Minijev malček v športni JCW obliki, opremljen z najzmogljivejšim dizelskim motorjem nudi značilno dinamiko kot tudi izjemno varčnost. Izstopajoča rdeča barva pa s pomočjo nore oblike poskrbi da boste vedno z veseljem pogledali za njim. Vse to je nov Mini Cooper SD JCW.

Mini se je v avtomobilsko zgodovino zapisal kot optimalen mestni malček, kar velja še danes. Podjetje že vse od leta 1959 izdeluje slavno mini-vozilo z oznako Cooper, ki je leta 1999 slavnostno prejel naziv drugega najbolj vplivnega vozila 20. stoletja. Seveda se je od takrat, vsaj po površini, marsikaj spremenilo, vendar pa osnovno pravilo podjetja ostaja enako. Produkcija malega, dinamičnega a predvsem uporabnega vozila, ki bo zanesljiv tudi v zahtevnejših pogojih. In z zagotovostjo lahko potrdim, da tudi nov, dizelski Cooper SD več kot odlično opravlja to nalogo.

BMWBLOG - BMW TEST - MINI Cooper SD - JCW - zunanjost (1)

Tokratni primerek že na prvi pogled zaznamuje udaren zunanji izgled, za kar poskrbi celotna zunanja John Cooper Works oprema. Sem spadajo športni odbijač spredaj in zadaj, dve izpušni cevi, športni pragovi, športni spojler, kot tudi pokrov motorja z izbočeno režo za zrak. Barvni odtenek “Chili Red” se več kot popolno sklada z obliko vozila, kromirani deli pa vse skupaj še olepšajo. Črno-rdeča barvna kombinacija je po mojem mnenju najboljša izbira za to vozilo, morda manjka le poslikava dveh črnih črt na pokrovu motorja. Kljub temu pa ta zunanjost pritegne pozornost praktično vsakega avtomobilskega navdušenca, kot tudi tistih malo manj avtomobilsko osredotočenih posameznikov.

Poleg očitno izstopajočega zunanjega izgleda pa je na zunanjosti moč opaziti kar nekaj varnostnih dodatkov in sprememb. Daljši sprednji del nudi večjo zaščito za pešce, kot tudi večjo varnost potnikov v primeru nesreče. Na zadnjem odbijaču ima senzorje ki opozarjajo na ovire pri vzvratni vožnji ali parkiranju, ter senzorje na sprednjem odbijaču, ki opozarjajo na ovire na poti, kot tudi skrbijo za varnostno razdaljo z vozilom ki vozi pred nami. Že hiter sprehod okoli vozila razkrije kar nekaj podrobnosti in opreme ki jo nudi vozilo, zato je vstop vanj še toliko bolj razburljiv.

                          SPECIFIKACIJE:
-Motor
Valji/ventili: 4/4
Delovna prostornina: 1.995 ccm
Hod/vrtina bata v mm: 90.0/84.0
Nazivna moč v kW (KM): 125KW (170KM)
Maks. navor: 360 Nm/1.500
Kompresijsko razmerje : 16,5
Največja hitrost: 225 km/h
Pospešek: 7,3 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila: 1.250 kg
-Kolesa
Dimenzije spredaj: 205/45 R17
Dimenzije zadaj: 205/45 R17
-Poraba goriva
Mestna: 5.0–4.9 l/100 km
Vožnja izven mesta: 3.7–3-6 l/100 km
Kombinirana: 4.1–4.0 l/100 km
Emisije CO2: 109–106 g/km
Posoda za gorivo: 44l
-Mere
Dolžina: 3850 mm
Širina [z ogledali]: 1727 mm
Višina: 1414 mm
Medosna razdalja: 2670 mm

Ob vstopu v vozilo lahko zelo hitro občutimo zadovoljivo prostornino kabinskega prostora. Seveda, to ne pomeni da je prostoren kot velik BMW X5, vendar pa prav tako ni utesnjen kot bi morda prvotno mislili. Ima tudi dovolj prostora nad glavo, kar omogoči potnikom, da brez težav sedijo v zravnani drži. Sprednja sedeža sta športno školjkasta in brez težav nudita varno in stabilno lego voznika in sopotnika. To nadvse prav pride pri bolj dinamični vožnji, ki je resnično izjemna, kot je značilno za vozila Mini. Ključ pospravite v režo malce nad menjalnikom in pritisnete privlačen gumb za zagon motorja, ki se nahaja pod klimatsko napravo in izgleda kot dolgo stikalo. Zelo enostaven a unikaten dodatek, ki popestri vsakodnevno vožnjo.

