Čedalje strožje okoljevasrtvene zahteve že nekaj časa grozijo V12 motorju, BMW pa se je očitno končno vdal usodi.

BMW naj bi tako, vsaj na evropskem tržišču, že letošnjo jesen zaključil s prodajo modela BMW M760Li, ki še kot edini bavarski model uporablja mogočni dvanajstvaljnik. Za druge trge, usoda najmočnejše različice serije 7 zaenkrat še ni jasna, zato na dokončno ukinitev še nekoliko počakajmo. BMW sicer že pospešeno dela na naslednji generaciji serije 7, model M760Li pa je požel zelo majhne prodajne številke kar pomeni, da naslednika verjetno vsaj v tej obliki ne načrtujejo.

Tako se bo mogočni 6.6 litrski V12 motor z ukinitvijo te različice dokončno poslovil z bavarske ponudbe. Naj spomnimo, da s pomočjo dveh turbin pridela 610 konjskih moči in kar 850 Nm maksimalnega navora, kar je 100 Nm več od najmočnejših M modelov. To je v kombinaciji s štirikolesnim pogonom in avtomatskim menjalnikom dovolj za pospešek do stotice krepko pod štirimi sekundami, kar je za tolikšnega bruta naravnost neverjetno.

BMW te novice zaenkrat še ni uradno potrdil, vendar že nekaj časa namigujejo na to, da se čas V12 motorja izteka. Direktor BMW M oddelka Markus Flasch je dejal, da v tem motorju ne vidi prihodnosti, vodja razvoja Klaus Froehlich pa ga je le dopolnil z besedami: “V12 motor nima prihodnosti, saj proizvedemo le nekaj tisoč enot letno, na vsakemu vgrajenemu motorju pa porabimo še nekaj tisočakov, da je ta sploh kompatibilen s čedalje strožjimi emisijskimi standardi, ki se spreminjajo z letom v leto.”

Vseeno za usodo V12 motorja obstaja svetla točka, saj bo navkljub izpadu iz bavarske ponudbe, ta še vedno živel v srcih avtomobilov znamke Rolls Royce. 6.75 litrski V12 motor z dvema turbinama namreč uporabljajo prav vsi njihovi modeli vključno s Phantom-om in Cullinan-om, imel pa ga bo tudi prihajajoči prenovljeni Rolls Royce Ghost.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code