Družina. Ena najlepših družbenih skupnosti, če ne celo najlepša, kjer si člani le-te stojijo ob strani in se med seboj podpirajo. Pa naj bo družina takšna ali drugačna, celostno gledano je nekaj lepega. Vendar pridejo z družino tudi spremembe ...

Sam se bom osredotočil na izbiro prevoznega sredstva, kjer pridejo ob več članih v poštev enoprostorci, kombiji ipd., a pri ljubiteljih dinamične vožnje ob omembi le-teh izpuhti vse veselje. Pa more biti res vedno tako? Osebno se vsekakor ne strinjam.

bmw-218d-gt-zunanjost-16

V večini primerov pridejo z večjo družino na vrsto tudi večji, manj zanimivi in nič kaj dinamični niti privlačni avtomobili, in mladi očki, ljubitelji športne vožnje, se ob tem lahko počutijo nič kaj preveč navdušeno in vse prej kot samozavestno, sploh če so ravnokar »presedlali« iz nizkega kupeja, ki se je skozi ovinke peljal kot po tračnicah, iz izpušnih cevi privabil zvok, ki naježi ob vsakem pospeševanju in bil na splošno uživantski avtomobil. Pa vendar je potrebno biti dovolj odrasel in odločen ter se odločiti za tisto pravo, ne glede na svoje želje in potrebe. Treba je gledati na potrebe celotne družine, ki se bo z vami ob sončnih nedeljah peljala na izlet, v vročih poletnih dneh pa na dolgo pričakovani in težko zasluženi dopust na obali.

Pa vendar, ste se kdaj vprašali, ali lahko z družinskim avtomobilom dobite tudi tisto, vam tako dragoceno dinamičnost, športnost in odlično lego na cesti? Naj vam odgovorim na kratko. Da, lahko. Imenuje se BMW serije 2 Gran Tourer.

bmw-218d-gt-zunanjost-11

Ko sem se na zgodnje megleno jutro usedel v Alpine White družinskega BMW-ja podjetja A-Cosmos z oznako 218d in paketom opreme Sport Line, sem sprva doživel nekoliko nenavadna občutja, saj BMW modelov takšne oblike do pred kratkim še nismo poznali. A ko sem si s kar šestimi različnimi nastavitvami sedežev izboril tisto športno lego za volanom, ko me je ledveni predel dodobra objel v bokih ter so ogreti sedeži pridali svojo toplino, sem se kljub nekoliko višji legi spet počutil kot v tistem pravem, nizkem, športnem modelu BMW. Premik ročice ročnega menjalnika v prvo prestavo in gremo. Velikosti avtomobila se sicer v polnosti ni občutilo, mi pa med vožnjo vsaj na začetku ni dala miru. Kljub 4556 milimetrom dolžine in 1641 milimetrom višine ter, glede na velikost, relativno skromnim 1525 kilogramom avtomobil pospešuje prepričljivo in se v ovinkih nagiba minimalno, odziva pa maksimalno; seveda, kot je to za enoprostorca sploh mogoče.

Že hiter pogled nanj nam da vedeti, da pred nami stoji BMW. Ob odklepanju vozila vas s prijetno modro LED svetlobo pozdravijo zanj tipične, »angel eyes« luči, na zadku pa so le-te v prepoznavni obliki črke L. Na avtomobil višjega cenovnega razreda opomnijo tudi svetila ob ročajih vrat, na dnu odprtih vrat in v notranjosti, kjer lahko v celotni potniški kabini izbirate med Classic (oranžno) in Sport (belo) ambientno osvetljavo.

Ko gre za družinske avtomobile, sta bistvena kriterija za izbor predvsem prostornost in udobnost v vožnji. Niti eno niti drugo testnemu modelu ni manjkalo, saj je zaradi novega pogonskega koncepta, ki poganja sprednji kolesni par, na zadnjih sedežih še več prostora; udobje se je prav tako izkazalo za lastnost na visoki ravni. Zadnji del bo več kot zadovoljil vaše potrebe po prostornosti. Druga vrsta sedežev je deljiva v razmerju 40:20:40, pri čemer se naslonjala podrejo s preprostim pritiskom na gumb v prtljažnem prostoru, preseneti pa tudi s pomičnimi sedeži (naprej-nazaj) do 130 mm, kar omogoča večjo fleksibilnost.

bmw-218d-gt-notranjost-11

Opcijsko je na voljo tudi tretja vrsta z dvema sedežema, ki tako omogoči prevoz sedmim ljudem. Ta sedežna vrsta se ob neuporabi lahko vstavi pod vstavljalno dno in s tem zagotovi ravno nakladalno površino in odpira nove možnosti. Ob uporabi tretje vrste sedežev ostane prtljažni prostor velikosti 145 litrov, celotna prostornina pa glede na položaj druge vrste sedežev znaša med 645 in 1905 litri. Kaj hitro se lahko navadite tudi na elektronsko odpiranje prtljažnih vrat, kar pride še kako prav v deževnih jesenskih dneh, ko si s preprostim pritiskom na gumb avtomobilskega ključa prihranite nekaj časa in posledično povsem mokra oblačila.

