Bavarsko podjetje BMW je znano po kvaliteti, naprednosti in tradiciji. Nič drugače ne more biti pri novi seriji 5, ki je še korak pred prejšnjimi generacijami, tako vizualno kot tehnološko, na področju kvalitete in tradicije. Nova serija 5 je popolna limuzina, ki bo osvajala kupce širom sveta.
Zunanjost
10
Notranjost
9
Ergonomija
10
Udobje
9
Zmogljivost
8
Vozne lastnosti
9
Oprema
9
Cena
7

O tej potencialni uspešnosti sem že pred meseci govoril s samim ustvarjalcem oz. vodjo projekta nove serije 5. G. Johann Kistler, oče nove petice, nam je že takrat zagotovil, da gre za odličen avtomobil, ki bo postavil povsem nove standarde na avtomobilskem trgu. Vse od najinega pogovora sem nestrpno čakal, da novo serijo naposled preizkusim tudi sam in sedaj je le napočil čas. Pa vendar so mi nekje globoko v podzavesti ostale besede g. Kistlerja, ki mi je zatrdil, da je prava serija 5 vsekakor osemvaljna različica M550i, ki jo moram definitivno čimprej preizkusiti tudi sam. Nestrpno pričakujem ta veliki dan, do takrat pa se “tolažim” z bolj ljudskimi in pogostimi različicami, kot je 520d.

Videz nove serije 5 ostaja tipično bavarski, saj uporablja vse ključne elemente pravega Bavarca, a vendar med vozili serije 5 izstopa po nekoliko manj športnem izgledu, ki je sedaj ubral bolj poslovno noto. Po mojem mnenju gre za ravno pravšnji kompromis med še vedno atletskim, a hkrati atraktivnim poslovnim izgledom, seveda pa naj o izgledu sodi vsak posameznik, saj gre za povsem subjektivno mnenje. Osebno me videz nove serije 5 vedno znova navdaja s posebnim občutjem zadovoljstva, lepote in elegance, pri testnem primerku pa je za idealen izgled poskrbel M Sport paket, ki je poudaril značaj tega poslovneža.BMWBLOG - BMW TEST - BMW 5 series G30 - 520d xDrive M package - outside (7)

A ker že oznaka 520d pove, da pod pokrovom ne počiva pošast, je temu primerna pritajena barva karoserije v odtenku Bluestone, k slednji pa se fenomenalno podajo 20-palčna BMW Individual platišča in zajeten komplet kromiranih dodatkov. Da vozilo uporablja vsa svetila v LED tehnologiji, verjetno ni potrebno posebej poudarjati, sprednje luči pa so seveda prilagodljive, kar pomeni, da bolje osvetlijo zavoj kamor voznik zavija, samodejno pa se prižigajo in ugašajo dolgi žarometi.

Kot že omenjeno, BMW 520d vsaj motorno ne nudi nikakršnih presežkov. Gre za že znan 2,0 litra velik agregat, ki s pomočjo štirih valjev proizvede 190 konjskih moči in 400 Nm navora. To sicer zadošča za povsem prijetno, uglajeno in varčno vožnjo, ne nudi pa tiste prave dinamike, ki jo uspe prikazati že šestvaljni 530d, ki mimogrede poskrbi celo za večjo varčnost. Motor je sicer zelo uglajen, lepo uglašen, z malo tresljaji in zadovoljivo prožnostjo, v potniški kabini pa je tudi ob višjih vrtljajih še vedno relativno tiho.

A če odmislimo pospeševanje, se 520d odlično znajde v zavojih, pri čemer igra ključno vlogo zavijanje zadnjega para koles ter pametni štirikolesni pogon xDrive in odlična karoserija s prilagodljivim vzmetenjem. Avtomobil se nagiba minimalno, ostaja pa prijetno udoben na daljših potovanjih.

