BMW X5 je bil leta 1999 prvi poskus bavarskega proizvajalca pri izdelavi prestižnega športnega terenca. BMW je znamka, ki se svetu predstavlja kot športna. Takrat je bilo torej jasno, da so svoj športni DNK zapisali v ne tako športno, ampak terensko obliko karoserije. X5 je bil zasnovan kot najbolj športno terensko vozilo daleč naokrog, te vozniške užitke pa sem v najbolj izpopolnjeni tretji generaciji želel preizkusiti na pregovorno odlično ''zavitih'' gorenjskih in primorskih cestah.

Takoj, ko sem zjutraj odprl vrata X5, me je presenetila brezhibna notranjost, kvalitetno usnje, veliko prostora s skorajda neštetimi odlagalnimi mesti in velik kup dodatne opreme, ki vozniku in potnikom takoj sporoči, da gre za brezkompromisno prestižno vozilo. Biti najboljši; to pregovorno velja za nemške znamke. X5 temu zvesto sledi in tako ni kvadratnega centimetra, kjer se inženirji in dizajnerji ne bi potrudili pri razvoju. Presenetil me je tudi prtljažni prostor, ki se lahko celo ”dvodelno” odpre. V 650 litrski prtljažnik, ki se ob podrtih zadnjih sedežih ”razširi”’ na 1,870 litrov, sem brez težav ”natovoril” vso fotografsko opremo.

Prvi kilometri, vožnja po domačih,”vaških”, ozkih cestah postane malce zastrašujoča, saj gre za vozilo, ki v dolžino meri 4886 milimetrov, v širino pa celo 1938 milimetrov. V nekaterih primerih verjamem, da gre za skorajda preveliko vozilo za naše ceste, saj boste pri vožnji po ozkih ulicah in pri parkiranju potrebovali kar nekaj strpnosti. Vožnja po avtocesti do prve lokacije v okolici Kranjske Gore je bila izjemno udobna, ravno takšna, kot bi si jo želeli, če bi vas nekdo zbudil zgodaj zjutraj.  Pred zavoji na cestni preval sem se ustavil pri znamenitem jezeru Jasna, kjer so v ozadju na ogled postavljene čudovite Julijske Alpe! Nato sem se odpravil na najvišji cestni preval v Sloveniji in Vzhodnih Julijskih Alpah, Vršič.

Po 24 zavitih serpentin na vrhu Vršiča prav zagotovo ni manjkalo navdušenih pogledov mimoidočih, med potjo pa sem si lahko ogledal Rusko kapelico, naravno okno v steni Prisanka in Ajdovsko deklico. Mogočni izgled vozilu namreč zagotavlja dodatni ”M sport” paket, ki vključuje 20-palčna aluminijasta platišča, sprednji dve pnevmatiki v širino merita 275 milimetrov, zadnji dve pa kar 315 milimetrov! Poleg tega v sklopu tega paketa najdemo tudi paket ”M Aerodynamics”, ki vključuje drugačen zadnji  in sprednji odbijač z večjimi režami za učinkovito hlajenje motorja, malce bolj ”športno” vzmetenje in ”M” oznake tako v notranjosti kot na zunanjosti.

X5 sem želel preizkusiti tudi na  malce težjem terenu v okolici Vršiča. Ne bom trdil, da sem njegove terenske sposobnosti preizkusil do skrajnosti (tam, kjer ga sicer noben lastnik ne bi pošiljal), se je pa na neurejenem cestišču zadovoljivo izkazal, kljub temu, da to ni njegovo pravo poslanstvo. Štirikolesni pogon xDrive, kot ga imenujejo pri BMW, pomeni tisto, kar pri Mercedesu 4Matic in pri Audiju Quattro. Od ostalih pa se loči po tem, da je v ”običajni” vsakdanji vožnji navor porazdeljen v razmerju 40:60. Več navora je torej na zadnjem paru koles, kar pa pomeni tudi izjemno zabavno in dinamično vožnjo med zavoji, kjer sem se prav pošteno trudil, da bi štirikolesnem pogonu postalo vsaj malce nerodno. Seveda mi to niti približno ni uspelo. Tako si upam trditi, da bo tak pogonski sklop, če se že boste znašli na ”zahtevnem” terenu, kos tudi precej težjim nalogam, kot so me pričakale na ”potovanju”.

