(Pre)velike ledvičke, neverjetni motorji in zanimiva preteklost.

Bayerische Motoren Werke ali BMW, kakršnega običajno poznamo, je bil ustanovljen kot proizvajalec letalskih motorjev leta 1916. Njihov prvi izdelek je letalski vrstni šestvaljnik z imenom BMW IIIa, po katerem danes znamka tudi slovi v svojih avtomobilih. Oblikovalec Max Friz pa je imel boljšo idejo za letalski motor s samo štirimi valji. Motor IIIa naj bi bil znan po uspehu lovskega pilota prve svetovne vojne Red Baron, ki ga je označil za “najboljši možni motor”. Bilo je revolucionarno in povpraševanje vojske je zagotovilo rast in širitev BMW skozi prvo svetovno vojno.

Po vojni so zavezniki BMW prepovedali izdelavo letalskih motorjev in se lotili izdelovanja najrazličnejših stvari, od kmetijske opreme do gospodinjskih predmetov. Izdelovali so tudi agregate za motorje, leta 1923 pa so v celoti izdelal svoj prvi motor. Leta 1928 je BMW izdelal svoj prvi avtomobil, ko je kupil podjetje, ki je po licenci zgradilo britanskega Austina 7.

Austin 7

Po drugi svetovni vojni, prihaja je najslabši del zgodovine BMW; to je bilo obdobje, ko je bilo družbi prepovedano izdelovati motorna vozila in letala. Tako si je obstoj zagotovilo z izdelavo loncev, ponev in koles. Resnično čudo je, da BMW še vedno obstaja več kot 100 let pozneje, še bolj pa to, da je priznani proizvajalec športnih luksuznih avtomobilov. Blagovna znamka je kljub temu doživela razcvet in nam prinesla nekaj neverjetnih avtomobilov. Tukaj je nekaj stvari, ki jih o BMW verjetno ne veste

  1. Ogromne ledvične rešetke niso nova iznajdba

Na najnovejšo zasnovo sprednje maske je bilo veliko negativnih odzivov javnosti, oboževalcev ter mimoidočih. In glede na neustreznost oblikovanja, je kritika upravičena. Vseeno pa tako velike ter še višje vidimo že na samem začetku proizvodnje. Prva ledvična maska ​​BMW je v javnost prišla leta 1933 pri modelu BMW 303 in je ostala tako velika do sedemdesetih let. Prepoznavna ledvična rešetka, kot jo poznamo danes, je prišla v razširjeno rabo pri modelih Neue Klasse, predstavljenih leta 1962. Šele ko so prišli avtomobili z imenom »Series«, so se rešetke na splošno dramatično skrčile in postale tisto, kar zdaj dojamemo za “normalno”.

vir: Motor1
  1. Štirivaljni motor s 1500 »konjskimi močmi«

BMW je zdaj morda bolj znan po svojih šestvaljnih motorjih, a štirivaljni agregati so bili koren BMW-jevega uspeha. Leta 1962 je BMW predstavil svoj motor z eno odmično glavo (M10) z močjo okoli 72 “konjev” in ga razvijal, dokler se proizvodnja ni končala leta 1988. Leta 1982 je bila različica M12 s turbopolnilnikom uporabljena v avtomobilih formule 1, katerega je “ožemal” Nelson Piquet. Motor je bil v avtu Brabham do naslova prvaka leta 1983. V kvalifikacijah Formule 1 je bil motor zmožen ustvariti približno 1350 »konjev«. Noro! Bil je eden izmed najuspešnejših BMW-jevih tekmovalnih motorjev in avtomobilov v številnih razredih.

