X1 je s prvo generacijo nastopil prepričljivo in odločno in je s časovno prednostjo pred konkurenco dosegel odličen rezultat: od prvega proizvedenega vozila leta 2009 je bilo do leta 2015 prodanih več kot 730.000 enot.

Vendar BMW ni načrtoval le majne posodobitve, o ne. F48 X1 je grajen na popolnoma novi UKL arhitekturi z novimi materiali in pogonom na sprednji kolesni par. Tudi njegovo oblikovanje se je drastično spremenilo, z njim pa se X1 z lastnostmi večjih bratov lažje umesti v BMW X družino. Višji za 5,3 cm in širši za 2,1 centimetra je s tem bolj impozanten na cesti – obenem pa je krotek kot ovčka. Čeprav nova platforma na sprednji pogon za več prostora v prtljažnem delu ne podpira v celoti stare filozofije bavarskih vozil, pa X1 še zmeraj odlično zastopa svojo znamko za volanom: odlična odzivnost, vodljivost in užitek v vožnji so lastnosti, brez katerih tudi pri novem X1 ne gre.

BMWBLOG-X1_Xdrive_20d-TEST-zunanjost (2)

Prva generacija je bila dejansko nekakšna mešanica karavana in SUV-ja: uporabljala je šasijo E91 serije 3 Touring, le da je bila od slednjega dvignjena za nekaj centrimetrov.  Ob lansiranju je bil X1 prve generacije izjemno priljubljen, vendar tako kot vsi modeli prve generacije ni bil popoln. V notranjosti so se ljudje pritoževali o pomankanju prostora in klavstrofobnih občkutkih v potniški kabini. BMW je moral sprejeti odločitev – povečevanje povpraševanja za mestne terence je bil glavni razlog, da se je BMW še toliko bolj potrudil z izboljšano drugo generacijo. Tudi pri X1 je kot pri nekaterih novejših modelih prevladala uporabnost, vendar to ni nič slabega. Že res, da je X1 iz pogona na zadnji kolesni par prešel na sprednjega, vendar se ta rešuje z xDrive opcijskim štirikolesnim pogonom, ki v kombinaciji z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom premaguje vse ovire, nekaj “offroad” pridiha pa mu nudi tudi gumb za elektronski nadzor spusta.

BMWBLOG-X1_Xdrive_20d-TEST-zunanjost (14)

                          SPECIFIKACIJE:
– Motor
Valji/ventili: 4/4
Delovna prostornina: 1.995 ccm
Hod/vrtina bata v mm: 90.0/84.0
Nazivna moč v kW (KM): 140KW (190KM)
Maks. navor: 400 Nm/1.750
Kompresijsko razmerje : 16,5
Največja hitrost: 219 km/h
Pospešek: 7,6 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila: 1.625 kg
-Kolesa
Dimenzije spredaj: 225/50 R18
Dimenzije zadaj: 225/50 R18
-Poraba goriva
Mestna: 5.8–5.6 l/100 km
Vožnja izven mesta: 4.6–4.4 l/100 km
Kombinirana: 5.1–4.9 l/100 km
Emisije CO2: 133–128 g/km
Posoda za gorivo: 51l
-Mere
Dolžina: 4439 mm
Širina: 1821 mm
Višina: 16412 mm
Medosna razdalja: 2670 mm

Dejstvo je tudi, da se vozila večajo: tako je nova generacija X1 vsaj po dimenzijah na prvi pogled bolj podobna originalnemu BMW X3. Novo oblikovanje zunanjosti pa nas je tako impresioniralo, da bi lahko rekli, da je F48 najlepši model trenutne X družine. Sprednje luči (naš testni je imel LED) se tako kot pri vseh novih modelih stikajo z ledvičkami, zadnji del je postal bolj SUV-jevski in športnejši z LED lučmi in dvema simetričnima izpušnima cevema. Ker je X1 družinsko usmerjen ima terenec tudi cel kup dodatne opreme, ki smo si jo lahko ogledati v posnetku nekaj tednov nazaj.