BMWBLOG - BMW TEST - BMW X5 xDrive30d - BMW A-Cosmos - zunanjost (15)

                       SPECIFIKACIJE:
– Motor
Valji/ventili: 6/4
Delovna prostornina: 2.993 ccm
Hod/vrtina bata v mm: 90,0/84,0
Nazivna moč v kW (KM): 190 KW (258 KM)
Maks. navor: 560 Nm/1,500-3,000
Kompresijsko razmerje: 16,5
Največja hitrost: 230 km/h
Pospešek: 6,9 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila: 2.145 kg
-Kolesa
Dimenzije spredaj: 255/50 R19
Dimenzije zadaj: 285/45 R19
-Poraba goriva
Mestna: 7,1-7,0 l/100 km
Vožnja izven mesta: 5,7 l/100 km
Kombinirana: 6,2 l/100 km
Emisije CO2: 164-162 g/km
Posoda za gorivo: 85 l
-Mere
Dolžina: 4886 mm
Širina [z ogledali]: 1938 [2184]mm
Višina: 1762 mm
Medosna razdalja: 2933 mm

Med potjo do kulturno bogate vasice z imenom Log pod Managartom sem malce bolj spoznaval motor. V testnem primerku se je vrtel 3,0-litrski šestvaljni dizelski motor, ki s pomočjo dveh turbinskih polnilnikov razvije zavidljivih 258 ”konjev” pri 4.000 vrtljajih in 560 Nm navora že pri 1500 in vse do 3000 vrtljajev, obenem navduši s prožnostjo, saj ”vleče” že od dobrih tisoč vrtljajev v minuti. Zdi se kot ustvarjen za to vozilo, saj kljub temu, da X5 v tretji generaciji tehta nekaj čez dve toni, med hitrimi pospeševanji poskrbi, da voznika in sopotnika kar ”prilepi” na sedeže! Če bi lahko motor izbiral sam, prav zagotovo ne bi izbral šibkejšega štirivaljnika 25d, pa tudi zmogljivejšega 40d ne, saj menim, da le 30d predstavlja optimalno izbiro med zmogljivostjo in varčnostjo. Prečudovito pokrajino sem lahko zaradi velike ”zaloge’ navora občudoval kar v najvišji, osmi prestavi samodejnega menjalnika Steptronic. Osem stopenjski samodejni menjalnik, ki vključuje tudi obvolanske prestavne ročice, prestavlja izjemno nezaznavno, hkrati pa je odziven in zelo hiter tudi pri ročni izbiri prestav.  Ko se je zaviti odsek cest končal, sem prispel do gorskega bisera Slovenije, Bovca, kjer se vozniku odpre neverjetno slikovit pogled na vrhove Julijskih Alp. Bovec je pravi raj za vse, ki si želijo karseda stran od mestnega življenja, saj je center aktivnosti na prostem in celo del Triglavskega narodnega parka. Vsi, ki radi uživate v kvalitetnem ozvočenju, boste prijetno presenečeni nad zvočnim sistemom proizvajalca Harman&Kardon, saj bo le-ta poskrbel za odlično izkušnjo z tehnologijo ”Logic 7 Surround Sound”, 600 vatnim ojačevalnikom, dvema vgrajenima nizkotoncema ter kar šestnajstimi visokokvalitetnimi zvočniki.

BMWBLOG - BMW TEST - BMW X5 xDrive30d - BMW A-Cosmos - zunanjost (4)

Po večini potovanja prevoženega v ”Eco Pro” voznem načinu, sem se med potjo do Kobarida odločil preizkusiti tudi druge vozne profile. Že pred prevzemom vozila sem sam pri sebi sklenil, da, če je pravi BMW, se mora znati peljati tudi čez ovinke. BMW X5 v ”M Sport” paketu vključuje tudi napredno prilagodljivo ”M” podvozje, ki glede na vozne profile natančno prilagaja dinamični razpon blažilnikov. V voznem profilu ”Sport” se sicer vozi skorajda tako kot atlet na olimpijske igre, vseeno pa me na tem področju ni prepričal, saj bi v zavojih lahko pokazal več dinamike in predvsem manj nagibanja karoserije. Občutek na volanu v ”Sport” voznem načinu takoj postane bolj neposreden, stopalka za plin pa bolj odzivna. Ko sem X5 med zavitimi ovinki vozil razmeroma ”hitro”, sem bil prijetno presenečen tudi nad odzivnim zavornim sistemom, le-ta pa me je kmalu prepričal z zaupanjem, ki sem ga občutil na stopalki za zavoro. Ker je X5 serijsko opremljen z digitalnimi merilniki, so le-ti v voznem načinu ”Eco Pro” obarvani v modro, v ”Sport” načinu pa svetijo krvavo rdeče. Nekje vmes najdemo vozni način ”Comfort”, ki naj bi ponujal optimalno razmerje med sposobnostjo vozila z še vedno dokaj nizko porabo goriva. BMW X5 me je pod potjo skrbno varoval z številnimi asistenčnimi sistemi. Med njimi najdemo samodejno zaviranje in opozorilo pred naletom, opozorilo o zaznanem pešcu ter sistem zapustitve in menjave voznega pasu. Ne smem pa pozabiti tudi odličnega ”Head-Up” projektorja, ki voznika obvešča o trenutni hitrosti, morebitni omejitvi hitrosti in smerjo zavijanja v primeru vključene navigacije. Kljub temu, da mogoče le-ta ni nujno potreben, ga pri nakupu vozila priporočam, saj vozniku omogoča, da s pogledom vedno spremlja promet in dogajanje pred vozilom, s tem pa močno pripomore k varnosti, saj mu ni treba gledati na merilnik.

