Živimo v čudnem času, času, kjer je poudarek na eko, bio, zeleno, modro...in s temi časi se spreminja tudi način transporta. BMW na tem področju ne zaostaja, pravzaprav ga uvrščamo celo med vodilna podjetja. Pa je eko, bio, zeleno, modro res vedno najboljše? Je to res tisto, kar potrebujemo?
Zunanjost
8
Notranjost
7
Ergonomija
8
Udobje
9
Zmogljivost
8
Vozne lastnosti
8
Oprema
8
Cena
7

BMW se na področju varčnih in za okolje prijaznih vozil dobro znajde, saj svojo ekološko plat kaže že pri povsem osnovnih, tako dizelskih kot bencinskih modelih. Mogoče samo varčnost in onesnaževanje pod vprašaj postavijo le močnejši modeli z obsežno konjenico pod pokrovom motorja. A poleg že znanih tradicionalnih vozil na dizelski in bencinski pogon se je BMW z mislijo na prihodnost odločil na trg postaviti vozila, ki se bodo v prihodnosti najverjetneje vse pogosteje pojavljala na svetovnih cestah. Seveda govorimo o električnih in hibridnih različicah vozil, ki so prijazne do okolja in do denarnice lastnika. No, vsaj ideja je taka, žal pa se vse ne izide vedno po zastavljenih načrtih.

BMWBLOG - BMW TEST - BMW 225xe iPerformance - Hybrid - eDrive - zunanjost (10)

Dober pokazatelj ekološko-nevarčnega vozila je žal BMW 225xe. Vozilo, ki je meni osebno ljubo, ko je govora o družinskih enoprostorcih, a žal v hibridni različici potrebno obsežnega prilagajanja. Naj razložim, kaj natančno mislim. Na prvi pogled je 225xe povsem identičen običajnemu modelu serije 2 Active Tourer, na levem boku ga izda le dodatna reža za polnjenje baterije ter napis “225xe” na zadku vozila. Razlika pa je opazna pri sami vožnji oz. pri njegovi porabi.

Če govorimo le o vožnji vozila, je hibridno-družinski posebnež tipično bavarski, saj nudi užitek ter dinamiko v vožnji v kombinaciji s prostorno potniško kabino in napredno nemško tehnologijo. Žal pa ta užitek pokvari pogled na potovalni računalnik, ki izda malo skrivnost potuhnjenega posebneža z neznano odprtino na boku. Osebno se mi zdi poraba okrog 10 litrov na 100 prevoženih kilometrov nekoliko pretirana, sploh, ko je govora o ekološko osveščenih in varčnih vozilih, kar naj bi BMW 225xe Active Tourer bil. Še bolj preseneti dejstvo, da takšno porabo doseže majhen, 1,5-litrski trivaljni bencinski motor s 136 konjskimi močmi, od katerega bi pričakovali številko okrog 6 ali največ 7 porabljenih litrov.

Porabo, ki se iz uradnih 2,0 do 2,1 l/100 km poveča za kar petkrat, pa lahko opraviči le dejstvo, da vozilo preprosto ni najbolje zasnovano, saj za premikanje velike mase in predvsem težkih baterij v podvozju vozila 136 konjskih moči iz malega motorja ne zadošča. Ker je vozilo hibrid, pa mu pri premagovanju napora pomaga še elektro motor s 65 kW (88 KM), žal pa baterije v podvozju električnemu motorju zagotovijo le za 41 kilometrov povsem neslišne in “eco” vožnje. Te je v praksi še manj in bi jo lahko zaokrožili na 25 kilometrov. Kombinacija dveh motorjev in težkih baterij namreč težo dvigne na 1735 kilogramov, kar je 250 kilogramov več kot serija 2 Active Tourer v izvedenki 218d, s tem pa se logično poveča poraba tako elektrike kot tudi bencina.

Se tudi vi sprašujete, kakšen je torej smisel takšnega vozila? Že res, da sem zgoraj precej negativno “napadel” sicer prijetnega družinskega hibrida, a dejstva so pač dejstva. Prav tako lahko med dejstva dodam, da se avtomobil pelje zares umirjeno in mehko, v potniški kabini je prijetno tiho po zaslugi elektro motorja in prijetnega bencinskega motorja. Glavna naloga in takšnega vozila pa je seveda v urbanem, mestnem okolju. Na kratkih razdaljah, kjer so v vmesnem času možni postanki za polnjenje baterije, je BMW 225xe Active Tourer avtomobil, ki vam bo prihranil precej denarja, istočasno pa bo ponudil tiho, zabavno in mestu prijazno vožnjo.

