Že od nekdaj sem si želel imeti športni avtomobil. Majhna teža, močan motor, zadnji pogon in hud zvok so sanje vsakega pravega bencinskega navdušenca. Sedaj si to končno lahko privoščim, zato sem se odločil poseči po prvi generaciji BMW Z4 roadsterja z najmočnejšim 3.0 motorjem in zloglasnim SMG menjalnikom, o katerem več kasneje.

BMW E85 Z4 je svoj debi doživel leta 2002, na voljo pa so bili (z izjemo M različice) ‘le’ en dvolitrski štirivaljnik ter trije šestvaljniki s prostorninami 2.2, 2.5 in 3.0 litra. V mojem primerku se seveda vrti najmočnejši M54 3.0 litrski agregat, ki proizvaja za borih 1365 kilogramov, kolikor tehta avtomobil, kar zajetnih 232 konjskih moči in 300 Nm navora.

Motor je fantastičen!

Zaradi obilice navora lepo zvezno pospešuje že iz nizkih obratov, zares zbudi pa se šele nad 5000 obrati, kjer nas pozdravi tudi popolnoma uigrana simfonija šestčlanskega orkestra. Sam resnično menim, da je motor in s tem tudi zvok, ki ga ta motor proizvaja, enostavno najboljši sestavni del tega avtomobila in je zato tudi edini pravi motor za BMW Z4.

Verjetno se vas zaradi zgodbic, ki krožijo okoli, veliko sprašuje: “Pa zakaj ravno SMG? A ni to ‘s****e’ od menjalnika?” Zato ker je za 15 let star menjalnik v SPORT načinu res svetlobna leta hitrejši od takratnega običajnega avtomatskega menjalnika in ob prestavljanju tudi lepo ‘sune,’ kar doda k pristni izkušnji ‘oldschool’ športnega avtomobila. Od počasnega ‘kruzanja’ ima rajši hitrejšo, športno vožnjo in ker sem sam isti, mislim, da se lepo ujameva.

“SMG menjalnik ob prestavljanju tudi lepo sune, kar le še doda k pristni izkušnji ‘oldschool’ športnega avtomobila.”

Seveda se je potrebno nanj privaditi in tudi menjalnik se mora ‘navaditi’ na vas. Tudi meni se je na začetku zdelo, da čudno prestavlja, je včasih neodločen in zato včasih tudi ‘cukne‘, pa vendar sva po nekaj dnevih skupnega spoznavanja postala dobro uigran par. Zato sem mnenja, da mu tisti, ki so le bežno kdaj preizkusili avtomobil z SMG menjalnikom in potem širijo govorice o tem, kako je menjalnik ‘zanič’, delajo veliko krivico. Vprašajte tiste, ki so ga imeli dalj časa in so si želeli športne vožnje. Tudi mene je v nakup prepričal bivši lastnik BMW e46 M3 z SMG menjalnikom in mi rekel, da je za športno vožnjo menjalnik fantazija. Tudi popravilo hidravlične črpalke, ki skrbi, da lahko hidravlični cilinder nemoteno menja prestave in je glavni vir polemik in zgodb o famozni nezanesljivosti SMG menjalnika, v današnjih časih ni več tako drago, kot je bilo včasih, saj se da, v kolikor se le ta pokvari, črpalko tudi že obnoviti za nekaj evrskih stotakov.

Dolgo sem razmišljal, kam bi ga zapeljal na prvi pravi test in se na koncu odločil, da ga zapeljem v njegovo naravno okolje – na morje! Pa ne kamorkoli, ampak na otok Lošinj, ki ga že dobro poznam in vem, da je cesta do tja res fantastična – z gladkim asfaltom in hitrimi zavoji je tako kot nalašč za brezstrešno avanturo s svojo boljšo polovico. Prtljažnik je presenetljivo pogoltnil vse, kar sva si  za podaljšani vikend upala vzeti s sabo in se odpravila proti Valbinski na otoku Krku, kjer sva se nameravala vkrcati na trajekt. Do trajekta streha gor in klima na polno, saj je bilo zunaj peklenskih 32 stopinj, po izkrcanju na Cresu pa se je ozračje že nekoliko ohladilo, sonce je izgubilo moč, midva pa sva spustila streho, prestavila v SPORT program z ročnim prestavljanjem in začela uživati.

