Domov / Modeli / Motorna kolesa / TEST: BMW S 1000 R – ko se čas povsem ustavi!
BMWBLOG - BMW TEST - BMW A-Cosmos - BMW Motorrad - BMW S1000r (13)

TEST: BMW S 1000 R – ko se čas povsem ustavi!


Doživetje na dveh kolesih je nekaj prav posebnega in izjemnega. Na kakšen način je celotna izkušnja posebna, pa odloča motorno kolo, na katerem sedimo. BMW S 1000 R je vsekakor na športni strani, med pravimi atletskimi veljaki. Ko glasno zarohni, se čas preprosto povsem ustavi …

BMW S 1000 R je eden tistih motociklov, ki ga vzljubiš že ob prvem pogledu. Lahko priznam, da je meni osebno to eden najlepših BMW motociklov in motociklov na sploh. Dejstva, da mi bo delal družbo kar cel teden, sem se zato še posebej razveselil, dejstvi, da ima štirivaljni motor ter serijsko nameščen izpušni sistem Akrapovič, pa sta na usta pririsali širok nasmešek.

Naposled je le napočil dan, da prevzamem to težko pričakovano zver na dveh kolesih. Na vse zgodaj zjutraj sem prišel k BMW trgovcu A-Cosmos, kjer me je že nestrpno čakal moj spremljevalec. Po birokratskih obveznostih sem prejel ključ, se hitro preoblekel v motoristično opremo in že bil polno zbujen ter pripravljen, da se avantura prične. CILJ: Jezersko!

BMWBLOG - BMW TEST - BMW A-Cosmos - BMW Motorrad - BMW S1000r (8)

Prve kilometre namenim spoznavanju motorja in tistim prvim občutjem med samo vožnjo. Kakšne so vozne lastnosti, oprijem? Nagibi so na začetku previdni, a pri takem motociklu v vozno dinamiko in oprijem niti ne dvomim. In res, po le nekaj prevoženih kilometrih spoznam, da je vožnja s tem športnikom tisto pravo, tisto, kar mnogi iščejo pri motociklih. Motocikel je izredno lahkoten (205 kilogramov), vodljiv in okreten, v ovinkih pa je preprosto doma. A kaj je tisto pravo bistvo, ki sem se ga najbolj veselil tudi sam, poleg zvoka iz fenomenalnega izpušnega sistema Akrapovič?

Prav se uganili. To je motor! Pod čudovitimi plastikami se skriva bistvo te zveri; to je 999 kubični, tekočinsko-oljno hlajen štirivaljni motor, ki pri 11.000 vrtljajih na minuto uspe razviti kar 165 konjskih moči in 114 Nm navora, ki je v polnosti na voljo pri 9.250 vrt./min. Si lahko zamislite, kako zelo sem užival pri pospeševanju, če vzamete v zakup moč motorja in izjemen izpušni sistem?

Ni minilo veliko časa, ko sem že prišel do prvih zavojev, ki so kar klicali po prijetnem “zalaganju”. Sprva previdno in premišljeno, saj je potrebno spoznati zmožnosti, nato pa vedno bolj z užitkom, torej bližje asfaltu. Ko sem se tako “preganjal” po čudovitih ovinkih na Jezerskem, sem srečal ogromno kolegov motoristov, ki so le s težavo odzdravili na moje nenehne mahljaje oz. dvig prstov. Šele takrat sem spoznal veliko prednost tega popolneža. Opremljen je sicer z menjalnikom Pro Shift Assistant, ki v prav vseh pogojih nudi prestavljanje brez sklopke, pa naj bo v višjo ali nižjo prestavo. Nad tem dodatkom sem zares navdušen in sem ga večino časa tudi pridno koristil. Prestavljanje s takšnim načinom je omogočalo, da sem imel tudi pri pospeševanju levo roko prosto in sem lahko pozdravljal mimoidoče popotnike na dveh kolesih.

Menjalnik pa moram pohvaliti v vsakem primeru, saj je prestavljanje ne le eno, ampak kar dve stopnji višje od drugih zaenkrat voženih BMW motociklov, kaj šele od motociklov drugih znamk. Je mehko, lahkotno in brez nepotrebnega “cukanja in skakanja”.

Nežni kratki zavoji so na lepem prešli v kratke in bolj ostre in takrat se je začela prava zabava. Iz ovinka v ovinek so bile gume bolj ogrete, motocikel v večjem naklonu, agregat pa vedno bolj željan hitrih pospeševanj. Iz enega ovinka do drugega je bilo ravno dovolj časa in prostora, da se je motor zavrtel vse do 11.000 in več vrtljajev na minuto, zvok skozi odličen izpušni sistem pa je bil pri tem območju tisti pravi, tisti, ob katerem se naježi koža in se začne v kri sproščati adrenalin v velikih količinah.