Ob pritisku na gumb se zažene dvolitrski MINI TwinPower Turbo 4-valjni dizelski motor, ki proizvede 125 kW oziroma 170 konjskih moči pri 4.000 vrtljajih na minuto. Do 100km/h potrebuje 7.3 sekunde in bo dosegel končno hitrost 225km/h. To so dokaj običajne številke, vendar pa sta povsem neobičajna drža na cesti in dinamika vožnje. Seveda je na javnih slovenskih cestah prepovedano voziti preko omejitve hitrosti, vendar pa lahko izjemne vozne lastnosti vozila opazite tudi pri nižjih hitrostih. Naprimer, zavoj ki ga z običajnim vozilom lahko prevozite z maksimalno 50km/h, lahko s tem Minijem prevozite tudi s 60km/h, brez karkšnegakoli pomanjkanja nadzora. Pnevmatike so kot prilepljene na cesto in ob premiku volana vozilo nemudoma reagira z zavijanjem v željeno smer. Zaradi odlične zvočne izolacije lahko zelo hitro izgubite občutek nad hitrostjo in se znajdete v rdečem območju radarskih meritev. Vendar vozilo tudi za to poskrbi z digitalnim merilcem hitrosti in oznako najvišje dovoljene hitrosti na head-up displayu. Presenetila me je tudi nizka količina porabe goriva. Na izvenmestnih cestah in ob stabilni vožnji, ima vozilo porabo med 3.5 in 3.7 l/100km. V mestu se sicer dvigne na 5l/100km, vendar pa je to za vozilo z močjo 170 konjskih moči, zelo zadovoljivo. Vožnjo močno poenostavi tudi športni multifunkcijski volan ki nudi upravljanje tempomata, radia in medijev ter opravljanje prostoročnih klicev. Opremljen je tudi z avtomatsko klimatsko napravo, potovalnim računalnikom, senzorjem za dež, asistentom za uravnavanje hitrosti z zavorno funkcijo, parkirnim asistentom, navigacijskim sistemom Professional, AUX in USB povezavo in funkcijo MINI Connected App. Sredinsko postavljen zaslon pa omogoča upravljanje vseh teh funkcij s pomočjo upravljalne ročice pri prestavni ročici.

BMWBLOG - BMW TEST - MINI Cooper SD - JCW - notranjost (7)

Prostornina pri vozniku in sovozniku je zelo zadovoljiva, vendar pa je na zadnjih sedežih malce drugače. Prostora nad glavo je sicer dovolj, saj je vozilo dovolj visoko, vendar pa je prostora za noge malce premalo za osebe višje od 160cm, zato sem jaz s svojo višino 180cm, čutil precejšnjo utesnjenost v področju kolen. Je pa vozilo dovolj veliko za družine z mlajšimi otroci, ki se brez težav peljejo na zadnjih sedežih. Vozilo nudi tudi zadovoljivo prtljažno prostornino. Z dvignjenimi zadnjimi sedeži, prtljažnik nudi 211 litrov, s podrtimi pa 731 litrov prostora, kar je dovolj, da vanj postavite kovček in vse potrebno za kratko potovanje.

Kot vemo je MINI v lasti podjetja BMW, kar se občutno opazi v kakovosti izdelave, zmogljivosti motorjev in nenazadnje tudi v ceni vozila. Osnovni model 5-vratnega Mini Cooper SD je na voljo za 27.600 evrov, medtem ko se cena vozila z dodatno opremo dvigne na 41.129 evrov. To je nekaj tisočakov več od nekaterih nemških konkurentov, vendar pa je občutek vožnje in pogled na tako čudovit primerek Minija praktično unikaten. Osebno, me je več kot prepričal.

Fotograf: Jan Gregorin

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code