Kar se je v preteklosti testiralo dneve in celo tedne, je zdaj mogoče vizualizirati in doživeti skoraj v trenutku. To je ena izmed mnogih ugodnosti življenja v današnjem visoko digitaliziranem svetu, kjer se simulacija zdi tako resnična, da se včasih lahko soočimo z vprašanjem o tem kaj je res in kaj ni.

BMW je pravkar predstavil svoj center za simulacijo vožnje, ogromen objekt z 11400 kvadratnimi metri, ki vključuje 14 simulatorjev in različnih ‘laboratorijev’, trenutno najnaprednejšo in najrazličnejšo tovrstno infrastrukturo v avtomobilski industriji.

Celoten objekt je bil ustvarjen za pomoč pri racionalizaciji razvoja novih modelov in novih tehnologij. Objekti segajo od statičnih simulatorjev brez sistema gibanja do “high-fidelity” simulatorja, ki s skoraj 400 kvadratnimi metri delovne površine prepelje cesto v laboratorij, z izjemno realističnim učinkom. Tu lahko preizkusijo tako rekoč vse vidike razvoja avtomobilov glede na primernost za kupca. Za zagotovitev čim bolj objektivne rezultate virtualne testne vožnje, inženirjem BMW Group redno pomagajo tudi zunanji preizkuševalci.

BMW lahko s pomočjo novega centra za simulacijo vožnje zdaj zmanjša količino prototipov, ki jih mora izdelati za preizkušanje stvari. To pa precej zmanjša razvojne čase in skrajša cikel testiranja. Ergo, bomo na cestah v prihodnosti najverjetneje seznanjeni z manjšim številom ‘testnih mul’. Pnevmatike ali celotne osi avtomobila je mogoče zamenjati v nekaj sekundah in preizkusiti različne poti po vsem svetu – vse je na dosegu pritiska na gumb. Možen je celo neopazen prehod iz poletja v zimske razmere.

Drugo področje na katerem je zdaj olajšano delo inženirjev, je razvoj inteligentnih, močno povezanih vozil. Oblikovalci in inženirji lahko svoje izdelke varno preizkusijo in preverijo, ali nova tehnologija voznika moti oziroma mu je v napoto, brez da bi sploh zapustili svojo pisarno. Za nameček ima novozgrajeni center za simulacijo vožnje tudi že omenjeni »high-fidelity« simulator. Ta  lahko ponazori hkrati vzdolžne, prečne in rotacijske gibe s pospeški do 0,65 g (podobno kot čutite pri pospeševanju M3) in še veliko več! S premično maso približno 83 ton simulator potrebuje 6,5 MW moči za delovanje.

Potem je tu še nov dinamični simulator, ki naj bi ponovil uporabniške funkcije v zelo dinamičnih situacijah vožnje. Zmožen je ustvariti vzdolžne in stranske pospeševalne sile do 1,0 g ki pri preizkušanju novih sistemov in funkcij ponazori zelo dinamično vožnjo, zasilno zaviranje in močno pospeševanje. Vzdolžni in prečni premik obeh simulatorjev so narejeni z uporabo dodelanega sistema koles in tirnic, ki se v trenutku odzovejo na voznikove dražljaje, kot je premik volana. To dosežejo z uporabo linearnih elektromotorjev brez premikajočih se delov. Da bi ustvarili potrebne sile, omenjeni elektromotorji lebdijo nad vrsto magnetov s hitro menjavajočimi se polami, podobno kot tehnologija magnetne levitacije v danes že znanih in razširjenih hitrih vlakih maglev. Super-kondenzatorji v delih sekunde oddajajo največjo možno moč, ki jo zahteva sistem gibanja, pri čemer sistem gibanja nato preostalo energijo regenerira z regenerativnim zaviranjem in jo dovaja nazaj v super-kondenzatorje.

Cilj novega centra je zagotoviti idealno simulacijsko orodje za vsako področje in vsako fazo procesa razvoja vozila, vse na dosegu roke pod eno streho. Osredotočenost na kupca se v fazi razvoja prav tako dvigne na povsem novo raven. Testne vožnje lahko opravlja do 100 oseb na dan,” pravi Michael Brachvogel, vodja tega projekta pri BMW Group.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code