Od osnovnih trokrakih lesenih volanov, do tehnoloških čudes modernih BMWjev. Za vas smo skupaj zbrali fotogalerijo volanskih obročev teh bavarskih lepotcev skozi čas.

BMW je leta 1927 izdelal svoj prvi avtomobil z imenom Dixi, kateremu so v naslednjih letih sledili prenekateri modeli, ki so danes nekoliko manj poznani in ne spominjajo takoj na ‘tipičnega bavarca’, kot jih poznamo danes. Te so se začeli pojavljati šele v šestdesetih letih prejšnjega stoletja z modeli kot so 3200CS, 1600, 2002 in začetnika ‘E’ oznak, E3 in E9. Temu sta leta 1972 in 1975 sledili seriji E12 in E21, ki sta bolje znani kot prva ‘petica’ in prva ‘trojka’, čemer sta se v letih 1976 in 1977 pridružila še modela E23 in E24, ki sta bolj znana kot prva ‘sedmica’ in prva ‘šestica’.

BMWBLOG-steering-wheel

Temu so sledili modeli, ki jih še danes lahko relativno pogosto srečujemo na cesti, začenjši z legendarnima E30 serijo 3 in E28 serijo 5, ki nekako veljata za prva modela izmed modernih bavarcev. Evolucija je skozi vse nadaljnje generacije serije 3 (E30, E36, E46, E90) serije 5 (E28, E34, E39, E60) narekovala hiter tempo vse do leta 2011 oziroma 2012, ko sta zaključila svojo življenjsko dobo BMW serije 5 E60 in BMW serije 3 E90. Vmes so se seveda pojavili še prenekateri drugi modeli, od najmanjše serije 1, do največje serije 7, kjer je verjetno še največje odstopanje od filozofije znamke prisotno pri modelih z oznako X v imenu. Čeprav se je črka ‘E’ za oznako modelov uporabljala skoraj 50 let, pa so se od leta 2008 začenjši z F01 generacijo serije 7, do sedaj zvrstili še dve drugi oznaki in sicer črka ‘F’ in črka ‘G’, s katero pa so označeni vsi najnovejši modeli znamke BMW.

Namen tega članka navkljub dolgemu uvodu ni poučevanje zgodovine vseh bavarskih modelov saj je ta mnogo obsežnejša in bolj podrobna, temveč se bomo potrudili predstaviti predogled evolucije volanskega obroča v celotni zgodovini znamke.

1920-1950:

1950-1960:

 1960-1970:

 1970-1980:

1980-1990:

1990-2000:

2000-2010:

2010-2017:

Končno smo prispeli do najmodernejših volanov, kjer volan iz nove BMW serije 7 definitivno predstavlja vrh 90 letne evolucije, ki se je vsaj po našem okusu razvila odlično. Znate poimenovati volanske obroče vsaj zgoraj naštetih modelov, če že ne vseh, ter kateri pa je vam najljubši? Vzemite si čas in si v spodnji fotogaleriji poglejte (skoraj) vse volane, kar jih je BMW kadarkoli vgradil v svoja vozila in nam sporočite, če smo katerega pozabili.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code