Za udobno in brezskrbno vožnjo je bila testna serija 2 Gran Tourer serijsko opremljena s prikazovalnikom tlaka v pnevmatikah in runflat pnevmatikami, od opcijske opreme pa je k boljši izkušnji pripomoglo variabilno športno krmiljenje, avtomatsko odpiranje prtljažnih vrat, vzvratna kamera skupaj z nadzorom razdalje pri parkiranju (PDC), avtomatska zatemnitev notranjih in zunanjih ogledal, ogrevanje sprednjih dveh sedežev, senzor za dež, polni LED žarometi, navigacija, multifunkcijski usnjen športni volan in športna sprednja sedeža.

bmw-218d-gt-zunanjost-23

                            SPECIFIKACIJE:
– Motor
Valji/ventili: 4/4
Delovna prostornina: 1.995 ccm
Hod/vrtina bata v mm: 90,0/84,0
Nazivna moč v kW (KM): 110 KW (150 KM)
Maks. navor: 330Nm/1.750
Kompresijsko razmerje : 16,5
Največja hitrost: 205 km/h
Pospešek: 9,3 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila: 1.525 kg
-Kolesa
Dimenzije spredaj: 205/60 R16
Dimenzije zadaj: 205/60 R16
-Poraba goriva
Mestna: 5,3-5,1 l/100 km
Vožnja izven mesta: 4,1-3,9 l/100 km
Kombinirana: 4,5-4,3 l/100 km
Emisije CO2: 119-114 g/km
Posoda za gorivo: 51l
-Mere
Dolžina: 4556 mm
Širina [z ogledali]: 1800 [2038]mm
Višina: 1641 mm
Medosna razdalja: 2780 mm

Za navdušenja vredno pospeševanje vse od nizkih vrtljajev motorja je skrbela že dobro znana TwinTurbo tehnologija, ki je iz štirivaljnega 2,0 litra velikega dizelskega agregata izvabila relativno poskočnih 150 konjskih moči ter že od 1750 obratov na minuto naprej pripravljenih največjih 330 newton metrov navora. Tako je 218d Gran Tourer tudi hiter potovalni avtomobil, ki doseže najvišjo hitrost 205 km/h, do stotice pa potrebuje 9,3 sekunde. Po uradnih podatkih se kombinirana poraba vrti okrog 4,5 l/100 km, kar je ob lahki nogi sicer mogoče, a sam noge nisem »šparal« in to se je poznalo na prikazovalniku, ki je ob zelo dinamični vožnji ter občasno polnem vozilu prikazal povprečje 6,3 litrov na 100 prevoženih kilometrov, kar se mi zdi vsekakor dober rezultat.

Motor s svojo odzivnostjo, prožnostjo in varčnostjo zadovolji potrebe dovolj suverenega družinskega avtomobila, za vse, ki hočete še več in še boljše, pa BMW ponuja tudi model 220d (edini model opcijsko tudi s štirikolesnim pogonom xDrive), ki zadovolji s 190 konjskimi močmi.

Po temeljitem preizkusu lahko z gotovostjo rečem, da se tudi mladim staršem ni potrebno bati, da bi z nakupom »dolgočasnega in brezveznega« enoprostroca nazadovali in postali »zateženi« in brezvoljni stari »fotri«, ki bodo s svojimi velikimi, neodzivnimi »ladjami« hodili na družinske izlete. Ne, ravno nasprotno.

bmw-218d-gt-zunanjost-13

Kljub velikosti boste nad športnostjo BMW serije 2 Gran Tourer navdušeni. Seveda pa morate zadnjo poved jemati z nekoliko rezerve, saj mu višja lega vseeno ne dopušča, da bi se v polnosti približal športnemu karakterju lažjih, nižjih in v ovinkih še bolj uživaških modelov. To pa je tudi lastnost, ki je višji enoprostorec zaradi svoje zasnove nikoli ne bo v polnosti deležen, pa naj se še tako trudi. Je pa BMW s serijo 2 Gran Tourer in manjšim Active Tourer dokazal, da se družinski enoprostorec tlom bolj približanim kupejem lahko nevarno približa vsaj v prepričljivi vozniški izkušnji.

Za osnovni model 218d Gran Tourer boste morali odšteti vsaj 30.550 €, kar se z dodatki in dodatnimi stroški dobave hitro povzpne do 39.348 €, kolikor je stal naš testni model. Za več informacij in dodatno gradivo se obrnite na pooblaščeni BMW salon A-Cosmos v Ljubljani. Naj družinski pustolovec s svojimi čari prepriča tudi vas in vašo družino.

Fotograf: Jan

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code