V zadnjih letih smo se velikih terencev na cesti že povsem navadili in so zato postali nekaj čisto vsakdanjega. A po izkušnji za volanom tako velikega in hkrati poskočnega avtomobila postanejo moja občutja čudno mešana …

Prvo presenečenje nad pričakovanji je bilo seveda udobje, ki ga sicer od prestižne znamke, kot je BMW, pričakujemo že v povsem osnovni različici vozila. Novi X5 pa s tesno obdanostjo voznika navda še s prav posebnim prijetnim občutjem, k pozitivni izkušnji pa prispeva tudi zelo visoka lega, ki omogoča odlično preglednost nad okolico. Naš testnik je bil deležen zelo bogate dodatne opreme in uporabnih dodatkov ter bonbončkov.

BMW TEST - BMW X5 xDrive30d - zunanjost (6)

Ravno ti so npr. omogočili zelo prilagodljive, električno nastavljive sedeže in volanski obroč, ki se je iz najvišje lege samodejno spustil na prednastavljeno pozicijo šele ob zagonu motorja in tako omogočil lažje vstopanje in izstopanje iz vozila, kar je pohvale vredno. Pravzaprav gre edina graja zaradi visoke lege le oteženemu izstopanju, saj si brez previdnosti ali dodatne stopničke na boku avtomobila hitro umažete vaše najljubše hlače. A to morate pri visokih terencih pač vzeti v zakup.

Naslednje in največje začudenje pa je bil ušesom ljub zvok šestvaljnika in impresivno pospeševanje kar 2145 kilogramov težkega velikana, ki se je s srednje šibko motorno enoto premikal presenetljivo lahkotno. 3,0 litra velik šestvaljnik, ki premore 190 kW (258 KM) in 560 Nm navora, je kljub veliki teži pospeševal zelo agresivno in za doseg stotice na digitalnem prikazovalniku hitrosti potreboval le 6,9 sekunde, kar je prišlo še bolj do izraza pri meni ljubi »izstrelitvi« oz. uporabi odlične funkcije Launch Control, ki pospeši iz mesta optimalno in brez zdrsov.

BMW TEST - BMW X5 xDrive30d - notranjost (1)

Tudi vožnja skozi zavoje se je izkazala za prav lahkotno in dovolj kompaktno, za kar je poskrbelo prilagodljivo M podvozje, ki je po občutkih sodeč avtomobilu odvzelo kar nekaj sto kilogramov. Poraba goriva se kljub lahkotnosti rada povzpne do dvomestne številke. Na testu je tako zaradi mnogih »izstrelitev« in užitkov ob poslušanju harmonij šestvaljnika dosegel povprečno porabo 10,5 l/100 km, kar je sicer daleč od tovarniških 6,2 l/100 km, a še vedno odličen rezultat ob takšni teži in načinu vožnje.

BMW TEST - BMW X5 xDrive30d - notranjost (15)

Motorna enota bi bila seveda nepopolna brez, že neštetokrat, pohvaljenega 8-stopenjskega samodejnega športnega menjalnika, ki se je brez napake znašel v prav vsaki situaciji in kljub teži vedno izbral pravo prestavo za optimalno pospeševanje. Da pa X5 resnično lahko opravlja tudi nalogo terenca, je zaslužen nič slabši elektronsko nadzorovani štirikolesni pogon xDrive, ki se še posebej izkaže v zimskih mesecih, trenutno pa voznika rešuje iz vsakdanjih situacij na cesti in brezpotjih, kjer bi zadaj gnan dvotonski velikan brez dvoma obtičal.

Kot vemo, je novi X5 tudi na slovenskem trgu že nekaj časa in zato sem bil mnenja, da bo kot »starejši« model bolj zlit z okolico in ne tako zelo vpadljiv. Priznati moram, da sem se tukaj uštel, očitno X5 ostaja aktualen, saj so se glave nenehno obračale za na 19-palčna M aluminijastih platiščih posajenim Carbon Black X5 z M Sport paketom, marsikdo pa si je skozi okno z veseljem ogledal čudovito notranjost, odeto v bež usnje in aluminijaste notranje okrasne letve. Seveda je ta v večini elementov tipično BMW-jevska, kar vključuje relativno malo nepotrebnih stikal z zabavno-informacijskim sistemom, ki se ga kot pri vseh ostalih upravlja preko vedno bolj izpopolnjenega sistema iDrive. Ena večjih sprememb, v kateri pa se razlikuje od večine, je digitalna, multifunkcijska instrumentna plošča pred voznikom, ki glede na izbrani način vožnje povsem spremeni način prikaza (Eco Pro – ekološko modro, Comfort – klasično črno, Sport – športno rdeče).