  1. Prvi električni avtomobil BMW je bil izdelan leta 1972

BMW 1602e, sicer znan tudi kot 1602 Elektro Antrieb, je bil predstavljen leta 1972 in je postal pomemben razvojni kos za BMW. S svojim dosegom 60 kilometrov pri polni napolnjenosti ga ni bilo mogoče prodati, vendar je BMW na olimpijskih igrah leta 1972 v Münchnu pokazal 1602e tako, da je peljal športnike naokoli in električne avtomobile posodil kot podporno vozilo na dogodkih na dolge razdalje. Imel je elektromotor s 43 »konji«, ki je v osmih sekundah pospešil do 50 kilometrov na uro. Za razliko od sodobnih električnih avtomobilov je uporabljal svinčene baterije, motor pa je bil nameščen spredaj ter poganjal zadnji par koles.

  1. Družina Quandt

Industrijalec Herbert Quandt je bil tisti, ki je rešil BMW pred bankrotom leta 1959. Če želite kdaj razumeti, kako temna je družinska zgodovina Quandtovih, si oglejte dokumentarni film “Tišina Quandtov”. Tvegal je s svojim slabo pridobljenim bogastvom, ko je kupil 50 odstotkov BMW in financiral BMW 700, nato pa je postal neverjetno bogat. Poskrbel je, da je njegova družina po njegovi smrti prek BMW-ja in pri številnih drugih poslovnih težavah še naprej imela koristi od njegovega bogastva. Družina Quandt je uspela dolgo ostati tajna in je šele leta 1995 bila zaradi prenove zakonov o trgovanju z notranjimi informacijami razkrita, da je še vedno lastnica polovice BMW.

Po dokumentarnem filmu o povezavah družine s suženjskim delom v drugi svetovni vojni je družina javno izjavila, da bo zgodovinar preučil njeno delovanje v času diktature Adolfa Hitlerja. Neodvisna študija je navedla: “Quandti so bili neločljivo povezani z zločini nacistov.”

Leta 2016, ob 100. obletnici BMW, je Gabriele Quandt izrazil odgovornost družine, BMW pa se je priznal in se opravičil za svojo vpletenost v nacistični režim in rekel: “Do danes ostaja ogromno trpljenja, ki ga je to povzročilo, in usoda mnogih prisilnih delavcev in stvar globokega obžalovanja.”

  1. Najdaljši drift na svetu

Danes BMW še vedno drži Guinnessov svetovni rekord za najdaljši ‘drift’. Leta 2018 jim je uspelu neverjetnih 374,2 kilometrov. Johan Schwartz je postavil rekord v BMW M5 z osmimi urami neprekinjenega drsenja. 4,4-litrski V8 motor z dvojnim turbopolnilnikom v M5 je zelo bencina željna zver, zato ga je bilo treba dolivati, medtem ko je avto še vedno driftal. Za to je BMW izkoristil podjetje Detroit Speed, da bi ustvaril orodje, ki je omogočilo, da se je drug avtomobil pripeljal poleg glavnega, da ga je natočil. Matt Butts iz Detroit Speed ​​se je petkrat povzpel skozi okno zadnjih potniških vrat, da bi priključil sistem na odprtino za gorivo in dotočil bencin v BMW M5.

 

  1. Notranjost letal in vlakov

BMW od leta 1945 ni izdelal letalskega motorja, pred kratkim pa se je v svojem studiu za industrijsko oblikovanje BMW Designworks poglobil v oblikovanje notranjosti letal. Trenutno je v notranjosti BMW mogoče uživati ​​v nekaterih modelih Starlux, Ava Air in Singapore Airlines. BMW se je ukvarjal tudi z notranjostjo vlakov, sistem BART v San Franciscu pa je leta 2011 sodeloval z Designworks. Rezultat bo viden v 775 novih vlakih, ki jih trenutno gradi Bombardier Transportation, ki bodo nadomestili obstoječe vagone, kateri bodo dostavljeni leta 2022.

