Poraba goriva, ki je bila izračunana po novem evropskem voznem ciklusu NEFZ ima težavo: v laboratorijih izračunani vrednosti porabe goriva in s tem povezanim izpustom emisij, ne verjame in zaupa praktično nihče več, saj se veliko voznikov v praksi sooča z kar nekaj litrov višjimi številkami.

Kaj se zgodi, ko po NEFZ (Novi Evropski Vozni Ciklus) sistemu optimiran dizelski motor testiramo po strogih kriterijih bodočega WLTP-ciklusa?

BMW je pozitivno presenetil na testiranjih skupine ITCC in družbe ADAC. Rešitev nerealnih ocen naj bi bila v novem postopku testiranja porabe goriva v praksi, s kratico WLTP (World-Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure), kar po naše pomeni “Svetovno Harmonizirani Sistem Testiranja Osebnih Vozil“, ki pa naj bi slehernemu uporabniku posredoval realne in pričakovane podatke glede porabe goriva njegovega vozila.

bmw-diesel-engines (3)

Sicer namen združenja NEFZ nikoli ni bil, da bi na točen način napovedal realno in resnično porabo goriva pri vseh voznikih, a vendar se veliko voznikov glede porabe goriva njihovega vozila orientira prav v katalogih navedenih vrednosti.. NEFZ pa ni tarča ostrih kritik samo zaradi visoke razlike med napisano in realno porabo goriva v praksi, temveč se nezaupanje voznikov širi tudi na drugače akribično premišljeno konfiguracijo vozil ravno zaradi približevanja porabe goriva po ostrih kriterijih EU voznega cikla.

bmw-diesel-engines (2)

[sam id=”15″ codes=”true”]

Po poročanju Spiegel Online sta družbi Council of clean Transportation (ITCC) in nemški klub voznikov ADAC preverila, kako se 32 aktualnih dizlov odreže glede na zahteve WLTP, koliko je pod temi pogoji izmerjenih škodljivih izpušnih emisij in ali se slednje še gibljejo znotraj strogo določenih meja.

Rezultati so poskrbeli za streznjenje oz prebujanje, ker je veliko proizvajalcev avtomobilov očitno svoje modele naravnalo oz. optimiziralo glede na NEFZ ciklus in so s tem vozila presegala stroga določila o izpustih emisij. Ko so vozila testirali po sistemu WLTP ciklusa, v katerem je bila vožnja bolj dinamična so na dan prišle zanimive ugotovitve.  Tukaj je najbolj izstopal Volvo, saj so Švedi prestopili določila o emisijah kar za 15 kratnik, ko so vozili po sistemu WLTP, medtem pa se po sistemu NEFZ gibljejo znotraj vseh strogih določil in omejitev.

Kot svetlo izjemo pa skupini ITCC in ADAC čislajo aktualne dizelske motorje iz hiše BMW, katerih izpusti emisij se tudi ob testiranju po sistemu WLTP ciklusa, še vedno gibljejo znotraj vseh strogih meja in določil glede izpustov emisij in izpušnih plinov. Mercedes je le za malo presegel bodoče zahteve, Audi pa je vrednosti presegal za 3 kratnik. Poslovodja skupine ITCC Peter Mock je za Spiegel Online omenil: “Po naših spoznanjih in testiranjih vse kaže na to, da so BMW-jevi avtomobili v vseh pogledih „čistejši“ kot konkurenčna vozila.”

bmw-diesel-engines (1)

Sicer se prihodnost že kaže v tem, da bodo proizvajalci svoje motorje v naslednjih nekaj letih nastavili oz. optimizirali glede na ciklus WLTP saj je za uporabnike ta sistem bolj uporaben. Treba pa je tudi vedeti, da poraba goriva po sistemu WLTP kot tudi poraba goriva po sedaj veljavnih EU normah, ne bo služila kot napoved porabe goriva v bodoči vsakodnevni praksi, temveč bo služila kot primerjava točnih voznih programov med različnimi proizvajalci avtomobilov.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code