Marsikdo se bo ob tem naslovu sam pri sebi le nasmehnil in si mislil svoje, pa vendar: BMW 530d Touring je tisto, kar bi si želel vsak oče, branila pa se ga ne bi niti mati, ki si sicer potihoma prigovarja, da takšnega avtomobila njena družina vsekakor ne potrebuje. A vendar tudi njej še kako ugaja dejstvo, da se ima priložnost peljati v takšnem "mogotcu".
Zunanjost
9
Notranjost
9
Ergonomija
10
Udobje
10
Zmogljivost
9
Vozne lastnosti
9
Oprema
9
Cena
7

Moški smo pač moški; avtomobili nas, vsaj večino, privlačijo že po naravi in ko zagledamo kakšen lep avtomobil, se nam začnejo cediti sline. Ko napoči čas in si par omisli družino, je potrebno potrebe prilagoditi ter družino postaviti na prvo mesto. Vsak pravi oče bo seveda skušal kar najbolje poskrbeti za svojo družino, jim zagotoviti varnost, udobje in dobro počutje – tudi v vozilu.

S takšnim namenom je BMW poslal na trg svojo novo serijo 5 v karavanski različici, ki ponuja tako varnost, udobje, v njem se vsi počutijo dobro, hkrati pa je zelo prostoren in posledično uporaben celo na daljših poteh ali dopustovanju. Ob naštetih dejstvih in po prijetnem druženju z BMW 530d Touring trgovca A-Cosmos lahko trdim, da ni očeta, ki bi takšnemu avtomobilu rekel ne. Zakaj?

BMWBLOG - BMW TEST - BMW 5 series G31 Touring - BMW A-Cosmos - zunanjost (13)

Prva pomembna informacija je oznaka BMW 530d. Kaj to pomeni? Da se pod dolgim, elegantnim pokrovom motorja skriva prava motorna umetnina. Gre za 3,0 litre velik vrstni šestvaljni agregat iz serije BMW TwinPower Turbo motorjev. To pomeni slednje –  zadosten zalogaj moči ob vsakem pritisku na plin, dinamičnost in občutek zares igrive lahkotnosti. Seveda je za vse našteto zaslužnih kar 265 konjskih moči ter 620 Nm navora, ki se preko pametnega štirikolesnega pogona xDrive in 19 palcev velikih pnevmatik  prenašajo na asfalt.

Avtomobil je zares poskočen in nikakor len, ob izklopljeni elektroniki pa zna tudi veselo pomahati z “repkom”. Takšne so pač tipične značilnosti pravega BMW vozila in nova petica slednje kljub nahrbtniku in sistemu xDrive uspešno uporablja ob vsakdanji uporabi.

Za razliko od nedavno testirane limuzine 520d se 530d Touring lahko pohvali z občutno boljšo vozno dinamiko ter istočasno bolj racionalno porabo, saj večji motor lažje kljubuje teži vozila, se tako manj matra in doseže lepši rezultat pri porabi goriva. Na našem testu je 530d Touring ob nekoliko bolj težki nogi in kar 180 kilogramov višji teži dosegel porabo 8,2 l/100 km, BMW 520d pa kot rečeno z nižjo težo in lagodno vožnjo 8,1 l/100 km. Ob umirjeni vožnji z BMW 530d Touring je bila realna poraba med 7,2 in 7,5 l/100 km, kar je glede na težo, uporabo sistema xDrive ter zajetno količino moči fenomenalen rezultat, se strinjate?

In ko ga že primerjamo z limuzinskim predstavnikom 520d, naj omenim, da 530d v prtljažnem prostoru premore 570 litrov prostora (limuzina 530 litrov), slednji pa se ob podrtih zadnjih sedežih poveča na zavidljivih 1700 litrov, kar je več kot dovolj. Tudi ob dvignjenih zadnjih sedežih ja zadnja klop zelo radodarna s prostorom, sploh, če imamo za sopotnike otroke, seveda pa brez problema zadaj sedijo tudi odrasle osebe. Lagodnejše bo seveda, če sta osebi le dve.

Osebno me izredno prepriča tudi neverjeten dizajn karavanske serije 5, ki mu gredo same pohvale, saj ohranja eleganco ter jo združuje z uporabnostjo. Kot rečeno, vozna dinamika ostaja neoporečna in nadvse prepričljiva, voznik pa niti nima občutka, da ima za seboj še ogromen prtljažni prostor. Nagibanja je precej manj prav zaradi prilagodljivega M športnega podvozja.

BMWBLOG - BMW TEST - BMW 5 series G31 Touring - BMW A-Cosmos - zunanjost (14)

Vse zveste bralce prosim da mi ne zamerijo, saj sem se preveč osredotočil na očete, ki praviloma potrebujejo prostornost, ki jo nudi BMW 530d Touring. Pa vendar je avtomobil tudi pravi poslovnež, v katerem so potovanja ekstremno udobna, tudi po zaslugi zračnega vzmetenja na zadnji osi. Potniška kabina ponuja prav vse in še več, kar potrebuje poslovnež na dolgih poslovnih poteh. Dvomite? Vas v nasprotno prepriča ambientalni osvežilec zraka, kjer lahko izbiramo med različnimi vonjavami v potniški kabini? Morda upravljanje informacijsko-zabavnega sistema s kretnjami?

