Bivši vodja dizajna pri znamki BMW - Chris Bangle, ki je med drugim odgovoren za dizajn mnogih modelov med leti 1992 in 2009, se je bojda končno vrnil v avtomobilski svet. V Frankfurtu je kritiziral dizajn celotne avtomobilske industrije, ne samo svoje bivše znamke in razkril, kaj je največja ovira pri sodobnem oblikovanju.

Znani bivši ‘čudežni deček’ BMWja, se je vse od leta 2009 odkar je prekinil sodelovanje z znamko BMW, s svojim podjetjem Chris Bangle Associates izogibal potencialnih strank iz sveta avtomobilizma. Po tem, ko je bil kar 17 let vodja dizajna pri tej bavarski znamki in bil odgovoren za prenekatere uspešne modele, med drugim tudi E60 in E90, ki so znamko BMW takrat nekako dvignili nad konkurenco. To podjetje ima sicer sedež v majhnem italijanskem mestecu, njegova ekipa pa je oblikovala vse od steklenic za žganje do zdravstvenih domov, kar pa se tiče avtomobilskega sveta je sam Bangle dejal, da se je tukaj dela izogibal. Sedaj osem let kasneje, pa naj bi bil končno spet popolnoma zatopljen v avtomobilizem. Pri svojih šestdesetih namreč dela na avtomobilskem projektu o katerem noče veliko govoriti, ima pa dosti za povedati o trenutnem stanju oblikovanja vozil, saj je po obisku razstavnega prostora bivših tekmecev vrnil, nekoliko zbegan in razočaran.

BMWBLOG-Chris-Bangle (1)

“Prelep razstavni prostor, veliko tehnologije vendar sem kot oblikovalec navajen neke mere unikatnosti, svežine in spremembe. To se bo zagotovo sprevrglo v kritiko, vendar v dizajnu teh avtomobilov enostavno ne najdem novih idej. Pa bi jih rad! Imajo odlične oblikovalce, vendar sem vse to videl že nekje drugje” je dejal Bangle, s tem pa ni mislil le te tega podjetja temveč celotno avtomobilsko industrijo.

“Podjetja kot so ta, postajajo zelo dobra v dodajanju sijaja na stvari, ki jih že poznate in vas nato poskušajo prepričati, da so nove, oblikovalci pa sploh ne vejo svoje zgodovine. Zelo malo imajo razumevanja o izvoru avtomobilskega dizajna, saj se ubadajo le s tem, da se naučijo novih in novih oblikovalskih orodij. Od njih se ne pričakuje nič več, kot le majhna sprememba obstoječega ali nečesa, kar je že naredil nekdo drug. Vse je prepuščeno tem hiper konzervativnim, hiper prestrašenim podjetjem, ki so zelo velika ter zaverovana vase in ravno ta podjetja so zadnja od katerih lahko pričakujemo kakršnikoli pogum pri oblikovanju. Svojo znamko branijo kot lastno sestro in to delajo z nameščanjem nekakšnega ‘deviškega pasu’, ki pa, oprostite izrazu, ni način kako se ustvari otroke oziroma dela prihodnost.”

BMWBLOG-Chris-Bangle (6)

“Ravno danes sem govoril z oblikovalcem, ki je v tem poslu že tako dolgo kot jaz in je tudi on dejal: ko sem odraščal, je sicer obstajala znamka vendar sem vseeno jaz ustvaril obraz znamke iz dizajna v moji glavi, sedaj pa nas posiljujejo s tem, da tak dizajn je pač znamka in ga ne gre spreminjati. ‘Brand uber alles’ miselnost enostavno povzroča cirkulacijo vedno istih idej. Take stvari poznam še iz preteklosti,” pravi Bangle. “Poznam te grafike in te površine, vem celo njihova razmerja.”

“Obstaja pa nekaj start-up podjetij, kot je to s katero sodelujem, ki imajo pogum vprašati nova, pomembna vprašanja. Mislim, da smo naredili nekaj zelo zanimivega z avtomobilom na katerem delamo. O tem vam sicer ne smem nič povedati, vendar je to obstoječe podjetje, ki pa do sedaj iz proizvodnega vidika, ni bilo ravno avtomobilski proizvajalec. Oni zelo dobro razumejo ‘hardware’ in električna vozila vendar se niso nikoli udejstvovali v avtomobilskem svetu. K nam so prišli nekaj let nazaj in rekli, da želijo izdelati majhen avtomobil, jaz pa sem jim odvrnil, zakaj pa ne greste malo višje po ulici (tam ima namreč sedež Pininfarina), oni vam bodo z veseljem ustregli. Enostavno so odvrnili: ‘ne, to hočemo speljati z vami.'”

Bangle jim je nato dal nekaj nasvetov in jim dejal, če se hočejo projekta lotiti na ‘normalen način’, bodo na koncu dobili tak avtomobil, kot vsi ostali, sam pa resnično noče tega. Če pa se hočejo projekta lotiti resno in spraševati resno zanimiva vprašanja in na njih iskati odgovore z veliko poguma, potem pa bi bil vesel sodelovanja. Nato so dve leti ustvarjali koncept, ki ni imel nobene prave estetike, dokler niso razumeli avtomobila iz funkcionalnega vidika. Sedaj Bangle končno pravi, da ima nekaj kar mu je všeč in bi na avtomobil z veseljem dal svoje ime.

Torej kdaj ga bomo videli? “Verjetno prej kot slej, le nočem česarkoli napovedovati in pasti v to pričakovanje.” Bangle je vsemu skupaj dodal še zgodbo o enem svojih najstarejših oblikovalcev, katerega je prosil, da naredi nekaj čisto radikalnega. Ta mu je odvrnil, da mu čisto vse kosti v telesu nasprotujejo, da bi to storil. “Dejal je, da tega ne more storiti in dejansko zbolel. Z gripo je preživel tri dni v svoji hotelski sobi, kjer je jedel le vročo juho in hkrati risal, kar sem mu rekel, naj naredi. No, ko je tri dni kasneje prišel ven je ustvaril nekaj, česar ni videl še nihče in mi dejal: ‘osvobojen sem!'”

Med govorom o tem, se je Banglu kar nekoliko zaletelo, dobil je rosne oči in zardel. Njegov glas se je začel nekoliko tresti in je dejal: “To je bila zelo čustvena izkušnja. Svojega oblikovalca sem pripravil, da je šel skozi svoje mentalne ovire. Ko me ljudje vprašajo kaj je največji problem z bodočimi avtomobili jim pravim, da so to mentalne ovire v glavah dizajnerjev. To ni napaka vodstva, kupcev ali tehnologije, so le stvari v naših glavah. Moramo končati z banalnostmi in se znebiti normalnega.”

Torej lahko rečemo dobrodošel nazaj Chris Bangle, ki je pri 36 letih prevzel vlogo glavnega dizajnerja pri znamki BMW v letu 1992, po tem, ko se je uspešno ‘boril z banalnostmi’ pri oplu in fiatu.

“Ko sem se s tem projektom nekako vrnil v avtomobilizem, sem kar naenkrat spet začel gledati avtomobile. Na semaforju sem večkrat govoril ali vidiš ta blatnik? in kje si že videl to grafiko? Kar naenkrat začneš dajati opazke med vožnjo, žena pa sedi zraven. No na neki točki me je enostavno pogledala in rekla: OK, vrnil si se.”

BMWBLOG-Chris-Bangle (3)

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code