Bavarska družina X je z nami že petnajst let. Njeni začetki segajo do prvega BMW X5, ki je predstavil popolnoma nov segment nekakšne mešanice "hardcore" terencev in mestnih vozil. Je X6 preveč zašel v slednjo skrajnost? Je v njem še kaj izven-mestnega duha?

Štelo se je leto 2008, ko je BMW predstavil prvega SAC-a, oziroma Sports Activity Coupe. BMW X6 je s svojim nenavadnim, impozantnim izgledom nase privlekel veliko pozornosti… največje vprašanje pa je bilo, ali bo nenavadna oblika zadovoljila potencialne kupce. Odgovor je 250 tisoč prodanih enot in 7 let kasneje predstavljena nova generacija, s katero je X6 še izboljšan in osvežen.

Prejšnja generacija X6 (E71) je kot pionir ustvarila veliko deljenih mnenj. Nadpovprečna velikost je mnoge razočarala z relativno malo prostora v potniški kabini, slab pregled nad okolico je pomenil oteženo manevriranje, njegova teža pa mu je preprečevala pretirano športno vedenje. BMW je z novo F16 generacijo želel nekoliko odpraviti pomankljivosti, oziroma poudariti tiste dobre lastnosti. Tako je X6 bolj mišičast, širši, večji in predvsem bolj agresiven kot prej. Čeprav je osnova oblikovanja ostala zelo podobna pa bo vsakemu ljubitelju bavarskih modelov takoj jasno, da je sprememb veliko – le opaziti jih je treba. Trije centimetri v dolžino, 2,5 v širino in trije milimetri v višino se morda ne sliši veliko, vendar kmalu postane jasno, da je F16 X6 prava zverina, ki na cesti močno izstopa v gruči manj “nabildanih” avtomobilov.

f16-x6-xdrive30d (23)

Kot že prej omenjeno so glavne spremembe vidne v podrobnostih: večji X-oblikovan sprednji del ima večje žaromete, ki se povezujejo s 3D ledvičkami, zadnji del pa je prejel nižji in bolj dinamičen izgled. Največje spremembe linij so bile izvedene na straneh, kjer nove ostre linije poudarijo velikost in mogočnost modela. Večina modelov z leti izgublja na teži, tudi F16 sledi aktualnim modnim smernicam, saj je izgubil nekaj kilogramov; to pa mu je omogočeno z uporabo lahkih materialov, trpežnega jekla in aluminijastega pokrova motorja skupaj s plastičnimi blatniki.

Ob vstopu v notranjost postane jasno, da je bila vsa koncentracija usmerjena v obdajanje lastnika z občutki nadstandarda, dvojnih linij, dvojnih rež zračenja, tukaj je vse večje, vse bolj razkošno. Vidni šivi usnjenih vložkov na armaturni plošči in na vratih so verjetno glavni razlog za takšen luksuzen ambient. Prave kazalce hitrosti in vrtljajev je zamenjal zaslonček, prav tako pa se na sredini bohoti 10,25-palčni infotainment LCD zaslon, ki obenem oznanja, da je to višjerazredni stroj. Za tiste bolj navajene na določeno mero udobnosti je na voljo tudi Webasto sistem, s katerim pred odhodom v hladno jutro že segrejete motor in potniško kabino.

Mislim, da si je veliko ljudi oddahnilo tudi, ko je BMW naznanil da bo nova generacija namesto prej omogočenih štirih sedežev ponujala zadnjo klop, na kateri so lahko varno privezani in nastanjeni trije potniki. V zadnjem delu je tudi več prostora za noge in glave… kjer bi se osredotočili predvsem na višinski prostor zadnjega dela. Tudi prtljažni prostor se je nekoliko razširil, 580 litrov z opcijo zloženih zadnjih sedežev za še več prostora 1525 litrov pa je več kot dovolj za vsak večji transport. Seveda zadnjim potnikom še zmeraj ne bo omogočen takšen razkošen prostor kot bi ga naprimer prejeli pri F15 X5, vendar to enostavno je cena športnejšega izgleda.

f16-x6-xdrive30d (56)

Povezljivost, varnost in udobje so tako kot pri večini drugih BMW modelov enotno združeni. Novi digitalni števci se ob menjanju načina vožnje drastično spremenijo, seveda pa je daleč najbolj privlačna rdeča barva razrjarjenega X6 v “Sport Mode”. Kaj pa, ko velikana zapeljemo na slabše prevozen teren? Mislim, da vsak ki kupi takšen avto vsaj “za hec” preizkusi vožnjo po neukrotljivi naravi. In to ponavadi zahteva nekaj osnovnih načel: visoko podvozje, štirikolesni pogon… in … vzdržljivost materialov ter njihova odpornost. Kot boste zasledili v spodnji galeriji je X6 pozicioniran v oblakih, torej težava ob soočanju s kamenjem in zoranimi koloteki ne obstaja. Zeleno se obkljuka tudi BMW-jev xDrive štirikolesni pogon, ki omogoča, da se vozilo prilagaja situaciji v kateri je in ekstremno dobro prevozi vsakršne prepreke, tudi blato in na videz neprevozne luknje in naklone: tudi testni X6 je namreč kljub širokim 315 pnevmatikam na kamnitem terenu suveren pri 24 odstotkih naklona.

