Avtomobil, ki je skozi čas postal ena izmed BMW modernih klasik, je svojo uradno predstavitev doživel leta 1989 na frankfurtskem avtosalonu.

Njegova proizvodnja je tekla deset let, med letoma 1989 in 1999. E31 je bil model “čistih linij”, ki je zelo jasno povezoval niti zgodovinskega razvoja; spominjal je na ljubke BMW kupeje iz 30. let 20. stoletja. Prodanih je bilo 20.621 enot, natanko 24 primerkov pa je bilo ročno izdelanih v tovarni Rosslyn v Južni Afriki. Razlog za to je bil davčne narave: izdelovanje avtomobilov na licu mesta je bilo cenejše od uvoza. Več kot dve tretjini, tj. več kot 14.000 vozil, je bilo opremljenih z V12 motorjem, samo eden od šestih pa je bil na voljo s šeststopenjskim ročnim menjalnikom.

Nova serija 8 je privlačna, saj gre za velik ter luksuzen avtomobil. Pa vendar, tu je nekaj razlogov, zakaj je “stara sablja” prav tako vredna naše pozornosti.

BMWBLOG-bmw-850i-e31-v12-sultan-of-brunei (8)

  • “Pop-up” dvižni žarometi

Nekaj je na njih, da jih ne moremo kar izpustiti. Gre za zelo specifično značilnost, ki verjetno marsikomu obudi spomine na priljubljeno serijo “Vitez teme”.

  • Izgled vozila

Osmica je imela nizek zračni koeficient, tj. 0.29, enak kot Porsche 918, ki so ga v celoti izmerili z računalniško pomočjo, kar je bila za tiste čase velika novost. Prestal je veliko preizkušenj v vetrovnem tunelu, kar mu je prineslo tako oblliko. Retro nam je všeč!

  • B-stebriček, kaj je to?

Gre za sredinski stebriček ob zaključku sprednjih oken. BMW je serijo 8 zasnoval brez le-teh, kar je omogočalo poenoteno stekleno površino.

  • Motorja V12 ter V8

Gre šele za drugi povojni nemški avtomobil, ki je bil opremljen s tem motorjem. 5,0-litrski motor, ki je razvil 304 konjskih moči ter 450 Nm navora. Le-to je bilo dovolj, da se je 1790 kilogramski “težkokategornik” do stotice pognal v 6,8 sekunde. Devetdeseta leta pač. No, leta 1993 pa so pri BMW poznali, da 300 konjev ne bo zadovoljilo japijev iz Wall Streeta. Rešitev so videli v povečanju kapacitete motorja iz 5,0 na 5,6, ki je lahko po novem na plano priklical 386 konjskih moči ter 550 Nm navora. Tako je bil rojen BMW 850 CSI, ki je bil na voljo edinole z ročnim menjalnikom. Do stotice je tako lahko prišel v manj kot šestih sekundah. Leto kasneje, 1994, je BMW presenetil in na trg poslal novega BMW 850 CI. Na voljo je bil z 5,4-litrskim V12 motorjem, 331 konjskimi močmi ter novim, petstopenjskim samodejnim menjalnikom. A to še ni bilo vse: lahko ste izbrali tudi 4,0-litrski V8 z 290 “konjički”; šlo je za model 840 CI.

bmw-8-series-e31 (1)

  • Napredno opremljen interier

Sistem varnostnih pasov, integriran v sedeže, električno nastavljiv volanski obroč s pomnilniško funkcijo, samodejno zatemnjeno vzvratno ogledalo, daljinsko centralno zaklepanje ter “visokozmogljivi” potovalni računalnik…le nekaj ugodnosti, ki ste jih lahko prejeli.

  • Pogled pod pokrov

Osmica je bila na voljo ali s šeststopenjskim ročnim ali štiristopenjskim samodejnim menjalnikom, na voljo pa je bilo petosno zadnje vzmetenje, nadzor stabilnosti, nadzor tlak krmiljenje moči, opcijsko pa celo nadzor blažilnika (EDC) od leta 1990 dalje. Po današnjih standardih bi lahko rekli, da je bil avtomobil virtualni obiskovalec iz prihodnosti.

  • BMW Art Car

V letu 1995 je postal legenda. Britanski umetnik David Hockney mu je dodal stilizirane kolektorje na pokrovu ter silhueti voznika in volanskega obroča na voznikovih vratih. Poleg tega je na zadnjo stransko panelo naslikal svojega ljubljenega psa Stanleyja v vlogi potnika. Pes kot potnik? Norost!

  • Skrivni projekt leta 1991: “brutalen” prototip!

Zelo močan prototip z zelo pomembno nalogo je bil dokončan leta 1991. Šlo je za serijo 8 V12 s kar 558 konjskimi močmi ter neverjetno tehnologijo šasije, ki bi se lahko “spopadla” z vso to dodatno močjo. Vozilo je bilo razvito v sodelovanju z BMW M oddelkom ter BMW Technik in ostalo skrivnost za kar nekaj let, preden je BMW končno “priznal”, da je imel željo ustvariti “M8”. Kakorkoli, proizvodnja ni nikoli stekla, nesojeni M8 pa je s tem postal podlaga oz. osnova za tehnološki ter inovacijski razvoj. No, kot zanimivost pa lahko dodamo, da je prav ta motor kasneje našel mesto v McLarnu F1. Ni slabo, kajne?

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code