Današnji članek predstavlja pomoč pri nakupu BMW serije 3 E90, E91 in E92 z dizelskim in bencinskim šestvaljnikom. Ker se med seboj N54/55 in M57 precej razlikujeta, bomo vsakemu namenili svoj sklop.

Vodič za nakup BMW 335i

Pri modelih E90 / E92 / E93 ni potrebno skrbeti zaradi rje, kot smo to že omenili v prejšnjem prispevku o nakupu BMW 320d. Občasno se lahko na Touringu E91 (gre za vozila narejena pred 09/2008) na vratih prtljažnika pojavlja težava z drgnjenjem okrasne letvice ob rob vrat, kjer posledično lahko nastane površinska rja.
Dva faktorja, na katera moramo biti pri tem modelu pozorni:

  1. Resen prodajalec (bodisi zasebni prodajalec ali pa avto hiša)
  2. Redno in empirično vodena servisna knjižica

Serija 3 s tem motorjem je živahna in ognjevita. Z njo je potrebno delati nežno ter z občutkom in jo redno negovati, razumeti kaj hoče od vas, da boste vedeli kaj nuditi. Od nekdaj je bila trojka, sploh s tem motorjem, objekt poželenja mladih nadobudnežev, ki si želijo zelo hiter avto, seveda v njihovem finančnem dosegu.

Vendar pozor! Zelo hitro se nakup rabljenega in neredno servisiranega 335i lahko izkaže kot seganje z roko v straniščno školjko. Tak avto vas lahko že v nekaj tednih vodi v finančni ter osebni bankrot, saj se zaradi turbinskih polnilnikov v primeru slabo ali pa sploh nevzdrževanega motorja popravilo turbin in vseh pritiklin v periferiji motorja cena popravila vzdigne tudi onstran 3000 evrov.

Zelo važna je tudi kakovost olja. V servisni knjižici je razvidno katero olje se je uporabljalo. V kolikor se je uporabljalo motorno olje iz Baumaxa….prosim…..roke stran od takšnega primerka.

Motorja N54 in N55 sta zelo občutljiva na temperaturo olja kot tudi na viskoznost, kar pomeni, da mora imeti olje dobre hladilne in mazalne lastnosti tudi onstran 10.000 km s pravi med rednim servisnim intervalom.

BMW_N54_6-cylinders_2007

Kako vedeti, ali so turbine v redu, na kaj moramo paziti?

Zelo važno je, da se pred nakupom avto pelje na izdatno testno vožnjo. Najprej ga je treba ogreti: olje mora biti ogreto najmanj 95 stopinj kar je pričetek njegove delovne temperature. Temperaturo olja lahko razberete preko glavnega računalnika in prikazovalnika v števcu. Če olje še ni na omenjenih stopinjah, vozilo nikar ne pritiskajte onstran 2500 vrtljajev na minuto. Bodite nežni s stopalko za plin. Turbine bodo za to vedno hvaležne.

Ko je vozilo ogreto, mora biti motor odziven čisto v vsaki situaciji. Svilen zvok ob počasni vožnji, takoj ko stopalko za plin samo grdo pogledate, pa mora avto pospešiti brez večjih zaostankov. Pospeševati mora močno a vseeno zvezno, tako iz mesta kot tudi od 120 km/h naprej (vseh območjih vrtljajev mora biti odziven ob vsakem času…seveda, da ponovim, ob pogoju, da je dobro ogret). Turbini se ne smeta slišati, iz izpuha se ne sme kaditi modro. V kolikor se turbini tudi malo slišita ali pa če se kaže ob dajanju plina kak moder dim,to pomeni, da bo treba čim preje obnoviti turbini ali pa kupiti nove, kar pa ob cenah novih turbin ni smiselno. Danes imamo dovolj sposobnih mehanikov, ki kvalitetno obnavljajo turbinske polnilnike. Seveda vas taka stvar ali zmoti in vas odvrne od nakupa, ali pa se s prodajalcem zmenite za popust pri ceni ob nakupu vozila zaradi napake na turbinah. Tu priporočam spust nakupne cene za 600 – 700 evrov.