BMWBLOG - BMW TEST - BMW 5 series G30 - 520d xDrive M package - outside (29)

In kako bi se lahko kot pravi ljubitelji znamke BMW sploh uprli daljšemu potovanju z novim BMW 520d, ki kar kliče po pustolovščinah?

No, mi se mu nismo uspeli upreti, zato smo se odločili, da obiščemo eno izmed, vsaj s strani Slovencev, najbolj obiskanih lokacij – otok Pag. Čudovito okolje, morsko vzdušje, tako ravne kot zavite idilične ceste in…BMW 520d atraktivno športnega izgleda, seveda! Slednji se je kar zlil z vsem lepim in dobrim, lahkotno uživanje v objemu izredno udobnih ter hlajenih sedežev pa je bilo naravnost izvrstno. Kako se je avtomobil obnesel kot potovalnik?

Udobje je bilo na ravni, ki se pričakuje od znamke BMW, morda so bila pričakovanja celo nekoliko presežena. Da si je na poti lahko nekoliko odpočil tudi voznik, so skrbeli zanimivi pametni sistemi, ki so tokrat prvič na voljo v seriji 5. Avtomobil je tako na avtocesti sam zavijal oz. vzdrževal smer znotraj voznega pasu, pametni tempomat je glede na spredaj vozeče vozilo prilagajal hitrost, stranski senzorji pa so opozarjali, če se je v mrtvem kotu pojavilo kakšno vozilo, ki bi ga lahko spregledali.

BMW serije 5 je prvi avtomobil, ki vključuje tudi zaviranje v sili v primeru bočno prihajajočega vozila. Napredne tehnologije je veliko, večina je prihaja iz BMW serije 7: nov sistem iDrive z zaslonom na dotik, upravljanje z gestami, LCD armaturno plošča, klimatska naprava z upravljanjem na dotik, sistem samodejnega parkiranja in predal za brezžično polnjenje.

Zunanjost nove petice ni tako zanimanje vzbujajoča, sploh če jo primerjamo z notranjostjo. V potniški kabini so občutja kot v večji seriji 7. Že ko sedemo v zares udobne usnjene sedeže, spoznamo, da sedimo v BMW vozilu višje serije, ki nudi udobje skupaj z najnaprednejšo tehnologijo, ki jo trenutno premore znamka.

Lagodno vožnjo proti otoku Pag nam je tako krajšalo nadobudno raziskovanje vseh bolj ali manj potrebnih tehnoloških bonbončkov. Za pravo lagodje smo vključili vozni način Adaptive, ki podvozje, odzivnost motorja in druge lastnosti vožnje prilagaja načinu vožnje in cesti pred vozilom. Med bolj uporabne dodatke bi vsekakor uvrstil paket Driving Assistant Plus, ki vozniku popravlja volanski obroč in avtomobil vzdržuje znotraj voznega pasu, prav tako lahko voznik po želji vključi sistem, ki samodejno zavija brez pomoči voznika in tako vozilo vozi povsem samo do kar 30 sekund (več je zaenkrat zakonsko omejeno). Teoretično avtomobil zmore celo menjati prometne pasove ter prehiteti vozilo, vendar mu slovenska zakonodaja tega zaenkrat še ne dopušča. To lastnost pametnega sistema lahko v Evropi zaenkrat koristijo le Nemci. V kombinaciji z radarskim tempomatom je tako nove serija 5 polavtonomno vozilo, ki lajša dolga potovanja in jih napravi prijetnejša.

BMWBLOG - BMW TEST - BMW 5 series G30 - 520d xDrive M package - inside (2)

Kabina uporablja kvalitetnejše materiale, med katerimi na plano prihaja velik informacijsko-zabavni zaslon, ki je po novem občutljiv na dotik, upravljati pa ga je mogoče tudi z gestami. Na tem zaslonu lahko ob parkiranju vozila vidimo tloris vozila in okolice, po želji pa lahko izberemo vsako posamično kamero in preverimo oddaljenost od ovire. Že znano samodejno parkiranje s preprostim držanjem tipke je postalo še bolj izpopolnjeno, saj vozilo hitreje najde prazno parkirno mesto, parkira pa se še veliko bolj natančno.

