Nekdaj je veljalo, da so limuzinski predstavniki med kupci veliko bolje zastopani in priljubljeni. BMW serije 3 Touring vso to teorijo postavlja pod vprašaj ali pa na glavo, kakor želite. S prostornostjo, pravo mehanizacijo in odličnimi voznimi lastnostmi je očitno lahko najboljši kompromis!
Zunanjost
9
Notranjost
9
Ergonomija
9
Udobje
9
Zmogljivost
8
Vozne lastnosti
9
Oprema
8
Cena
7

Zgodovina serije 3 sega že v daljno leto 1975, kjer se je vse začelo z modelno različico E21. Ta je bil na voljo kot limuzina in kabriolet. Že z naslednjo generacijo serije 3 E30 leta 1982 pa se je rodil tudi karavan (leta 1987), danes znan kot karoserijska različica Touring, v samem začetku pa se je predstavljal pod imenom Sports Wagon. Odlična serija 3 je tako dobila prostornost, ki si je želijo mnogi kupci. Vse od takrat je BMW skupaj z limuzinsko serijo 3 svetu nudil tudi prostornejšo karavansko različico z nahrbtnikom na ramenih.

A raznolikost trga se kaže tudi v različnih okusih kupcev. Kljub večji prostornosti karavana so se limuzinske različice prodajale občutno bolje, saj naj bi s povečanim prtljažnikom izgubile eleganco in opevano lepoto. A s časom se poleg tehnike in tehnologije razvija tudi področje oblikovanja, ki je prišlo tako daleč, da so mnogim (med slednje štejem tudi sebe) bolj kot limuzine všeč prav karavanske izvedenke s povečanim prtljažnim prostorom (v določenih primerih so seveda izjeme). Podobno je kupcem glavo zmešala tudi zadnja generacija serije 3 Touring.

BMWBLOG - BMW test - BMW 320d xDrive Touring - zunanjost (3)

Splošno znano je, da se BMW serija 3 najbolj prodaja v dveh motornih različicah; 320d in 318d, ki sta najboljši kompromis med suverenostjo vozila in optimalno porabo. Pravzaprav je v praksi bolj optimalna poraba ravno pri različici 320d, ki se glede na težo vozila ne napreza in z lahkoto pospešuje, ko mu voznik tako ukaže s pritiskom na plin. Če pa želimo k vsej tej optimalnosti dodati še prostornost Touringa, pa je to že kar zadetek v polno. In glede na prodajne številke se slovenski kupci s tem strinjate. V letu 2015 je bilo namreč v Sloveniji prodanih 35 primerkov limuzinskega BMW 320d ter kar 49 primerkov BMW 320d Touring (40 odstotkov več). V letu 2016 so se te številke nekoliko spremenile, saj je s prodanimi 42 primerki za odtenek prevladovala prodaja limuzinskega BMW 320d, 320d Touring pa je sledil s 40 prodanimi primerki, kar predstavlja odstopanje 5 odstotkov.

BMWBLOG-BMW-test-BMW-320d-xDrive-Touring-zunanjost-2-clanek

Tudi znotraj serije 3 se je karavanska različica izkazala odlično. V ponudbi so namreč tri karoserijske izvedenke, limuzina, Touring (karavan) in Gran Turismo, nedavno pa je bila v družino vključena tudi limuzinska hibridna izvedenka BMW 330e iPerformance. V letu 2015 je bilo znotraj celotne družine serije 3 prodanih 107 vozil, od tega je bilo kar 49 primerkov izvedenke Touring (320d), kar predstavlja delež 46 odstotkov, torej skoraj polovico. V letu 2016 je odstotek nekoliko padel, najverjetneje po zaslugi prenovljene serije 3 Gran Turismo in hibridnega BMW 330e iPerformance. Med 116 prodanimi vozili leta 2016 je bilo karavanskih 320d Touring prodanih 40, kar znaša 34 odstotkov.

Karavanski zadek pa ni vse, kar slovenski kupci radi dodajo svojemu Bavarcu. Vse pogosteje se na vozilih iz Münchna pojavlja tudi izvrsten in zanesljiv štirikolesni pogon xDrive. Če primerjamo prodajne številke za model 320d Touring, je bilo v letu 2015 prodanih le 7 vozil sDrive (zadnji pogon) in kar 42 vozil s sistemom xDrive (6-krat več!), v letu 2016 pa 9 vozil sDrive in 31 vozil xDrive (3,4-krat več).

Vse zgoraj naštete številke kažejo na dejstvo, da smo Slovenci zelo racionalni in previdni ljudje, saj poskrbimo, da je v vozilu dovolj prostora, da je moči prepričljivo dovolj, poraba dovolj nizka, vozna dinamika in varnost po zaslugi sistema xDrive pa na najvišji možni ravni. Prav slovensko idealno BMW vozilo sem imel na testu tudi sam in priznam lahko, da je odločitev kupcev več kot le racionalna in premišljena.

BMW z oznako 320d xDrive poganja že dobro znani in izpopolnjen motor s prostornino 2,0 litra. Pri 4000 vrt./min. doseže največjo moč, ki znaša 140 kW oziroma 190 konjskih moči, največji navor 400 Nm pa je na voljo v razponu od 1750 do 2500 vrt./min.

Zaradi tirikolesnega pogona xDrive serija 3 Touring pridobi dodatnih 75 kilogramov, kar mu pri pospešku iz mesta do 100 km/h odvzame 0,2 sekundi (7,6 sekunde) v primerjavi z le zadaj gnano različico. A xDrive ima druge prednosti, ki se kažejo v vozni dinamiki, varnosti v zavojih in uporabnosti na zasneženih ter poledenelih površinah.