BMWBLOG - BMW TEST - BMW 225xe iPerformance - Hybrid - eDrive - zunanjost (1)

Če je torej vaša dnevna relacija oddaljena do 25 kilometrov in vas na cilju čaka priključek za elektriko, bi si boljši avtomobil od hibrida težko želeli, saj boste tako v enem letu prihranili občuten znesek denarja. Ko pa prekoračite magično mejo, se iz polsna zbudi bencinski motor, ki se z veseljem zavrti v območje visokih vrtljajev, a tako tudi pogoltno popije precej fosilnega goriva.

A BMW 225xe ni vozilo, v katerega sedete in se brezskrbno peljete, kamor želite. Za takšen avtomobil je potrebno nekaj znanja, predvsem pa prilagajanja. Zavedati se je treba, da le na elektriko prevozite okrog 25 kilometrov, 36 litrov velik tank za gorivo pa bo z lahko nogo zadoščal za 350 kilometrov, kar ne predstavlja ravno potovalnega avtomobila leta. Prav tako se ob varčno naravnanem mišljenju večina ljudi preveč osredotoča na varčevanje in si s tem posledično poslabša izkoristek vozila.

Kot vsi BMW hibridi ima tudi ta na voljo tri načine električnega pogona:

  • AUTO eDrive,
  • MAX eDrive in
  • SAVE BATTERY.

Ob izbranem AUTO eDrive načinu bo vsak, ki pozna znamko BMW in bo želel varčevati s pritiskom na tipko ECO, izbral vozni način ECO PRO, kar se zdi logično in najbolj varčno. A na daljši relaciji lahko električne energije zmanjka in prav tukaj pride v poštev kontroverzno razmišljanje – za pridobivanje več električne energije je potrebno izbrati vozni način SPORT, ki že sam po sebi pospeši polnjenje baterije, silovito pospeševanje in zaviranje pa k polnjenju še dodatno pripomore (s tem pa se seveda poveča tudi poraba goriva).

Sem vas zmedel? Upam, da ne preveč. Ko se z avtomobilom spoznate in osvojite njegove prednosti in slabosti, vam lahko postane izredno všečen avtomobil, ki ob racionalni uporabi nudi skoraj ničelne stroške “goriva”.

BMWBLOG - BMW TEST - BMW 225xe iPerformance - Hybrid - eDrive - notranjost (34)

V notranjosti je avtomobil prostoren in domačen. Vse je logično razporejeno in pri roki, ergonomija je vrhunska, nekoliko zmoti le sredinski naslon za roko, ki moteče “prekriva” upravljalno konzolo sistema iDrive in stebriček A, ki zastira pogled v dolge ovinke. Z M Sport paketom je delovno okolje še bolj mamljivo, saj nase takoj opozori čudovit trikraki športni M volan, ki ob dotiku mehkega usnja kljub družinsko naravnanemu vozilu vzbudi željo po adrenalinu. Občutja s svojo mogočno bočno oporo podprejo izjemno prilagodljivi športni usnjeni sedeži s funkcijo gretja, da voznik pogleda ne odvrača s ceste, pa poskrbi Head-Up projektor. Poleg že znanega stikala za izbiro voznega načina hibrid opozarja nase z napisom eDrive na prestavni ročici samodejnega menjalnika in s tipko eDrive, s katero izberemo prej naštete tri načine električnega pogona.

V zadnji sedežni vrsti se sedi udobno, probleme bo imel le tretji, sredinski potnik, ki na pogonskem grebenu ne bo povsem vedel, kam z nogami. Prostora za glave je dovolj, s potovalno mizico na zadnjem delu sprednjih sedežev pa si lahko pomagamo na daljših ali krajših potovanjih. Vozilo je prvotno namenjeno prav mladim družinam in zato se je BMW potrudil namestiti priklop Isofix na čim lažje dostopno mesto, kar poskrbi za hitro in preprosto pritrditev otroškega sedeža.

Kljub njegovemu hibridnemu značaju tako serija 2 Active Tourer ostaja pristno družinski, na račun njegove napredne in futuristične zasnove mora žrtvovati le del prtljažnega prostora, ki prostor odstopi baterijam in s tem prepusti 400 litrov, ki jih potniki lahko porabijo za lasten tovor. V potniški kabini bi torej hibridnega 225xe zlahka zamenjali za že znanega BMW serije 2 Active Tourer ali Gran Tourer, a razlika je v njegovi duši in njegovem bistvu, ki je očem nevidno.

