Obetajo se velike posodobitve najbolj priljubljenih tri in štirivaljnih dizelskih agregatov, kar pomeni prirastke v moči ter momentu in večjo učinkovitost.

Štirivaljni 2.0 litrski turbodizelski agregat z oznako B47, ki je bil prvič predstavljen že več kot tri leta nazaj, bo doživel prvo večjo prenovo. S to posodobitvijo se spremeni oznaka na B47TÜ1, največja novost pa je vpeljava dveh turbopuhal. Do sedaj je bila namreč to le domena najmočnejših dizlov z oznako 25d, sedaj pa bo to postala norma za celotni dizelski spekter, vključno z različicami 18d in 20d. Presenetljivo bo podobna usoda doletela tudi trivaljni B37 motor, ki s posodobitvijo postaja B37TÜ1. Sistem bo deloval tako, da bo ena turbina z variabilno geometrijo lopatic delovala pri nižjih obratih in manjši obremenitvi motorja, ki je hkrati narejena tako, da lahko proizvede velik tlak vstopnega zraka v motor tudi pri majhnih količinah izpušnih plinov. Druga, večja turbina s fiksno geometrijo lopatic, pa bo delovala v višjem območju vrtljajev in ob večjih obremenitvah motorja ter tako zagotavljala doseganje največje moči.

Čeprav je po navadi dodatna turbina služila predvsem za prirastku k moči, je tokrat glavni poudarek predvsem na porabi in emisijah. Če torej povemo poenostavljeno bodo imeli najbolj prodajani modeli kot sta BMW 118d ter BMW 320d, povsem enako količino moči in navora, zmanjšala pa se bo poraba ter izpust toplogrednih plinov. 18d različice torej ostajajo na 150 konjskih močeh in 350 Nm navora, medtem ko bodo 20d različice še naprej ponujale 190 konjskih moči ter 400 Nm največjega navora. Trivaljnik B37TÜ1, ki se uporablja v vozilih BMW in MINI bo ravno tako še na prej ponujal dve različici in sicer 95 konjskih moči ter 220 Nm navora, ter 116 konjskih moči ter 270 Nm navora. Ne glede na enake številke moči ter navora, pa naj bi se subjektivno občutila razlika v prid novejši različici motorja, saj naj bi bila odzivnost stopalke za plin z novim twin-turbo sistemom mnogo boljša, hkrati pa naj bi se poraba znižala za okoli dva decilitra, izpusti CO2 pa za 6 gramov na 100 kilometrov. Dodatne prednosti novega dizajna so tudi manjša teža ter tišje delovanje, več pa lahko razberete iz slik v zgornji fotogaleriji, kjer je vse lepo grafično prikazano.

BMWBLOG-B47-TU1-Diesel-update (10)

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code