Med bavarskimi SUV-ji sedi v sredini, v nasprotju z X4 in X6 njegov izgled bolj spominja na klasičnega mestnega terenca, z medgeneracijskim Faceliftom pa se je pridružil modernim smernicam podjetja BMW. Zapeljali smo se z BMW xDrive20i.

Je čas za bencinski “comeback“? Se je po znižanju cen naftnih derivatov spet možno brez slabe vesti odločiti za bencinski motor namesto dizelskega? Del potencialnih kupcev se sprašuje ravno to, drugi del pa se s takšnimi problemi sploh ne ubada. Ker BMW spada v premium razred vozil in X3 ne spada med tiste najcenejše alternative, to pomeni, da se bo konkreten delež strank za nakup odločal na podlagi udobja, luksuza in kvalitete in manj razmišljal o porabi goriva ter o stroških dodatne opreme, brez katere gre bolj težko.

BMWBLOG_BMW_X3_xDrive_20i_TEST_zunanjost (29)

Ljudje so zahtevni, potencialne stranke pa še bolj. Po eni strani se bodo pritoževali, zakaj je BMW ustvaril serijo 2 Active in Gran Tourer s pogonom na sprednji kolesni par, ki sta uporabna in obenem denarnici prijazna, po drugi strani pa se bodo pritoževali o visokih cenah nekaterih dražjih modelov. Nekje vmes je ravno X3, ki se že nagiba v smer dražjega nakupa in ciljanju na stranke, ki jim denar ni velika ovira. Zato danes ne bom opravičevala cene ali povprečne porabe motorja, danes bom opisovala izkušnje z X3 xDrive20i z M Sport paketom in celo artilerijo dodatne opreme.

BMWBLOG_BMW_X3_xDrive_20i_TEST_zunanjost (7)

Ob pogledu na oznako xDrive20i bo vsak pomislil: “hmm… le kaj je BMW razmišljal, ko je v tako ogromen avto tlačil tako majhen motor?” Vseeno 2.0-litrski štirivaljnik s pomočjo turbopolnilnika premore zadostno količino moči za krotenje SUV-ja. Na voljo za naše užitke je 184 konjskih moči in 270 Nm navora, ki so povezani z odličnim 8-stopenjskim ZF samodejnim menjalnikom, s katerim so prehodi med prestavami, brez pretiravanja, popolnoma neopazni. Morda je glavni razlog za pozitivno presenečenje predhodno prepričanje, da oznaka 20i ne omogoča nič pretresljivega… ali mnenje, da večina šibkih bencinskih motorjev enostavno ne omogoča dovolj navora za težje SUV-je, oziroma v našem primeru za 1810 kilogramsko pošast… vsekakor pa se je xDrive20i odrezal mnogo bolje, kot sem pričakovala. Z 8,2 sekunde do stotice in najvišjo hitrostjo 210 km/h seveda ne boste zmagali v nobeni dirki, vendar to ni njegov namen.

Tako kot je BMW-ju uspevalo do sedaj, je tudi pri “Faceliftanem” X3 mogoče občutiti pristen bavarski inženiring, zaradi katerega je SUV, čeprav brez tistih superšportnih pospeškov, na cesti športno odziven in dinamičen. Včasih se zdi celo, da je njegovo vzmetenje za odtenek preveč športno/pretrdo, luknje uničenih slovenskih cest pa to še nekoliko bolj poudarijo. Mene to sicer ni motilo, verjetno pa bi se nad trdoto pritožil kakšen starejši kupec.

                          SPECIFIKACIJE:
– Motor
Valji/ventili: 4/4
Delovna prostornina: 1.997 ccm
Hod/vrtina bata v mm: 90.1/84.0
Nazivna moč v kW (KM): 135KW (184KM)
Maks. navor: 270 Nm/1.250-4,500
Kompresijsko razmerje : 10,0
Največja hitrost: 210 km/h
Pospešek: 8,2 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila: 1.810 kg
-Kolesa
Dimenzije spredaj: 225/60 R17
Dimenzije zadaj: 225/60 R17
-Poraba goriva
Mestna: 9,2–8,7 l/100 km
Vožnja izven mesta: 6,3–5,9 l/100 km
Kombinirana: 7,3–6.9 l/100 km
Emisije CO2: 171–161 g/km
Posoda za gorivo: 67l
-Mere
Dolžina: 4657 mm
Širina: 1881 mm
Višina: 1678 mm
Medosna razdalja: 2810 mm