Vzdušje v kabini z usnjem Dakota Ivory White and Black ter z imitacijo temnega lesa je vrhunsko ter poslovno, zaradi premišljene postavitve vseh potrebnih stikal in gumbov pa je armaturna plošča izredno urejena in primerna za različne uporabnike.

Ko smo se dokončno nagledali vseh naprednih stvaritev, smo lahko začeli uživati tudi v okolju, ki nas je obdajalo. Občudovali smo prelepa obmorska mesta, ki so bila razgreta od vročega sonca in natrpana s turisti. Nemalo slednjih se je spraševalo, ali gre za novo ali staro generacijo serije 5, spet drugi so z nasmeškom na obrazu in stegnjenim prstom kazali na elegantno limuzino, ki se je v vsem blišču povsem tiho in skoraj neopazno peljala skozi mesto in nabirala “sapo” za poznejše “preganjanje” po slikovitih otoških cestah.

In res, le nekaj minut pozneje je umirjena in uglajena serija 5 že hrumela z visokimi obrati in dokazovala, kako vendar le ni samo umirjen poslovni avtomobil, pač pa ima v sebi tudi pristno bavarsko kri in korenine v motošportu. Nenazadnje k športnemu duhu prispeva tudi dejstvo, da je petica z novo generacijo izgubila kar precej kilogramov in tako pridobila na okretnosti.

Iz elegance, ki jo nudi instrumentalna plošča v načinu Comfort, se je ob pritisku na gumb Sport zaslon obarval rdeče, pred nami pa se je pojavila agresivna, športna številčnica z digitalnim prikazom hitrosti in velikim prikazovalnikom za obrate. Vrtljaji motorja so poskočili, mehanizem volanskega obroča je otrdel, podvozje je postalo bolj togo in prej umirjeni BMW 520d je bil pripravljen, da kljub skromnemu motorju pokaže, iz katerega rodu prihaja.

Glasnejše in bolj prijetno hrumenje je napolnilo potniško kabino, avtomobil pa se je z vso močjo zagnal v pravljične zavoje in jih požiral kot najslajšo jed. Seveda je bilo mogoče občutiti primanjkljaj moči pri 1695 kilogramov težkem potovalniku, a za le občasno galopirajoče sprehajanje konjenice in vsakodnevno uporabo je ta motor idealna izbira.

BMWBLOG - BMW TEST - BMW 5 series G30 - 520d xDrive M package - inside (11)V zavojih bistvo ni v sami moči motorja, pač pa je pomembno podvozje, vzmetenje, zavijanje zadnjih koles in pametni štirikolesni pogon, po zaslugi katerega se 520d pelje kot po tračnicah. Prav to je bilo zame osebno največje presenečenje, saj v še tako ostrih in hitrih zavojih praktično ni bilo podkrmarjenja, kar je za takšno vozilo lahko izrednega pomena.

Za konec pa hranim še bonbonček, ki me je kljub vprašljivi uporabnosti vseeno navdušil. Gre za pametni BMW ključ z zaslonom, občutljivim na dotik. Na njem lahko vidimo informacije o zaklepanju vozila, o odprtih vratih in steklih, o prižganih lučeh, servisnih podatkih, na dosegu roke nam je tudi domet vozila, ob poljubnem času lahko nastavimo klimo v vozilu…Kot zadnje, a najbolj zanimivo, pa je oddaljeno parkiranje vozila s pametnim ključem.

