Domov / Modeli / Serija 3 / TEST: BMW E30 316 – Jesensko druženje z najlepšim Bavarcem v Sloveniji..
BMWBLOG-najlepsi-slovenski-BMW-E30- naslovna

TEST: BMW E30 316 – Jesensko druženje z najlepšim Bavarcem v Sloveniji..


To prečudovito jesensko soboto, sem izkoristil za druženje z najlepšim primerkom BMW E30 v Sloveniji, ki zna v trenutku zavrteti čas nazaj in pričara pravo analogno izkušnjo.

Že dolgo na dolenjskih cestah opazujem prelep živo rdeč primerek legendarnega BMW serije 3 E30, zato sem se končno odločil in stopil v stik z lastnikom Denisom Trbancem, ki je prijazno privolil v jesensko spoznavanje njegovega koščka zgodovine. BMW E30 je na ceste zapeljal že davnega leta 1982 in takoj osvojil srca takratnih entuziastov, saj je ponujal lahko zasnovo, zadnji pogon in dobro nastavljeno podvozje, za prestol pa se je boril s takratno Mercedesovo kreacijo v obliki modela E190. Na voljo je bilo mnogo različnih pogonskih agregatov, Denisov primerek z letnico izdelave 1987, pa nosi oznako 316 kar pomeni, da se pod pokrovom motorja vrti 1.6 litrski bencinski štirivaljnik, ki na zadnjo os preko pet stopenjskega ročnega menjalnika, prenaša vseh 75 konjskih moči kolikor jih premore. To seveda ni ogromno, a zaradi majhne teže, tehta namreč le 900 kilogramov, ponuja povsem zadovoljive zmogljivosti. Na porabo se pri 30 let starem avtomobilu seveda ne gleda, a za predstavo porabi med 9 in 10 litrov na 100 kilometrov.

BMWBLOG-najlepsi-slovenski-BMW-E30 (22)

Glede na izgled vozila sem tudi sam sprva mislil, da je restavriran, a očitno sem se motil. Vse na avtomobilu je originalno ali zamenjano z boljšimi originalnimi deli. Še barva je v 80% prvotna, spodnjih 20% pa je prebarvanih zaradi poškodb kamenčkov, ki so se nabrale v dolgih letih uporabe; poškodovan ni bil nikoli. K zunanjem izgledu veliko dodajo tudi BBS style platišča, ki z ostalimi kromiranimi okrasnimi letvicami poskrbijo za izjemen izgled in pravo fotogeničnost avtomobila. Tudi pogled na merilnike razkriva zanimiv podatek, saj ima avtomobil prevoženih le nekaj več kot 128 tisoč kilometrov, kar je v teh časih za model E30 prava redkost, ravno tako pa je originalno analogno uro zamenjal z merilcem vrtljajev.

Do pravih ‘bombončkov’ pa šele pridemo, saj se skrivajo drugje v notranjosti. Tukaj se namreč vidi prava pozornost na detajle in pikolovskost lastnika. Avtomobil je bil namreč narejen za jugoslovanski trg, zato je bil v osnovi z opremo precej siromašen, kar se je odločil spremeniti. Tako je zamenjal celotno notranjost z izjemno redko zadnjo edicijo notranjosti M technik 2, ki vključuje tudi enake sedeže, kot jih najdemo v BMW M3 E30. Od slednjega je v svojega vgradil tudi radio in M technik športni volan, za dodatne informacije pa je avtomobil opremil tudi  z originalnim potovalnim računalnikom. Dodatki pa se tu še ne končajo. Iz Združenih držav Amerike je namreč naročil tudi originalne BMW Sound System zadnje zvočnike, ki so pri nas izjemna redkost, za več svetlobe v kabini pa skrbi panoramska streha ali pogovorno ‘šibedah’.

Moram priznati, da v tako starem avtomobilu znamke BMW še nisem niti sedel, kaj šele, da bi se v njem vozil in se tega tudi spomnil. Moj oče je namreč ravno ob mojem rojstvu imel točno takega BMW E30, s katerim me je sicer prevažal naokoli a se tega seveda ne spomnim, mogoče pa ima ravno zato ta avtomobil v mojih očeh nekakšno posebno mesto. Zato sem med vožnjo na sovoznikovem sedežu budno opazoval in spremljal obnašanje ter lego avtomobila. Presenetilo me je kako tih in udoben je za svojo starost sam avtomobil, kar ga v kombinaciji s panoramsko streho in dokaj šibkim motorjem, naredi popolnega nedeljskega ‘kruzerja’. Hvaležen sem bil že za vožnjo na sovoznikovem sedežu, nato pa je sledila ponudba: a boš vozil do doma? Kako bi lahko rekel ne, saj se ne morem upreti ničemer s štirimi kolesi, kaj šele takemu lepotcu. Hitro sem skočil na voznikov sedež in že takoj opazil pomanjkanje servo volana, ko sem na parkirišču poizkušal obrniti, navaditi pa se je bilo potrebno tudi na dolg hod stopalke za zavoro, ki ravno tako ne ponuja servo ‘asistence'; popolna ‘old school’ izkušnja torej. Prav zanimivo je kako te avtomobil  s svojim šarmom ponese v čas 30 let nazaj. Popolnoma analogna prvinska vožnja, brez kakršnihkoli pomagal in asistentov, brez kakršnekoli želje po hitri vožnji ali dirkanju. Želiš le križariti po cesti in uživati v vožnji že zaradi vožnje same in ne zaradi adrenalina, ki ti ga ponudi hitra vožnja po robu zmogljivosti.

BMWBLOG-najlepsi-slovenski-BMW-E30 (33)

Zanimivo je bilo enkrat namesto najnovejših tehnoloških novosti, preizkusiti tudi tak prvinski avtomobil kot je osnovni BMW E30, brez vseh pomagal in servo ojačevalnikov. Izkušnja je bila nepozabna zato Denis hvala, se še kdaj priporočam, sedaj pa le pripravi svojega ljubljenca na zimsko spanje. Zaupal mi je namreč, da je bil BMW ravno ta teden na poliranju in keramični zaščiti, sedaj pred prihodom zime, pa gre avtomobil v garažo pod pregrinjalo kjer bo počakal do pomladi. Le tako bo namreč še veliko let ohranil svoj originalni videz in na cesti ter srečanjih še vrsto let osrečeval vse ljubitelje oldtimerjev in starih bavarcev.

BMWBLOG-najlepsi-slovenski-BMW-E30 (21)

Fotograf: Luka Janežič
*******************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************


BMW BMW novice BMW Slovenija BMW novosti BMW test BMW avtonasveti BMWSLO BMW video BMW modeli BMW FEST 

Všečkaj nas!

Spremljaj BMWBLOG Slovenija na Facebooku!

×