BMWBLOG - BMW TEST - BMW X5 xDrive30d - BMW A-Cosmos - notranjost (15)

Temperatura zraka se je skozi dan kar pošteno dvignila, pri tem je pa na svoj račun prišlo tudi hlajenje sedežev, ki prepričajo tudi z bočno oporo.  Po celem dnevu sedenja v  vozilu sem bil prijetno presenečen nad sprednjimi sedeži, ki sta med potovanjem zagotavljala odličen ergonomski položaj sedenja, vse tipke pa so bile na dosegu roke. Oba sta v celoti električno nastavljiva, kar pa pomeni, da bosta voznik in sovoznik kmalu našla optimalne pogoje za prilagoditev po svojih zahtevah. S pomočjo funkcije spomina si lahko dva različna voznika nastavita sedeža, zunanja ogledala in volanski drog po svojih željah. Svoje potovanje sem zaključil v mestu Most na Soči, kjer sem v družbi X5 počakal na temo, da sem v fotografijah notranjosti lahko prikazal ambientalno osvetlitev notranjosti, katere barvo lahko voznik izbira kar sam. Med potjo proti domu se je že mračilo, to pa mi je omogočalo navdušenje nad  prilagodljivimi sprednjimi žarometi, ki v celoti svetijo v LED tehniki in so na voljo proti doplačilu. Najbolj me je presenetil njihov svetlobni snop, ki poskrbi za več kot odlično vidljivost, ki je v nočnem času nujno potrebna, če želimo odličen pregled nad voziščem in drugimi udeleženci v prometu.

Za X5 bi lahko rekli, da je dober v vsem, ampak mojster v ničemer. Poraba se je konec dneva ustavila na povprečnih dobrih dvanajstih litrih na sto prevoženih kilometrov, predvsem na račun velikega zračnega in kotalnega upora zaradi ogromne karoserije (in odvečne mase) ter razmeroma širokih pnevmatik. Sicer pa si upam trditi, da se z vsakdanjo vožnjo brez težav da doseči porabo tudi pod devetimi litri. Vozniku pri vožnji izven urejenih cestišč ne ponuja nobenih voznih profilov razen funkcije za nadzorovan spust po klancu. V praktičnosti ga sicer vsak enoprostorec ”premaga”, saj je natovarjanje prtljage v tako veliko vozilo, kot je x5, dokaj nepraktično zaradi visokega nakladalnega roba, izstopanje in vstopanje v vozilo pa oteženo, saj je potrebno stopiti kar visoko, to pa pomeni, da po izvajanju ”vragolij” na terenu obstaja možnost, da si bodo brhka dekleta pri izstopu umazala oblačila.

BMWBLOG - BMW TEST - BMW X5 xDrive30d - BMW A-Cosmos - notranjost (18)

Za svojega ga bodo kmalu vzeli tudi tisti, ki cenijo visok položaj sedenja in odlično preglednost, ali pa tisti, ki le sledijo trendom, saj so taki športni terenci zadnji modni krik in nepogrešljiv modni dodatek vsakega posameznika. Upam si trditi, da BMW X5 30d v svojem segmentu ponuja odličen paket, saj skorajda nikjer ne razočara. Osnovni primerek je na voljo že od dobrih 70 tisočakov naprej, medtem ko je primerek s takšno opremo in pogonskim sklopom, ki smo ga spoznavali v tem testu, pri prodajalcu BMW A-Cosmos na voljo že za dobrih 90 tisočakov. V vse različice modela X5 je v osnovno ceno vključeno tudi brezplačno servisiranje ”Service Inclusive” za prvih 5 let ali 100 tisoč prevoženih kilometrov! BMW X5 je lahko popestritev vašega življenja, saj je izjemno udoben in hiter, nedvomno pa pusti svoj vtis, kjerkoli se pojavi. S ključem vozila, kot je BMW X5, si brez dvoma ”kul’. No, še bolje je, če v njem sediš, a najboljše je brez dvoma takrat, ko ga voziš!

Fotograf: Jan Gregorin

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code