BMWBLOG - BMW test - BMW 320d xDrive Touring - zunanjost (8)

Zares premišljeni kupci se bodo vsekakor odločili za polne LED prilagodljive žaromete (2205 evrov), saj so neverjetno dobri. Po enotedenskem uporabljanju prilagodljivih LED žarometov s funkcijo asistenta za dolgo luč sem se razvadil do te mere, da sem imel ob halogenskih svetilih občutek, da ponoči ničesar ne vidim. S prenovo modela je LED svetlobni podpis spredaj in zadaj bolj privlačen kot kdajkoli prej, sprednje “angelske oči” (angel eyes), ki se po novem raztezajo v ledvičke, pa vizualno razširijo vozilo.

Ker serijo 3 po prenovi že dobro poznamo, se pri zunanjosti ne bom zadrževal dolgo. Kar me je pri sami zunanjosti najbolj navdušilo, je barva, ki ni tipično črna ali bela. Gre za barvni odtenek, ki so ga pri BMW poimenovali Mineral Grey, oddaja pa občutek moči in elegance. Športen karakter dodobra dopolnjuje najbolj športen paket opreme M Sport, ki nase opozarja z ///M oznakami po vozilu ter s športnim sprednjim in zadnjim odbijačem, k celotni podobi pa se izvrstno podajo tudi 18-palčna petkraka platišča.

Tudi notranjost ostaja tipična za BMW vozila. Voznik je obdan s kvalitetnimi materiali in funkcionalno, k vozniku naravnano armaturno ploščo. Vsak, ki je že sedel v BMW vozilu, se bo tako zlahka znašel tudi v seriji 3. Le-ta je prejela tudi nekaj minimalnih sprememb v notranjosti; informacijsko-zabavni sistem iDrive je nadgrajen na zadnjo različico (iDrive 6.0), ki je sprva nekoliko zmedena, vendar po kratkem navajanju spoznamo, da je povsem logična in dobro razporejena.

BMWBLOG - BMW test - BMW 320d xDrive Touring -notranjost (25)

Hvalim pa še dve majhni, a meni osebno zelo elegantni rešitvi in novosti. BMW je v svoja najnovejša vozila začel nameščati enoto za brezžično polnjenje telefona, ki jo najdemo pod sredinskim naslonom za roko. Ko je torej vaš pametni telefon povezan s sistemom iDrive in povezavo Bluetooth, lahko telefon pospravimo na varno brezžično polnilnico, kjer ga pametni patent stisne in skrbi, da ga med (dinamično) vožnjo ne premetava po potniški kabini. Telefon bo med vožnjo pridno polnil svojo baterijo in bo tako pripravljen za uporabo ob odhodu iz vozila. Druga zelo elegantna rešitev je USB vhod, ki je po novem pozicioniran pod radijskim sprejemnikom oz. pod sredinsko konzolo. Prejšnji USB vhod, ki je bil nameščen pod naslonjalom za roko, je bil iz vidika polnjenja telefona lahko zelo neroden. Sedaj pa je pri roki, če želite polniti telefon preko kabla USB ali le prisluhniti vaši najljubši skladbi, ki jo imate na USB ključku.

A vsi dodatki so le majhni detajli, ki so pri sami vožnji nepotrebni. Serija 3 iz generacije v generacijo slovi ravno po udobni in dinamični vožnji, kateri se po bavarsko pridružuje športen karakter. A kaj je tisto, kar najbolj navduši kupce serije 3 ali natančneje 320d xDrive Touring? Po mojem mnenju gre za emocionalen skupek različnih lastnosti tega avtomobila; od športno-elegantnega izgleda notranjosti in zunanjosti, tehnološke naprednosti in funkcionalnosti, kvalitete izdelave, pa do najbolj bistvenega, kar avtomobil ponuja – prostornosti in njegove športne vozne dinamike.

Že številke so dober pokazatelj, da je serija 3 prepričljiv avtomobil iz vseh zgoraj naštetih vidikov. Le-ta namreč uspešno kljubuje konkurenci in iz leta v leto razveseljuje nove lastnike tega ljubkega, uporabnega in zares odličnega vozila. Kaj bo torej BMW ponudil z naslednjo generacijo serije 3, ki jo lahko pričakujemo že zelo kmalu? Na katerem področju bodo še dodatno izboljšali že tako izvrsten avtomobil? Najbolje bo odgovor na zastavljeno vprašanje razkril prav čas.

Do takrat pa bomo uživali v vrhunskem izdelku, ki je z razlogom zelo priljubljen med slovenskimi kupci, saj je popoln družinski, poslovni, potovalni, mestni…avtomobil. In ta priljubljen popolnež sliši na ime BMW 320d xDrive Touring.

Specifikacije

Motor
Valji/ventili
4/4
Delovna prostornina
1.995 ccm
Hod/vrtina bata v mm
90,0/84,0
Nazivna moč v kW
140 kW
Nazivna moč v KM
190 KM
Maks. navor
400 Nm
Kompresijsko razmerje
16,5
Največja hitrost
222 km/h
Pospešek
7,6 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila
1.680 kg
Kolesa
Dimenzije spredaj
225/45 R18
Dimenzije zadaj
225/45 R18
Poraba goriva
Mestna
5,8-5,4 l/100 km
Vožnja izven mesta
4,4-4,0 l/100 km
Kombinirana
4,9-4,5 l/100 km
Emisije CO2
129-119 g/km
Posoda za gorivo
57 l
Mere
Dolžina
4633 mm
Širina
2031 mm
Višina
1429 mm
Medosna razdalja
2810 mm
Cena
+ Pokaži več
- Skrij
Fotograf: Jan Gregorin

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code