Prav vse opisano da vozniku še več zagona, da začne sproščeno, a z glavo uživati v prav vsakem zavoju. Lahkotnost in fenomenalna ciklistika tega motocikla me je navdušila in presegla moja pričakovanja, saj sem imel vanj iz ovinka v ovinek več zaupanja, prejel pa sem vse večjo mero užitka. Na ravninah mi je ob visokih vrtljajih v obraz svetila modra LED lučka, ki opozarja, da je čas za menjavo prestave in že v naslednjem trenutku je le lahkoten pritisk vzvoda menjalnika poskrbel za razrešitev te “zagate”.

BMWBLOG - BMW TEST - BMW A-Cosmos - BMW Motorrad - BMW S1000r (26)

                       SPECIFIKACIJE:
- Motor
Tip: Zračno-oljno hlajeni, štirivaljni, štiritaktni vrstni motor, dve odmični gredi
Delovna prostornina: 999 ccm
Nazivna moč v kW (KM): 121 KW (165 KM)
Maks. navor: 114 Nm/9,250
Kompresijsko razmerje: 12,1
Največja hitrost: preko 200 km/h
Masa praznega vozila: 205 kg
Dovoljena skupna masa: 407 kg
-Kolesa
Dimenzije spredaj: 120/70 ZR17
Dimenzije zadaj: 190/55 ZR17
-Zavore
Zavore spredaj: Dvojna kolutna zavora, plavajoče radialno vpete štiribatne čeljust premera 320 mm
Zavore zadaj: Enojni kolut, enobatna plavajoča čeljust premera 220 mm
-Poraba goriva
Po WMTC na 100 km: 6.7l/100 km
Posoda za gorivo: 17,5 l
-Mere
Dolžina: 2057 mm
Širina z ogledali: 845 mm
Višina brez ogledal: 1228 mm
Medosna razdalja: 1439 mm

165 “konjev” je več kot dovolj, njihova tendenca pa je dvigovanje sprednje gume, na kar mora biti jezdec tega podivjanega mustanga zelo pozoren. Ob tem sem se večkrat vprašal, zakaj bi človek sploh potreboval 199 KM, ki jih nudi še bolj športno naravnan BMW S 1000 RR?

Na moje veliko zadovoljstvo je bil v primerjavi z zadnjim testiranim motociklom, BMW R NineT Pure, ta veliko bolj opremljen. Pure namreč daje poudarek na tisto začetno, prvinsko izkušnjo, S 1000 R pa prikazuje nekaj najboljšega v seriji športnikov, kar lahko BMW trenutno ponudi, zato je tudi tehnološko dovršen, kot je bil že nedavno testirani BMW R 1200 R. Na krmilu je precej različnih stikal; od povsem običajnih in potrebnih pa do tempomata in celo stikala za izbiro odzivnosti motorja ter izbiro vzmetenja. Med načini odzivnosti motorja so RAIN, ROAD in DYNAMIC, za vzmetenje pa lahko nastavimo mehkejši, potovalen način ROAD ali športni način DYNAMIC.

Kot omenjeno, pospeševanje pri tem motociklu vsekakor ni problematična tema, prav tako pa to velja tudi za ustavljanje. Pri tem svojo nalogo odlično opravljajo sprednje zavore Brembo ter zadnje BMW. Zlata barva čeljusti še dodatno popestri celoten izgled motocikla, ki je kot rečeno vrhunski. Že sprednji agresiven izgled z asimetričnimi svetili daje vedeti, s kom imamo opravka.

Kljub športni zasnovi in izgledu pa BMW S 1000 R ni le neudoben ter neuporaben športnik, ki ni zmožen daljših relacij. Tako voznikov kot sopotnikov sedež sta kljub “trdemu izgledu” relativno udobna in se odlično izkažeta tudi na daljših relacijah.

Takoj ob prvem stiku z S 1000 R je bilo vznemirjenje na vrhuncu, pričakovanja pa še višje. Po prvih nekaj kilometrih sem le začudeno bolščal  in se čudil brutalnosti, po pravi preizkušnji skozi zavoje pa sem se z motociklom povezal, ga vzljubil in užival kot le malokrat. Če me je kateri motocikel kdaj hitro in zares v polnosti osvojil, je to prav gotovo BMW S 1000 R.

Za več informacij in odlične akcijske cene motociklov se obrnite na pooblaščenega trgovca BMW A-Cosmos v Ljubljani.

Fotograf: Jan Gregorin
*******************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************


  1. Gujdek says:

    Najlepši je model R65 / 1983, pa najboljšo štimo ever ima tudi.

BMW BMW novice BMW Slovenija BMW novosti BMW test BMW avtonasveti BMWSLO BMW video BMW modeli BMW FEST 

Všečkaj nas!

Spremljaj BMWBLOG Slovenija na Facebooku!

×