Ta poseben "spaček" prihaja iz daljnega leta 1993, ko se je kot konceptno vozilo predstavil javnosti. Kot športni McLaren F1 (z BMW motorjem) je imel tudi Z13 sredinsko nameščen voznikov sedež.

Konceptni BMW Z13 je bil javnosti prvič predstavljen leta 1993 na avto salonu v Ženevi. Zadaj je imel nameščen bencinski motor z 82 konjskimi močmi, ki je bil povezan s Fordovim menjalnikom. Njegova posebnost je bila zasnova s tremi sedeži, avtomobil pa je tehtal le 830 kilogramov. S posebnim izgledom nas lahko nekoliko spominja na današnjega posebneža, BMW i3. Poleg izstopajočega izgleda pa imata tadva primerka še nekaj drugih skupnih točk.

V 90-ih letih si je BMW Group zadal nalogo izdelati čimbolj varčen mestni avtomobil. Rojen je bil posebnež, BMW Z13, ki je bil povsem nekaj drugega kot vsi drugi modeli tistega časa. Poleg čudnega izgleda so se ustvarjalci odločili podaljšati sprednje vetrobransko steklo vse do sredine strehe, prav tako pa so mu namenili izstopajoče zadnje odbijače, ki jih je 13 let pozneje Volvo uporabil pri svojem modelu C30.

P90056859

Prvotni načrt je bil uporaba vodno hlajenega štirivaljnega motorja, namesto tega pa je bil avtomobil deležen vrstnega štirivaljnika iz motocikla BMW K1100. Moč je bila iz 100 KM zmanjšana na 82 konjskih moči, na kolesa pa je moč prenašal Fordov menjalnik CVT.

V osnovi je bil avtomobil sprva izdelan pod okriljem znamke BMW, ki pa je pozneje vozilo predalo italijanskemu podjetju Stola. Z13 je bil več kot le koncept, saj je premogel polno funkcionalnost dobrega prototipa. Drugi avtomobil v rdeči barvi je bil izdelan po originalnih specifikacijah – karoserija je bila iz aluminija, motor je bil močnejši in povezan s petstopenjskim menjalnikom, notranjost pa je bila še prostornejša. Ko smo že pri notranjosti naj spomnimo, da je imel podobno zasnovo sredinsko nameščenega voznikovega sedeža in dveh sovozniških sedežev že superšportni McLaren F1, za katerega je BMW posodil svoj motor V12. Kljub temu je bil Z13 prvi BMW, ki je veljal za neke vrste enosedežnika z dodatnima sedežema. Z i3 si delita tehnološko naprednost, saj je Z13 ponujal električno ročno zavoro, satelitsko navigacijo, telefon in celo fax. BMW je želel začeti s proizvodnjo modela Z13, nato pa je leta 1994 kupil podjetje Mini in takrat je Z13 postal povsem nepomemben.

Kakšen pa se zdi vam? Oglejte si galerijo in videoposnetek.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code