BMWBLOG - BMW TEST - BMW 5 series G30 - 520d xDrive M package - inside (42)Gre za zanimivo tehnologijo, preko katere ključ najprej povežemo z vozilom. Ko sta avtomobil in ključ povezana, s pritiskom na prav poseben gumb ob strani ključa aktiviramo postopek parkiranja, ki se začne s prižigom motorja. Avtomobil se prižge, poravna kolesa in se po ukazu voznika (s pritiskom na zaslon) zapelje v ravni črti naprej ali nazaj. To je še posebej uporabna tehnologija, ko želimo avtomobil parkirati v ozko parkirno mesto ali pa ga pripeljati iz ozkega parkirnega mesta in si tako omogočiti lažje vstopanje ali izstopanje iz vozila.

Poleg izredno estetskega izgleda je ključ prijeten za uporabo, saj lepo sede v roko, istočasno pa je izredno enostaven in nazoren. Verjetno se sprašujete, kako se polni? Tako kot telefon – preko USB kabla ali pa preprosto v predalu za brezžično polnjenje, ki ga nudi serija 5.

A žal ima vsa ta “najnaprednejša” tehnologija precej visoko ceno, saj se cena vozila iz serijskih 58.016 evrov ob vsej dodatni opremi povzpne na zajetnih 92.536 evrov. Naš testnik je torej premogel za 34.520 evrov pametne dodatne opreme! To je vsekakor ena večjih “slabosti” nemškega poslovneža, seveda poleg dejstva, da za takšno obilno ceno kupec ne prejme masažnih sedežev, ki na daljših poslovnih potovanjih poskrbijo za boljše počutje.

BMW 520d v limuzinski izvedenki je po našem mnenju točno to, kar smo pričakovali, na področju voznih lastnosti pa nas je še dodatno presenetil. Za bolj dinamično naravnane voznike vsekakor priporočamo bolj poskočno različico 530d, pa vendar se kot zadostna in ob lahki nogi najbolj varčna izkaže prav izvedenka 520d. Je avtomobil, ki je v skladu z dolgoletno tradicijo izpolnil pričakovanja in po že znanem ter uspešnem receptu spet osupnil ter navdušil. Serija 5 je pač vedno bila in bo največji približek dinamične limuzine, saj je na dveh polih med športnim ter udobnim, agresivnim ter elegantnim, podivjanim in uglajenim…pa vendar vse našteto združuje v celoto, v en paket, ki navdušuje množice, v kompromis med kompromisi, v popolno limuzino, ki bo spet osvojila Slovence.

BMWBLOG - BMW TEST - BMW 5 series G30 - 520d xDrive M package - outside (30)

Specifikacije

Motor
Valji/ventili
4/4
Delovna prostornina
1.995 ccm
Hod/vrtina bata v mm
90,0/84,0
Nazivna moč v kW
140 kW
Nazivna moč v KM
190 KM
Maks. navor
400 Nm
Kompresijsko razmerje
16,5
Največja hitrost
232 km/h
Pospešek
7,6 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila
1.695 kg
Kolesa
Dimenzije spredaj
245/35 R20
Dimenzije zadaj
275/30 R20
Poraba goriva
Mestna
5,4–5,1 l/100 km
Vožnja izven mesta
4,6–4,2 l/100 km
Kombinirana
4,9–4,5 l/100 km
Emisije CO2
129–119 g/km
Posoda za gorivo
66 l
Mere
Dolžina
4936 mm
Širina
2126 mm
Višina
1466 mm
Medosna razdalja
2975 mm
Cena
+ Pokaži več
- Skrij
Fotograf: Jan Gregorin

3 KOMENTARJI

    • Odgovor na vaše vprašanje smo zastavili direktorici korporativnega komuniciranja, katera je odgovorila:

      Takole velja za konkretno press BMW 520d xDrive:
      Največja tehnično dovoljena masa skupine vozil: 4415 kg
      Največja tehnično dovoljena masa vlečnega vozila za:
      • Priklopnik s centralno osjo: 2000kg
      • Nezavirani priklopnik: 750 kg

      Se pravi, avto s prikolico ne sme preko 4415kg. Priklopnik, ki ima svoje zaviralne sisteme itd. lahko tehta do 2000kg in manjše prikolice brez zaviralnih sistemov do 750kg.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code