Pri obeh motorjih so se že pojavljali primerki z napako pri visokotlačni črpalki za gorivo. Tukaj ni druge pomoči kot menjave za novo, popravljanje ne pride v poštev.

Pri N54 motorni enoti je pri nemalo modelih velika težava z ojničnimi ležaji. Zgleda kot, da so od začetka vgrajevali manj kakovostne ojnične ležaje, ki so prijeli najkasneje pri 100.000 prevoženih km, veliko pa jih je bilo problematičnih že prej. Seveda so pri BMW-ju to do določenega letnika in datuma to menjali na kulanco, danes pa je, če kupite vozilo še pred letnikom 2008, to več ali manj nemogoče.

S prihodom N55 motorja se je zadeva z ojničnimi ležaji močno izboljšala, nočna mora z visokotlačno črpalko goriva pa je ostala. Vendar menjava slednje v slučaju okvare ni strošek, ki bi vas finančno ugonobil.

P90083212

Po ogrevanju je zelo važno tudi, da ga ohladimo. Kako ga ohladimo? Največja napaka, ki jo delajo vozniki vozil s prislinim polnjenjem je ta, da se tak avto po avtocesti pritiska, potem pa se z avtoceste zavije na črpalko za nakup goriva. Se pravi iz 200 km/h se v nekaj sekundah ustavimo na črpalki. Tako početje je za turbino pogubno. Zelo dobrodošlo je ohlajanje turbine in sicer tako, da če smo avto kako minuto nazaj pritiskali in se hočemo zaustaviti, pustimo motor, ko smo se ustavili, še teči kakih 15 sekund, ravno toliko, da turbino iz 600 stopinj ali več, ohladimo na 300-200 stopinj.

Olje, ki se nahaja na ležajih turbine, se ob takojšnjem ugašanju razžarjene turbine uleže na tekalne površine ležajev, zaradi nedelovanja turbine pa se olje pregreva. Zaradi takšnega šoka se pregreto olje spremeni v ostre kristale in prične zarezovati kanalčke na naležno površino pogonske gredi turbine. Tako obdelana gred turbine prične prepuščati preveč olja, medeninasta ležaja gredi turbine ne opravljata več svoje naloge v celoti – pojavi se moder dim – v kratkem pa še popolna odpoved turbine. Omenim naj še, da olje tako koagulira in maši dotočne cevi in kanale za mazanje in hlajenje turbine. Torej je hlajenje turbine pomembno v enaki meri kot ogrevanje turbine.


Pomemben podatek je tudi vpoklic BMW-jev z N55 motorjem in sicer zaradi zrahljanega in odvitega vijaka za Vanos, ki lahko sam od sebe pade v oljno korito. Zadeva se odpravi brez stroškov za lastnika, seveda pri pooblaščenem BMW servisu in v kolikor je BMW bil kupljen v Sloveniji, se pravi je lastnik, ki je kupil svojega BMW-ja pri pooblaščenem prodajalcu, prejel pismeno obvestilo o vpoklicu in popravilu te nevšečnosti. Vpoklic bi morali lastniki prejeti 9.4.2014.

Popravila naj bi bili deležni naslednji modeli z N55 motorjem:

  • 2010-12 serija 1
  • 2010-12 serija 3
  • 2010-12 serija 5
  • 2010-12 serija 5 GT
  • 2012 serija 6
  • 2010-12 X3
  • 2010-12 X5
  • 2010-12 X6
  • 2010-12 Z4

 

 

 

 

 

Torej pri prodajalcu preverite tudi ta podatek, ali je sledil temu pozivu in ali je še možnost naknadne udeležbe tega vpoklica.