  1. Elvis Presley je vozil BMW

Samooklicani kralj rocka je imel resno dober okus – primer je prvi BMW 507, ki ga je Elvis Presley kupil, medtem ko je vojaško služboval v Nemčiji. To je bil dirkaški model iz leta 1957 v beli barvi. Bojda ga je zaradi števila šmink, ki so jih na avtu pustile nemške oboževalke, pa ga je dal prebarvati v rdečo. Leta 1960 ga je poslal nazaj v ZDA, nato pa kupil še enega za soigralko v filmu Fun In Acapulco, Ursulo Andress.

BMW 507 Elvisa Presleya. Vir: BMWBLOG.com

BMW 507 Elvisa Presleya. Vir: BMWBLOG.com

BMW 507 je bil prelomni avtomobil za BMW in je znova vzbudil svetovno zanimanje za podjetje kot proizvajalca športnih avtomobilov. Vendar je bila gradnja draga in je podjetje zaradi njega skoraj bankrotiralo. Zgrajenih je bilo le 252 modelov, zaradi česar je neverjetno redek. BMW je izsledil Elvisov avto, ki je bil prodan, njegov motor je bil zamenjal ter avtomobil kasneje ponovno prodan, nato pa so ga pustili gniti v hlevu. BMW je točen primerek izsledil ter mu povrnil prvotno slavo oblečeno v belo.

  1. Aston Martin DB5 Jamesa Bonda je imel Bavarsko srce

Novi film o Jamesu Bondu je končno tu in kultni DB5 se je vrnil. Vendar uporaba pravih in redkih dragih avtomobilov za kaskaderske posnetke ni pametna ideja. Namesto tega so uporabili skrbno izdelane replike, izdelane v sodelovanju z Aston Martinom, ki jih poganjajo atmosferski vrstni šestvaljniki, z močjo okoli 300 »konjev«. BMW poznavalci bodo opazili, da uporabljeni motorji zvenijo kot 3,2-litrski S54 motor iz legendarne E46 generacije M3. Aston ne bo potrdil dejanskega izvora, vendar je britanski avtomobilski novinar na Instagramu potrdil, da sta motor in menjalnik iz stare serije 3. Daniel Craig je to podrobnost ne namenoma izdal v videoposnetku, objavljenem na Youtube, ko je princu Charlesu pokazal avtomobile iz filma.

Aston Martin DB5. Vir: TopGear
  1. BMW je za prvoaprilsko šalo podaril nov avto

Pravzaprav je avto hiša na Novi Zelandiji zaslužna za darilo Tianni Marsh. Zastopnik BMW Newmarket je v časopisu New Zealand Healld objavil oglas z naslovom “Poseben prvoaprilski dan – prvi zjutraj prinesite svoj avto skupaj s tem kuponom v prodajalno BMW Newmarket, vprašajte Toma in zamenjali vam bomo starejši avtomobil, za povsem nov BMW. ” V glavnem je bil odsek v novicah tretiran ter ignoriran kot potegavščina, vendar sta se Marsh in njena prijateljica pojavili v prodajalni v pričakovanju, da bodo v zameno za njen stari Nissan ponudili nov stroj. Namesto tega je tam pustila 15-letnega Nissana Avenir-ja in se odpeljala s povsem novim BMW-jem serije 1, vrednim okoli 50.000 dolarjev.

  1. Klasične dele BMW lahko še vedno kupite pri BMW

Potrebujete menjalnik za BMW iz 1940ih? To je povsem realno ter mogoče, ker ga lahko naročite pri lokalnem prodajalcu. BMW-jev Classic Program izdeluje dele za stare avtomobile in sodobne klasike. Proizvajalec avtomobilov je šel celo tako daleč, da je odkupil svojo prvo tovarno v Münchnu, kjer je na enem mestu gostil svoje restavracijske in servisne prostore, razstavni prostor in predel za skladiščenje delov. Slabo skrita informacija je tudi, da BMW tam shranjuje avtomobile bogate z dediščino, obnovljene avtomobile pa lahko kupite tudi neposredno pri BMW.

Vir: CarBuzz

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code