McLaren načrtuje novo serijo motorjev, ki obljubljajo še močnejše superšportnike z manj emisij. Za pomoč pri uresničevanju tega cilja so izbrali bavarsko podjetje BMW, ki ima na tem področju precej izkušenj.

BMW sicer masovno ne izdeluje superšportnih vozil, a vendar imajo na področju motorjev veliko izkušenj, njihovi motorji pa prejemajo celo prestižne nagrade kot najboljši motorji leta. Britansko podjetje je danes razkrilo strateški načrt, ki vključuje novo tehnologijo katera bo omogočila večjo izhodno moč kot jo motorji premorejo trenutno.

Obe podjetji sta potrdili, da gre za sodelovanje, ki se bo pokazalo pri motorjih v prihodnosti. Pri McLarnu bi prvi motorji skupnega sodelovanja lahko bili v vozila nameščeni od leta 2020 naprej.

bmw-mclaren-engine-developement (14)

Glavni izvršni direktor podjetja McLaren Automotive, Mike Flewitt je dejal: “To je zelo razburljiv projekt, ki prikazuje moč sodelovanja. McLaren ima izreden ugled in sloves pri izdelavi svetovno najboljših motorjev, kar prikazuje motor M838T in prejšnji motorji, ki so zmagali na mednarodnih tekmovanjih za motor leta. Nadaljevali bomo s samostojnim oblikovanjem in izdelovanjem motorjev, novo znanje iz tega projekta pa bo pomagalo pospešiti razvoj naslednje generacije pogonskih sklopov, kar smo potrdili z nedavno objaljenim načrtom Track22.”

McLarnov trenutno motor M838T namreč razvije maksimalnih 727 konjskih moči.

McLaren Automotive bo tako do nadaljnjega nadaljeval s sodelovanjem s trenutnim partnerejem Ricarom, le-tem pa se bo pridružil tudi BMW Group, podjetji Grainger in Worrall pa bosta priskrbeli kompleksno in lahko tehnologijo. Podjetje Lentus Composites bo prispevalo znanje o specialni kompozitorni strukturi.

BMW je v zgodovini že pomagal Mclarnu. Takrat so jim posodili svoj motor V12, kar je bila za oba partnerja odlična poteza. Ta dvanajstvaljnik se je imenoval S70/2, premogel je 627 konjskih moči, razvil pa ga je Paul Rosche, zaposlen pri diviziji BMW Motorsport.

bmw-mclaren-engine-developement (15)

6,1-litrski S70/2 je tako znan kot eden najboljših motorjev kar jih je bilo kdaj nameščenih v avtomobile. Bil je izredno odziven, za tisti čas (in celo za današnji čas) pa je imel neverjetno izhodno moč. Če k temu dodamo fenomenalen zvok in vrtljaje, ki naraščajo vse do 7500 vrt./min. pa je ta motor v McLarnu F1 postal prava umetnina. Z S70/2 je tako Paul Rosche ustvaril Mona Liso med motorji.

Ta motor je po mnenju mnogih strokovnjakov eden najboljših kar jih je bavarsko podjetje naredilo. Zanimivo pa je dejstvo, da ta motor, ki ga je izdelal BMW nikoli ni bil nameščen v vozilo znamke BMW. Res je sicer, da je BMW uporabil motor S70B56 v modelu 850CSI, a to ni bil ta-isti motor. S70/2 v McLarnu F1 ne sramoti le motorjev znamke BMW, ampak verjetno za seboj pušča vse svetovne avtomobilske motorje.

Ob takšnem sodelovanju so se seveda začele širiti govorice, da BMW pripravlja superšportno vozilo, vendar so v Münchnu govorice takoj zanikali. Zaenkrat mogočni motorji tako ostajajo v rokah McLarna, morda pa si BMW v prihodnosti premisli in nas razveseli s pravim športnikom, ki nas bo pustil odprtih ust.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code