Če Vam slednje ni dovolj, se avtomobil za nameček vozi brez poseganja voznika, saj uporablja napredno tehnologijo kamer in senzorjev, ki ohranjajo avtomobil v voznem pasu, že znani radarski tempomat pa skrbi za prilagajanje hitrosti glede na spredaj vozeča vozila.

BMWBLOG - BMW TEST - BMW 5 series G31 Touring - BMW A-Cosmos - notranjost (26)

BMW 530d Touring pozornost nase veže že s pompoznim zunanjim izgledom, saj je karoserija obarvana s prav posebno barvo Mediterranean Blue, družbo pa ji delajo črna 19-palčna platišča. Za izstopanje poskrbijo tudi M športne zavore, M aerodinamični paket ter paket opreme M Sport. Elegantne zunanje linije se prelivajo ena v drugo in se nadaljujejo v bogato, a zelo racionalno notranjost z močnim pridihom prestiža.

Notranjost je odeta v usnje Dakota Canberra Beige, ki izgleda izvrstno, a človeku daje slabo vest ob vstopu z ne povsem čistimi čevlji. In kaj se sploh lahko lepše poda k usnju kot notranje okrasne letve v lesu Fineline Cove s poudaki zaključkov Pearl Chrome? Sami ne vemo. Premišljeno postavljena potniška kabina ima nameščen še M usnjen volan, ki armaturno ploščo poveže v zaključeno celoto.

Seveda ne manjka niti pametne tehnologije, kot je izboljšano samodejno parkiranje, 70 odstotkov večji BMW Head-Up projektor, asistent za dolgo luč, Driving Assistant Plus, multifunkcijska instrumentalna plošča in telefonija z brezžičnim polnjenjem mobilnega telefona. Ponoči za romantiko ali pa le umirjeno vzdušje skrbi ambientalna osvetlitev notranjosti, v hladnih večerih ali jutrih k temu prispeva ogrevan volanski obroč ter ogrevana sprednja dva sedeža, ki sta s pomočjo elektrike prilagodljiva tudi v vse možne strani.

Seveda pa ni vse zlato, kar se sveti in tudi BMW 530d Touring ima eno veliko slabost. Ja, prav ste ugotovili. To je relativno visoka cena, ki se nevarno približuje šestmestni številki. Osnovni 530d Touring Vas bo v Sloveniji stal 69.126 evrov, z bogato opremo, kot jo je imel testni primerek, pa se bo cena povzpela vse do 96.532 evrov. Dodatne opreme je za kar 27.406 evrov, a takšna je pač cena premium prostornega Bavarca.

BMWBLOG - BMW TEST - BMW 5 series G31 Touring - BMW A-Cosmos - notranjost (14)

Očete bo vse našteto vsekakor očaralo in jim dalo nove izgovore za nakup tega kavalirja, matere bodo še naprej zmajevale z glavo, a obljubim lahko, da bo zaigrano neodobravanje s strani mater prisotno le do prve testne vožnje. Takrat se neprepričan obraz počasi spreminja in na ustnice riše nasmeh. Očetje, bojte se le, da boste ostali brez volanskega obroča v rokah. Takšna usoda je doletela tudi mene, na srečo pa sem svojo nesrečo lahko “utapljal” v nečem še bolj adrenalinskem; BMW R 1200 R!

Dinamični očetje in potihoma odobravajoče matere, kaj še čakate? Testni BMW 530d ter ustrežljivo osebje pooblaščenega trgovca BMW A-Cosmos vas že čaka z vsemi podrobnejšimi informacijami.

Specifikacije

Motor
Valji/ventili
6/4
Delovna prostornina
2.993 ccm
Hod/vrtina bata v mm
90,0/84,0
Nazivna moč v kW
195 kW
Nazivna moč v KM
265 KM
Maks. navor
620 Nm
Kompresijsko razmerje
16,5
Največja hitrost
250 km/h
Pospešek
5,6 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila
1.875 kg
Kolesa
Dimenzije spredaj
245/40 R19
Dimenzije zadaj
275/35 R19
Poraba goriva
Mestna
6,4–6,0 l/100 km
Vožnja izven mesta
5,2–4,9 l/100 km
Kombinirana
5,7–5,3 l/100 km
Emisije CO2
149–139 g/km
Posoda za gorivo
66 l
Mere
Dolžina
4942 mm
Širina
2126 mm
Višina
1466 mm
Medosna razdalja
2975 mm
Cena
+ Pokaži več
- Skrij
Fotograf: Jan Gregorin

4 KOMENTARJI

  1. Kot vedno. zelo dobro spisan članek in odlično slikovno gradivo. Moram pohvalit, da se izjemno trudite z ažurnimi prispevki in z odličnim slogom pisanja.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code