“ko spustiš streho, vklopiš način sport in prestaviš v ročno prestavljanje z obvolanskimi ročicami, takrat pa se začne pravi užitek!”

Z vsakim kilometrom mi je bil avtomobil bolj všeč. Prav neverjetno lepo je požiral kilometre in zavoje na poti, midva pa sva uživala z vetrom v laseh in glasbo iz odličnega HI-Fi zvočniškega sistema, ki iz sebe spravi kvaliteten zvok, z močnim basom in s čistimi visokimi toni. Enostavno nisem mogel verjeti, ko sva na cilj po nekaj 100 prevoženih kilometrih z ne ravno najpočasnejšo vožnjo na svetu, prišla s povprečno porabo le 7.4 litra neosvinčenega na 100 prevoženih kilometrov. 7.4 litra za 3.0 litrski atmosferski šestvaljnik?! Ni čudno, da je bil motor v tistih letih več let zapored uvrščen na seznam najboljših motorjev leta, saj popolno združuje zmogljivosti in zvok, ter zna biti na daljših poteh tudi uglajen in precej varčen. Seveda dolgoročno ne moremo pričakovati takšne porabe (moja se giblje okoli 11 litrov na 100 kilometrov) še posebej zaradi narave avtomobila, je pa dobro vedeti, da zmore tudi to.

“na daljših poteh je lahko poraba tudi manjša od osmih litrov na 100 kilometrov, vendar je realna, če avtomobil uporabljate za kar je bil namenjen, bližje enajstim.”

V naslednjih dneh sem na prej omenjenih cestah dodobra preizkusil tudi drugo, bolj adrenalinsko plat tega avtomobila, kjer zopet ni razočaral. Avtomobil je ob hitrejši vožnji lepo nevtralen in daje vozniku prav poseben občutek, saj ta sedi že skoraj na zadnji osi, pred sabo pa ima dolg nos. Oprijema s povsem novih pnevmatik je na pretek, želel bi si morda le nekoliko manj nagibanja, kar pa bi z lahkoto rešili z zamenjavo vzmetenja in dodatkom ojačitve v motorni prostor (t.i. strut bar), da bi bil sprednji del bolj tog.

Nikoli si ne bi mislil, da ima ta avtomobil že 15 let. Manj kot 160 tisoč prevoženih kilometrov in skoraj vsa možna oprema, ki si jo je kupec v tistih časih lahko zamislil, vam daje občutek dosti novejšega avtomobila. Tudi Banglov dizajn se je po mojem mnenju lepo postaral, saj komerkoli rečem, da je avtomobil star že poldrugo desetletje, me ponavadi samo debelo pogleda. Potem pa povem še, da ima avtomobil tudi navigacijo, električne memory sedeže, gretje sedežev, dežni senzor, zadnje parking senzorje, ksenonske žaromete, avtomatski menjalnik in tempomat, pa ponavadi sledi stavek, da to že ne more biti res. Pa še vse deluje! Kdo bi si mislil, pa morda res je nekaj na tem, da so včasih delali bolj kvalitetne avtomobile kot jih danes.

“v 15 let starem avtomobilu s širokim naborom opreme še vedno vse deluje. Morda pa so res včasih delali boljše avtomobile!”

Prva generacija BMW Z4 postaja tudi čedalje bolj cenjena, še posebej takšni primerki z najmočnejšim 3.0 motorjem, saj jih ni prav več veliko, še posebej dobro ohranjenih in s takšnim naborom opreme. Zato menim, da je to trenutno ‘best bang for buck’ športni avtomobil, saj ponuja popolno uživaško kombinacijo v relativno ugodnem paketu. Zanesljiv, močan motor s fantastičnim zvokom, zadnji pogon in relativno majhna teža so po vseh standardih pravi recept za užitek. Z nekaj dodelavami lahko postane tudi pravo orožje, v standardni obliki pa predstavlja popolnega spremljevalca za morske avanture s svojo boljšo polovico, ali kakšen izlet na najljubši gorski prelaz. Jaz že razmišljam, kam greva naslednjič!

Fotograf: Luka Janežič

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code