupi kdo drug? To serijo 3 sem enostavno moral imeti.”

e30-m5-nurburgring (5)

Pri novem lastniku je E30 doživel še nekaj nadgradenj, plastična okna, odstranjene odvečne komponente za zmanjšanje teže, vsi možni deli servisirani, prenovljeni ali zamenjani. In potem je tukaj še nov motor. To definitivno ni normalen 318is! S spodnjim delom M44 motorja (iz faceliftanega E36) in glavo originalnega M42 je brez dvoma povečal svojo prvotno kapaciteto. Kovani bati in 256-stopinjske Schrick odmične gredi pa zagotovijo najboljši možen razpon vrtljajev. Menjava prestav je agresivno kratka, razmerja so tesno razporejena. Volan odreagira na vsako malenkost, H&R vzmetenje in Eibach varnostna kletka pa zagotovita brezskrbno dirkanje.

e30-m5-nurburgring (4)

Kako pa je prišlo do posnetka? Lastnik se je prijavil na “trackday” in odšel na Nordschleife. Z vsakim krogom je E30 bolj prihajal do izraza, tudi ni avtomobil, ki bi se ga vozilo počasi. Krmiljenje je precej težko in šestnajst ventilov motorja kar kliče po hitri vožnji. Zmogljivost je impresivna, vozila z 200 konjskimi močmi so na ravnini dajala prednost lahkemu 318is. Vseeno pa majhen 318is proti M5 ne bi imel možnosti, trik je v pravilu Nürburgringa, kjer je dirkanje prepovedano in je potrebno prednost dati tistim, ki so v trenutku prehitevanja hitrejši.

1 komentar

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code