Vemo, če kdo potem mi, gre pri Bavarcih najprej za užitek, potem varnost, oprijem,… Ko pa se znajdete v snegu, se namenite na 1.611 metrov visok Vršič, je potrebno drugače razporediti prioritete pri vožnji.

Te gredo takole, oprijem – najbolje vseh štirih koles, pametna elektronika ki zna hitreje in bolje razmišljati kot voznik in kot vselej razumna in obvladana desna noga voznika. SUV? To niti ni nujno, ključen je priznani štirikolesni pogon xDrive, najbolje v zadnji generaciji, ki pri BMW pomeni tisto kar pri Audiju quattro in Mercedes-Benzu  4Matic. BMW sicer nima tako dolge tradicije kot nemška tekmeca. Bavarci se po asfaltu, blatu in snegu prek vseh štirih koles xDrive tehnologije poganjajo šele petnajst let, a ta čas je minil v znamenju intenzivnega razvoja in tudi trženja in v tem času na ceste poslal tri milijone BMW z omenjenim pogonom.

2105_BMW_xDrive_Kranjska_Gora

 

Čas in kraj sta bila prava, smer preizkušnje pa še bolj. Kranjska gora nas je pretekli petek pričakala s plapolajočimi zastavami v belo modrih barvah, iglujem, znanimi obrazi slovenskih športnikov in seveda celo paleto najnovejših xDrive modelov. V prihodnjih nekaj tednih  se je spremenila v še bolj mondeno zimsko letovišče in v pravi raj za BMW navdušence, verjamemo da tudi za tiste, ki stavijo le na zadnji pogon.

BMW xDrive KG 23.01.2015 - Photo Ziga Intihar-106

Letošnja zimska dogodivščina je bila dodatno vznemirljiva zaradi novih modelov BMW X3, BMW X4 in BMW X6, premierno pa je bil predstavljen tudi BMW serije 2 Active Tourer s štirikolesnim pogonom xDrive, ki je še zlasti v teh vremenskih pogojih odlična alternativa za v osnovi spredaj gnani BMW 2 active tourer. Hkrati pa gre za prvo  izpeljavo štirikolesnega pogonskega sistema pri avtomobilu s pogonom na sprednji kolesni par, to velja v hiši BMW seveda. Enoprostorska dvojka se je morda res skrila v senci mogočnih SUV modelov te znamke, vendar to ne pomeni, da se s svojimi večjimi brati ne more kosati po zaledenelih in snežnih gorskih cestah. Pot nas je vodila čez Vršič, kjer sicer ni bilo pretiranih količin snega, vseeno pa ni manjkalo zaledenelih spolzkih delov in poškodovanega cestišča, ki sta v kombinaciji ponujala zadosten izziv za naše xDrive lepotce.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Verjetno nisem edina, ki je po preizkušanju različnih modelov ugotovila, da je bil verjetno največji napredek storjen z vpeljavo xDrive sistema v serijo 2 Active Tourer. Res je, da je izgled enoprostorca nenavaden, da oblikovanje ni agresivno ali športno kot je to navada za znamko, vendar se posebnež pelje kot pravi Bavarec. Ker je precej lažji od svojih večjih bratov, se na snegu obnese še toliko bolje. Dejstva, da je osnovan s pogonom na sprednjo os pa sploh ni občutiti. Verjetno najslabše sta se na ozke ovinke Vršiča odzvala X5 in X6, ki sta s svojimi 2100 kilogrami in širšimi pnevmatikami nekoliko težje obvladovala cestišče, seveda pa še zdaleč nista ogrožala varnosti. Predvsem se nista obnesla tako dobro, kot se je BMW X3. Slednji je po mojem mnenju ultimativen SUV, ki v pravem razmerju velikosti in vozne dinamike definira ideologijo mestnega terenca. Ledeno podlago prevozi brez odnašanja v različne smeri, ker je celih sto kilogramov lažji od BMW X5, pa je tudi bolj enostaven pri krotenju ovinkov. Skupaj s serijo 2 AT xDrive sta bila verjetno najbolj podcenjena modela na preizkušnji, ki pa sta se izkazala za najbolj praktična tudi v težjih razmerah.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Štirikolesni pogon, ki se odziva glede na potrebe in situacijo vožnje, izboljšuje stik s podlago in skrbi, da ne pristanete v kakšnem drevesu ali v ograji. Seveda nova tehnologija prinese s seboj tudi dodatno maso, a je pribitek razmeroma skromnih 61 kilogramov. Na voljo je sicer osem motornih različic serije 2AT, xDrive pa je lahko prisoten le pri dveh: 225i in 220d, oba motorja sta serijsko povezana z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom  steptronic. Ker je že zasnova vozila popolnoma drugačna od klasičnih bavarcev je tudi xDrive sistem nameščen nekoliko drugače. Moč se od sprednjega pogona prenaša s pomočjo sprednjega kotnega gonila in dvodelne kardanske gredi, s pomočjo elektronike pa se lamelna sklopka odloča, kako bo navor porazdeljen. Za še natančnejši nadzor poskrbi računalniška enota sistema reguliranja stabilnosti vožnje, Dynamic Stability Control (DSC).

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ob normalni vožnji je navor porazdeljen v razmerju 40:60 – več navora na zadnjem kolesnem paru pomeni tudi bolj zabavno in dinamično vožnjo. Ko se razmere spremenijo sistem nemudoma odreagira tako, da ob opozorilu senzorjev porazdeli več navora, ali celo ves navor, na tisto os, ki ima več stika s talno površino. To je bilo najboljše prikazano na BMW poligonu, kjer je bil na rampi prikazan 100 odstotni prenos navora tako na zadnji kot tudi na sprednji kolesni par, na grbinah pa je sistem porazdelil navor tudi na vsako kolo posebej. BMW xDrive različice so zato dokazano, tako kot njihovi ambasadorji, pravi športniki, ki so kos tudi mnogo težjim razmeram, kot so nas pričakale v Kranjski gori.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code