zB8tWKu-1


Menjalniki

Na voljo so bili ročni, avtomatski in SMG menjalnik tretje generacije. Za vse tri velja, da so brez posebnosti v kolikor so bili tudi ti redno vzdrževani. Tudi to bi moralo biti razvidno iz servisne knjižice. Sam bi vsekakor priporočal nakup takšnega s SMG menjalnikom, ki ima tovarniško vgrajen tudi »launch control«

Morda je ob počasni vožnji malce grob, je pa zato na dirkaški progi ali pa na avtocesti toliko bolj hvaležen. V prestave pretika hitreje kot pomežikneš z očesom in zvezno vleče v vsaki prestavi. Ročni in avtomatski nista tako hitra in bolj primerna za umirjeno vožnjo. Seveda to ne pomeni, da je avto počasen, le da je z SMG menjalnikom je malce bolj športen in poskočen.

Če boste upoštevali teh nekaj pravil, boste lahko prišli do zelo dobrega stroja za zmerno ceno. Še enkrat…..primerek, ki si ga boste ogledali, mora biti vselej redno vzdrževan. Četudi ima kje kako prasko na karoseriji….to ni važno, važno je redno (seveda dokazljivo) vzdrževanje.



 Vodič za nakup BMW 335d

Ob vodiču nakupa bencinarja 335i, bi pod drobnogled vzeli tudi nakup 335d, ki bo verjetno bolj uporaben za širši krog bralcev. V E92 se je vgrajeval tudi dizelski šestvaljnik M57TÜ2, katerega poznamo že is E60 in E61 serije 5. Gre za 3 litrski agregat, na katerega so namestili dve zaporedno vezani turbini.

Za uvod bomo pod drobnogled vzeli karoserijo in podvozje. Karoserija je, tako kot prej, praviloma brez rje. Bolj šibka točka je tu podvozje, saj je kot pri vseh modelih, tudi tu podvozje iz aluminija. Ker pa je v to podvozje vpet dizelski agregat, ki je dobih 150 kg težji kot vsi ostali, je posledično to aluminijasto podvozje zelo na udaru. Tako boste kupci deležni večkratnih obiskov v delavnicah vašega zaupanja glede menjave silent blokov, stabilizatorjev (tako pokončnih kot vzdolžnih), menjava vilic, diverznih dušilnih gumic in ostalega. To je pač konstrukcijsko tako pogojeno. Denarnica sicer ne bo pretirano trpela, je pa zoprno, ker so lahko obiski pri mehaniku glede podvozja pogostejši kot sicer.

Občasno se pri višjih hitrostih pojavljajo šumi vetra v okolici A stebrička, zaradi nenehnih tresljajev dizla pa se občasno pojavlja tudi migljanje ksenonskih luči – rahlo migetanje. Tu gre za modul ksenonskih luči in to migetanje je opozorilo, da ga bo treba morda kmalu menjati. Tega se ne da popraviti, potrebna je menjava. Z nekoliko domišljije in znanja tujega jezika ga najdete na eBayu za relativno nizke cene.

Težave z vratno kljuko na trojki sem že omenil v uvodnem vodiču za nakup 320D, tam pa si lahko preberete tudi druge tipične težave serije 3.

BMW_M57_diesel_335d

Kako vemo, da je z motorjem vse ok?

Ko odpremo pokrov motorja se pred nami razprostre pogled na vrstni šestvaljnik, ki ima dovod goriva preko skupnega voda (common rail) v Piezo injektorje. Če je motor brezhiben, mora kljub temu, da je dizel, v prostem teku teči svileno mirno, tudi ko je hladen. V kolikor grdo otresa in se trudi delati po vseh šestih valjih je to znak, da z enim ali več injektorji nekaj ni v redu. V tem primeru bi svetoval da ali se prodajalcu zahvalite za sodelovanje in odidete, ali pa ga opozorite, da bo zadeva pač močno vplivala na pogajanje o ceni vozila. Menjava injektorjev (zelo smiselna je menjava vseh injektorjev in ne samo enega ali dva, čeprav jih večina tako počne) ni najbolj poceni zadeva in vas lahko stane onstran 1500 – 2000 evrov.