BMW obljublja več prostora v zadnjem delu vozila zarad sprednjega pogona: odlična in uporabna lastnost kompaktneža je tudi nastavljiva zadnja klop, ki se jo lahko pomika naprej ali nazaj, za tovorjenje večjih predmetov pa je zložljiva v razmerju 40:20:40, ki iz standardnih 505 preskoči na 1550 litrov – kar je občutno več od predhodnika s 420/1350 litri. Takšna prostornina mu daje tisto glavno prednost, ki ga loči od konkurence – ko smo že pri prtljažniku – njegova vrata so avtomatska in se odpirajo s pritiskom na gumb, kar je po mojem mnenju odlična možnost, za katero boste doplačali 490,00 €. Naše testno vozilo je v sklopu dodatne opreme imelo tudi športna prednja sedeža, ki sta se meni prilegala do popolnosti, odrasel moški večjih dimenzij pa bi bil v njih že utesnjen. Vseeno pa velikost ni noben faktor ko govorimo o prostoru za glavo ali noge – tega je namreč več kot dovolj. Prvi vtis? Prostornost, preglednost z izjemo zadnjega stekla, ki je nekoliko nerodnih dimenzij, armaturna plošča pa je identična tistim pri ostalih, na UKL platformi, osnovanih modelih.

Vozna pozicija je precej visoka, višja od prve generacije, skupaj s preglednim in širokim vetrobranskim steklom pa imate zelo dobro preglednost – še ena lastnost, ki cilja izključno na praktičnost. In vseeno praktičnost ni izolirana dobra lastnost vozila, saj se X1 pelje zelo kontrolirano in brez pretiranega nagibanja na ovinkih, ki bi ga pričakovali v takšnem vozilu. Naš testni xDrive20d iz A-Cosmosa je bil opremljen s štirikolesnim pogonom, ki večino časa moč pošilja na sprednjo os, zadnja pa jo dobi le, ko je to zares potrebno. Rezultat? No, na snegu nam tega ni uspelo preizkušati, saj ga ni bilo. Je pa nekaj razmišljanja pogonskega sistema vzbudila makadamska cesta, na kateri se je X1 odrezal fenomenalno in brez vprašljivih spodrsljajev. Ja prav ste slišali, sprednji pogon, a vendarle se pelje izjemno prepričljivo. Pričakovali bi veliko podkrmljenja, pa tega ni bilo nikjer, z izjemo ekstremne vožnje, pri kateri je sprednji del pričelo odnašati po svoje, vendar je vozilo pravočasno odreagiralo s korekcijo zadnjega dela. po vseh teh izkušnjah sodeč bi lahko rekla, da je to eden boljših sistemov, osnovanih na sprednjem pogonu.

BMWBLOG-X1_Xdrive_20d-TEST-zunanjost (10)

Svoj poseben poudarek si zasluži tudi motorna B47 enota: 2.0-litrski dizelski štirivaljnik, ki proizvede 400 Nm navora in 190 konjskih moči je izjemno varčen in prepričljiv, do stotice 1625 kilogramski kompaktnež potrebuje 7,6 sekunde, najvišjo hitrost pa ima omejeno na 219 km/h. Mestna vožnja ga sicer privede do 8,5 litrov na 100 kilometrov, vendar se ta spusti mnogo nižje na avtocesti okoli 6 litrov. Nekaj pa je nedvomno manjkalo: opcija Sport +, ki jo ima večina drugih modelov. Za bolj dinamično vožnjo se morate tako zadovoljiti z izklopom DSC-ja v upanju, da vas ta ne bo odpeljal v nekontrolirane smeri. No, v resnici se to sploh ne more zgoditi, saj elektronika nikoli ni popolnoma izklopljena.

BMW X1 še bolj očitno prikazuje deljenje novih BMW generacij na dve polovici: UKL platformo s sprednjim pogonom in CLAR platformo s klasičnim bavarskim pogonom na zadnji kolesni par za dražje modele. BMW cilja predvsem na to, da novi kupci ne bodo tako vrednotili stare filozofije in se bodo z veseljem odločili za vozilo z enostavno uporabo, varnostjo in udobnostjo. Seveda boste za čudo tehnologije in razvoja odšteli kar nekaj denarja. Za X1 xDrive20d boste ošteli od 39.450,00 € naprej, za naše testno vozilo pa bi segli v žep po slabih 51 tisočakih, kolikor je prodajna cena pri BMW A-Cosmos.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code