BMW TEST - BMW X5 xDrive30d - notranjost (16)

Za resnično udobje med vožnjo je skrbela razširjena udobna telefonija, velik navigacijski sistem Professional, ogrevana sprednja sedeža, M usnjen volan in nadzor razdalje pri parkiranju spredaj in zadaj (PDC) z zadnjo kamero in možnostjo pogleda iz tlorisa. Med bolj napredno tehnologijo, ki je je bil testnik deležen, pa lahko uvrščamo sprednje polne, prilagodljive LED luči s funkcijo pomoči pri vklopu in izkopu dolgih luči, ki s pomočjo spremljanja prometa uravnavajo snop dolgih luči in osvetljujejo le predele cestišča, kjer ni avtomobilov. Sistem prepozna druge udeležence v prometu in jih ciljno izvzame iz svetlobnega snopa dolge luči. Ko je svetlobe preprosto preveč, se dolge luči samodejno ugasnejo. Seveda za vsem skupaj tiči računalnik, ki ne zmore predvidevanja, kot je tega zmožen človek, zato se je v vsega skupaj skromnih dveh primerih pripetilo, da sem za kratek čas zaslepil nasproti vozeči vozili. Kljub temu velika pohvala za omenjeno tehnologijo, za katero verjamem, da se bo še dodatno izpopolnila.

                       SPECIFIKACIJE:
– Motor
Valji/ventili: 6/4
Delovna prostornina: 2.993 ccm
Hod/vrtina bata v mm: 90,0/84,0
Nazivna moč v kW (KM): 190 KW (258 KM)
Maks. navor: 560 Nm/1,500-3,000
Kompresijsko razmerje: 16,5
Največja hitrost: 230 km/h
Pospešek: 6,9 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila: 2.145 kg
-Kolesa
Dimenzije spredaj: 255/50 R19
Dimenzije zadaj: 285/45 R19
-Poraba goriva
Mestna: 7,1-7,0 l/100 km
Vožnja izven mesta: 5,7 l/100 km
Kombinirana: 6,2 l/100 km
Emisije CO2: 164-162 g/km
Posoda za gorivo: 85 l
-Mere
Dolžina: 4886 mm
Širina [z ogledali]: 1938 [2184]mm
Višina: 1762 mm
Medosna razdalja: 2933 mm

Pohvala gre tudi aktivnemu tempomatu in asistentu pri zastoju. Oba delujeta po istem principu in ohranjata določeno hitrost, hkrati pa samodejno ohranjata razdaljo za spredaj vozečim vozilom. Asistent pri zastoju pa omenjeno še nadgradi in omogoča v primeru zastoja na avtocesti ali regionalni cesti celo prevzem krmila. Avtomobil se tako povsem samodejno pelje do hitrosti 60 km/h. BMW X5 ni skromen niti na področju prostornosti, saj na zadnjih sedežih (deljivost v razmerju 40:20:40) , v nasprotju z BMW X6, brez problema sedijo trije odrasli potniki, ob zloženih zadnjih sedežih pa pridobite kar 1870 litrov tovornega prostora. Pohvale vreden je tudi skoraj povsem v tla skrit pogonski kanal, ki napravi potovanje na zadnji klopi velik bolj prijetno in udobno. Zaradi nove filozofije temnih stropov v avtomobilih je bila še kako dobrodošla velika panoramska streha, ki z vdorom svetlobe v potniško kabino omogoči še bolj prijetno celostno izkušnjo. Da pa je v avtomobilu prijetno tudi ponoči, skrbi ambientna osvetlitev potniške kabine v devetih barvnih kombinacijah. Z modro, belo ali oranžno barvo lahko osvetlimo tri predele avtomobila in si tako glede na razpoloženje pričaramo zares čarobno vzdušje.

Pred večdnevno izkušnjo z novim X5 xDrive30d pooblaščenega osrednjeslovenskega trgovca A-Cosmos sem bil sicer v veselem pričakovanju, vendar nisem povsem vedel, kaj lahko od tako velikega in težkega avtomobila sploh pričakujem. Po temeljitem in raznolikem testu sem bil pozitivno presenečen, saj me je avtomobil preprosto navdušil. In ne samo mene. Največje presenečenje je bila »spreobrnitev« prijatelja, ki zaradi predrznih voznikov bavarskih vozil te odlične nemške znamke ni maral. Po nekaj narejenih kilometrih mi je zaprepaden povedal, da je navdušen in da je ravnokar spremenil svoje mnenje. Seveda pa odličnost zahteva svojo ceno, ki se je iz osnovnih 69.350 € z vso dodatno opremo povzpela na kar 99.612 €. Nemška perfekcija je pač razred zase.

Se mu pustite zapeljati in osupniti tudi vi?

Fotograf: JRP Studio in Jan

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code