Večna težava – ogrevalne svečke

Te so vseskozi aktivne, saj pri 3,5 motorju te nimajo naloge žareti samo ob zagonu, temveč so aktivne in dogrevajo zrak v izgorevalnem prostoru tako dolgo, dokler hladilna tekočina motorja ne doseže 40 stopinj in več. Pozimi zjutraj je to kar konkretno dolga doba. V kolikor samo ena ogrevalna svečica preneha delovati, se to pozna tako pri zagonu kot tudi pri delovanju motorja. Je precej glasnejši in bolj »grob«.

Kar je poznano že iz BMW serije 5: sesalni kolektor in izpušni kolektor nista najbolje zasnova. Težave s sesalnim kolektorjem se odražajo v slabem tesnenju le tega in tako vleče napačen zrak, kar pa se zopet odraža v pokašljevanju motorja ob obremenitvi, iz njega pa se kadi, kot bi ga kdo polil z bencinom in zažgal. Enako velja za izpušni kolektor, ki se včasih v notranjosti prične luščiti, odlušček odleti v sesalni trakt turbine in škoda je s tem eklatantna. V obeh primerih pomaga, če ima lastnik servisno knjižico, ki dokazuje menjavo obeh omenjenih modulov, v kolikor pa to ni primer, pa se pripravite na strošek do 1500 evrov v primeru menjave obeh kolektorjev. Seveda je to naslednja točka za dogovarjanje o spustu nakupne cene.

Turbinski puhali

Tu velja enako, kot za vse turbine. Vesten lastnik tak avto s prisilnim polnjenjem najprej segreje avto, ga potem pritiska in ga zopet ohladi. Tukaj moram omeniti, da ima 335d silovitih 284 konjskih moči in kar sam od sebe kliče, da ga pritiskate (sam nisem nobena izjema) a se je vselej potrebno držati zgoraj opisanega pravila. Kvalitetno olje ter segrevanje in ohlajanje motorja sta ključnega pomena.

Sami turbini sta vezani zaporedno, delujeta preko treh ventilov (wastegate ventil, ventil za regulacijo lopute turbine in bypass ventil). Delovanje teh turbin bom podrobno opisal in analiziral v samostojnem članku.

Omenjni turbini nista VTG turbini, temveč se vse skupaj regulira preko opisanih ventilov. V kolikor so turbini že slabi, in nemalo nevestnih lastnikov je moralo turbini menjati že pri 150.000 km, se to sliši kot zavijanje kakega mačka in seveda vse to zavijanje in sikanje spremlja tudi modrikast dim iz izpušne cevi. Tudi tu imate na izbiro: ali se obrnete stran, ali pa to dejstvo uporabite kot argument pri zbijanju nakupne cene.

Če sta turbini v dobri kondiciji, ne proizvajata zvokov (za vse entuzijaste: tipičnega sikanja turbine pri dizelaših ni, ker nima pop off ali blow off ventila), ne “sikata”, ni modrega dima, vozilo pa že iz nizkih vrtljajev sicer zvezno a močno vleče v smeri naprej.

Avtomatski menjalnik

Navadno sta v primeru avtomatskega menjalnika vgrajena ali zf6hp26 ali pa zf6hp29. Oba sta več ali manj brezhibna, vseeno pa je priporočljivo servisiranje na vsakih 80.000 (optimalno že na 60.000) prevoženih kilometrov. Pri tej moči so bili pri menjalnikih bolj na udaru pretvorniki navora, kar pa se kaže tako, kot če bi pri navadnem menjalniku drsela sklopka. Vsekakor je zaželjeno, da je menjalnik redno servisiran in so njegovi servisi dokumentirani.

To je vse o napotkih za nakup močnega dizla, vsem želim srečno vožnjo.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code