Z osnovno ceno od 45.350,00 evrov naprej seveda ne boste dobili vse opreme, ki si jo želite v vašem mestnem terencu, za izgled našega testnega vozila podjetja A-Cosmos je namreč treba seči še nekoliko globje v žep. Za športni izgled zunanjosti poskrbi predvsem M Sport paket, za katerega je potrebno odšteti 5.554,00 evrov, z njim pa pridobite agresivnejši izgled s paketom M Aerodynamics, športna sedeža v kombinaciji blaga in usnja, M usnjen multifunkcijski volan, večja 19-palčna Double-spoke 622 M platišča (naš testni primerek je na sebi nosil zimski komplet s 17-palčno dimenzijo) in mnogo lepotnih malenkosti. Poleg M Sport paketa je naš testni xDrive20i v sebi skrival še Business navigacijo, ksenonske žaromete HiFi ozvočenje, Asistenta za uravnavanje hitrosti, ki so priskrbeli tisti, res pristen občutek luksuzne vožnje, ki si ga lastnik BMW vozila tudi želi.

Tako kot bi si predstavljali v vsakem takšnem vozilu, je tudi pri BMW X3 pozicija sedenja visoka, vendar še zmeraj v takšni višini, da se med vožnjo počutite stabilno in udobno. Glavna prednost takšne pozicije je predvsem preglednost, ki je pri X3 ne manjka. Ko že govorimo o preglednosti: pomoč pri parkiranju s PDC senzorji je bila pri našem testnem X3 še podkrepljena z vzvratno kamero, ki poleg klasične uporabnosti skriva še en zanimiv “bonbonček”. S pritiskom na gumb na levi strani notranjosti prtljažnika se izpod zadnjega odbijača elegantno iztegne električna vlečna kljuka (za 1.307,00 €) – in čakajte, to še ni tisto presenečenje. Za slednjo pa ima vzvratna kamera posebno pomoč: skupaj s senzorji se ob približevanju prikolice osredotoči točno na mesto priključka, kar ekstremno olajša postopek priklopa počitniške/konjske, kakršne koli že, prikolice. In mislim, da vsi, ki redno uporabljate kljuko veste, da je takšna pomoč več kot dobrodošla. S to omembo se tudi selimo na področje možnosti uporabe izven okvira vsakodnevnih opravkov nakupovanja v BTC-ju ali 5 minutne vožnje do najljubše kavarne.

BMWBLOG_BMW_X3_xDrive_20i_TEST_notranjost (24)

Čeprav je mnogokrat usoda takšnega vozila v veliki meri uporaba za transportiranje otrok v šolo, hoja po nakupih in na klepet s prijateljicami, pa takšna uporaba mestnega terenca izkorišča le del imena mestni terenec. “Mestni” že, kje pa je “terenec”?  Tukaj je moje najljubše področje, moja strast in tisoči prevoženih kilometrov z SUV-ji. Vzeli smo mojo konjsko prikolico in jo – brez problema in v nekaj minutah – priklopili na BMW X3. Povsem zadovoljiv obračalni krog je omogočil odlično vodljivost in upravljanje pri obračanju, menjalnik in xDrive štirikolesni pogon sta poskrbela za brezskrbno in udobno vožnjo, njegova ravno pravšnja širina 1.881 milimetrov pa je omogoča preglednost, ki je dovolj velika tudi le s pomočjo stranskih ogledal. Čeprav se 270 Nm navora sliši relativno malo pa ob uporabi ni bilo čutiti nikakršnega pomankanja – kar potrjuje, da je xDrive20i z N20B20 enoto povsem dovolj, čeprav je to najšibkejša bencinska različica X3 palete.

BMWBLOG_BMW_X3_xDrive_20i_TEST_zunanjost (13)

Prav tako nas je pri X3 navdušila tudi notranjost. Dovolj prostora za glavo, ekstremno veliko prostora za noge v zadnji vrsti in prtljažni prostor s 550 litri, oziroma ob podrti zadnji klopi 1600 litri zapolnjuje vse potrebe po prostornosti. Vizualno se potniška kabina še nekolo poveča s pomočjo panoramske steklene strehe (za 1.633,00 €) ki jo je imel tudi naš xDrive20i, električno odpiranje in zapiranje prtljažnih vrat pa omogoča brezskrbno nalaganje predmetov, v mrzlem in vlažnem vremenu pa preprečuje tisti nelagoden direkten stik z umazanijo zadnjega dela vozila – odlična investicija torej, za katero boste odšteli 534 €. Za več informacij o vozilu se obrnite na osebje prodajnega salona BMW A-Cosmos.

Zakaj bi se torej odločili za bencinski motor in ne dizla? Živeli boste brez “traktorskega” vibriranja in zvoka, na bencinski črpalki pa boste uživali ob vonju bencina, vam to ni dovolj?

Fotograf: Dejan

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code