f16-x6-xdrive30d (59)

Potem pa pridemo do zadnje točke: vzdržljivost in robustnost materialov in na splošno vozila. Težko rečem, da X6 predstavlja robustnost kakšne Lade Nive ali Land Roverja. Čeprav X6 izgleda izjemno mišičast in nepremagljiv pa ob soočanju z blatom in kamenjem kmalu postane jasno, da slednji prvotno ne spada v divjino. Blatniki, odbijači in stranski pragovi niso zaščiteni s robustno plastično obrobo, 20-palčna platišča kljub ogromnil kolesom segajo v nevarne meje debeline profila, nežno usnje v notranjosti skupaj s tekstilnimi preprogami pa ob pogledu na blato kar zakriči od groze.

                               SPECIFIKACIJE:
– Motor
Valji/ventili: 6/4
Delovna prostornina: 2.993 ccm
Hod/vrtina bata v mm: 89,6/84,0
Nazivna moč v kW (KM): 190KW (258HP) 
Maks. navor: 560Nm/1.500–3.000
Kompresijsko razmerje : 16,5
Največja hitrost: 230km/h
Pospešek: 6,7 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila: 2.140kg
-Kolesa
Dimenzije spredaj: 275/40 ZR20 
Dimenzije zadaj: 315/35 ZR20
-Poraba goriva
Mestna: 6,8-6,7 l/100 km
Vožnja izven mesta: 5,6-5,5 l/100 km
Kombinirana: 6,0 l/100 km
Emisije CO2: 195 g/km
Posoda za gorivo: 85l
-Mere

Dolžina: 4909 mm
Širina [z ogledali]: 1989 [2170]mm
Višina: 1702 mm
Medosna razdalja: 2933 mm

Čeprav smo sedeli za volanom najšibkejše dizelske različice pa to ni pomenilo, da je xDrive30d dolgočasna izbira. Črni velikan trgovca BMW A-Cosmos 258 konjskimi moči in 560 Nm navora ponuja povsem dovolj za 2140 kilogramsko pošast. Tudi poraba je za dve toni še razmeroma sprejemljiva: naš testni dizel je dosegal povprečno porabo goriva okoli 11,7 litra in to ob precej dinamični vožnji. S takšno motorno različico F16 do stotice potrebuje 6,7 sekunde, najvišjo hitrost pa ima omejeno na 230 km/h. Pospeševanje je povsem zadovoljivo, najbolje pa se X6 obnese na svojem domačem terenu: avtocesti. Dobra izolacija pred hrupom v potniški kabini omogoča popoln mir in sproščenost, teža in premišljeno podvozje pa omogočita izjemno udobno vožnjo, ki vas bo od točke A do točke B pripeljala karseda imenitno. Seveda skupaj z vožnjo po avtocesti X6 prinese še eno dobro lastnost: zaradi agresivne sprednje maske in velikosti vozila se bo velika večina vozil nemudoma umaknila vašemu orjaku. Športnejša vožnja je pri vseh SAC-ih postavljena pod vprašaj. Največja težava je okornost vozil, ki onemogoča dinamiko in odzivnost, ki je pri BMW vozilih tako znana pri lažjih in manjših modelih. Če ste navajeni na trdo vzmetenje in težo okoli 1600 kilogramov bo vožnja v dobrih dveh tonah pravi kulturni šok. Prav tako vam bo probleme povzročalo kakršnokoli parkiranje, vožnja po ozkih ljubljanskih ulicah ali vstopanju v garažne hiše. Predvsem bi se tukaj osredotočili na parkirne prostore, ki so še zmeraj narejeni za Yugote in ne še enkrat širša vozila modernega sveta.

Čeprav ima X6 kar nekaj lastnosti, ki ne bodo ugajale vsem kupcem pa je ravno to tisti karakter bavarske pošasti, ki bo omoogčil, da bo F16 X6 ostajal na vrhu prehranjevalne verige kljub novim rivalom kot je Mercedes-Benzov GLE Coupe. Vseeno pa se raje odločite za X5, če iščete nekaj z ogromno prostora in tehtnico nagnjeno bolj k uporabnosti. Še ena alternativa je seveda pomanjšana različica X šestice: BMW X4, ki ponuja podobne linije kot njegov večji brat, obenem pa je kompaktnejši, lažji in okretnejši. Če se boste odločili za F16 X6 xDrive30d, boste zanj odšteli od 76.550,00 €, z nekaj več opreme pa tudi do stotih tisočakov. Za dodatne informacije se lahko obrnete na pooblaščenega trgovca BMW vozil A-Cosmos v Ljubljani. Vabljeni!

 

Fotograf: Dejan

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code