BMWBLOG - BMW TEST - BMW 225xe iPerformance - Hybrid - eDrive - notranjost (22)

Pa si zasluži oznako iPerformance? Ko je govora o voznih zmogljivostih (Performance), je 225xe vsekakor dober predstavnik le-teh, nekoliko pa zmoti le črka “i”, ki sicer ponazarja ekološki oddelek BMW vozil, a ga pri 225xe ob uporabi obeh motorjev žal ne doseže. Je torej smiseln nakup takšnega vozila? Tehnologija pri tem vozilu je še v povojih in jo predvsem ob daljših relacijah z lahkoto nadomesti dizelska izvedenka vozila. Če pa ste človek, ki dnevno opravlja kratke relacije in ima možnost vmesnega polnjenja ter potrebuje več prostora za družinske potrebe, je hibridni 225xe še vedno prava izbira, čeprav si upam trditi, da bo BMW v prihodnosti tehnologijo še izpopolnil in izdelal vozilo, ki bo opravičilo celoten naziv iPerformance. Pri BMW 225xe Active Tourer gre za kompromis med tradicionalno sedanjostjo in napredno prihodnostjo, ki še ni povsem dodelana, a kaže smer, v katero se bo vse skupaj razvijalo v prihajajočih letih. Žal pa je pot do idealnega hibridnega ali povsem električnega enoprostorca še dolga…a vendar bomo pozorno spremljali napredek, ki naj bi nekoč izpodrinil dizelske in bencinske agregate. Mu bo uspelo?

Specifikacije

Motor
Valji/ventili
3/4
Delovna prostornina
1.499 ccm
Hod/vrtina bata v mm
94,6/82,0
Nazivna moč v kW
100 kW
Nazivna moč v KM
136 KM
Maks. navor
220 Nm
Kompresijsko razmerje
11,0
Največja hitrost
202 km/h
Pospešek
6,7 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila
1.735 kg
Elektromotor - nazivna moč v kW
65 kW
Elektromotor - nazivna moč v KM
88 KM
Elektromotor - maks. navor
165 Nm
Skupno - nazivna moč v kW
167 kW
Skupno - nazivna moč v KM
224 KM
Skupno - maks. navor
385 Nm
Kolesa
Dimenzije spredaj
225/45 R18
Dimenzije zadaj
225/45 R18
Poraba goriva
Kombinirana
2,1-2,0 l/100 km
Emisije CO2
49-46 g/km
Posoda za gorivo
36 l
Kapaciteta baterije
7,6 kWh
Mere
Dolžina
4342 mm
Širina
2038 mm
Višina
1586 mm
Medosna razdalja
2670 mm
Cena
+ Pokaži več
- Skrij
Fotograf: Jan Gregorin

4 KOMENTARJI

  1. V treh mesecih kar imam ta avto sem prevozil 6600 km s povprečno porabo goriva 3,7 l/100 km (dejanska poraba, ne po računalniku!), torej je poraba POVSEM odvisna od načina vožnje. Moja dnevna relacija je ca. 100 km, torej navedena dejstva niso povsem merodajna. Vse je odvisno od ‘teže’ desne noge.

    • Seveda se strinjam z napisanim, pa vendar je v tem primeru še kako pomembno, kakšno relacijo se dnevno vozi. Poraba pri vožnji po mestu je lahko bistveno drugačna od relacijske vožnje po avtocesti. Tudi dolgotrajna uporaba vozila v človeku vzbudi tisto “ekološko zavest”, ki posledično privede do nižje porabe. Sami smo avtomobil testirali le en teden, vožnja pa je bila pretežno mestna. Hvala za podano izkušnjo!

  2. Z 225 xe sem prevozil že 22.000 km in imam povprečno porabo od zaČetka – novega 3,9 l.
    Vaša navedba, da avto porabi 10 l, je milo rečeno zavajujoča (razen v sport programu, vendar je potem avto dirkalnik)
    Vožnja na morje in nazaj cca 400km z začetno prazno baterijo mi da povprečje od 7 – 8l – odvisno od
    hitrosti 130 ali 140.

    • Pri porabi vozil je potrebno gledati na več različnih dejavnikov. Še posebej velika nihanja nastopijo pri hibridnih vozilih, kjer je veliko odvisno od uporabe električnega motorja, ki bistveno znižuje povprečno porabo. Kot prvo se je potrebno zavedati, da se kot novinar z vozilom družim le približno 1000 kilometrov in v tem času ne preizkušam le varčnosti pogonskega sklopa, temveč tudi njegovo odzivnost, pospeševanje tako iz mesta kot med vožnjo po avtocesti idr. Poudarek vsekakor NI na karseda varčni vožnji. Temu primeren je končni rezultat porabe. Seveda se dejanski kupec sčasoma privadi na avtomobil in glede na tip vozila (priključni hibrid) vozi primerno varčno. Ko je govora o relacijski vožnji s konstantno hitrostjo, pa tako vemo, kakšni so rezultati; poraba je zaradi konstantne hitrosti dokaj ustaljena.
      Morate razumeti, da avtomobil testiramo kot celoto in zato, sploh pri hibridih, pride do večjih odstopanj.
      Hvala za podano izkušnjo in Vaše mnenje.
      Lep pozdrav!

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code