Skorajda 3.000 kilometrska pot do Pariza in nazaj bi bila marsikomu izjemno naporna, a nam je predstavljala izziv. Seveda pa je za odlično izkušnjo poskrbel tudi prenovljeni BMW serije 2 Active Tourer.

Pariški avtosalon kot ena od največjih avtomobilskih prireditev v Evropi in na svetu je dogodek, ki ga vsako leto težko pričakujemo. Številni proizvajalci namreč prav tukaj predstavijo svoje najbolj pričakovane novosti. Mi smo se odločili, da se na letošnji pariški avtosalon odpravimo kar z avtomobilom. Prav vsako potovanje z avtomobilom je izziv, vendar kaj je lahko lažjega kot se preprosto odpeljati kar s prevozom, ki ga uporabljamo vsak dan? Mi smo to nalogo zaupali nedavno prenovljenemu BMW 220d xDrive, športno naravnanemu družinskemu enoprostorcu, ki vseeno zagotavlja pridih prestiža znamke. Že na prvi pogled nas je očarala tudi atraktivna barva zunanjosti, Sunset Orange, obenem pa smo lahko prenovljen model tudi temeljito preizkusili. Pot smo začeli ob enih zjutraj iz Ljubljane. Prtljažnik, ki meri 468 litrov, je brez problemov sprejel vso našo prtljago treh oseb, ki je bila kar zajetna. V navigacijo smo vpisali naslov do prvega postanka in že smo se podali na skorajda 1.500 kilometrsko pot do Pariza. Kot se spodobi je bil naš prvi večji postanek v BMW muzeju  v Münchnu, kjer sta nas pričakala ne samo en, ampak kar dva posebna lepotca! Našo pozornost je prvi pritegnil dirkaški 1M Safety Car, nato pa smo v daljavi opazili tudi M3 CS v atraktivni barvi Urban Green s številnimi M Performance dodatki. V notranjosti sveta BMW (BMW Welt) smo videli številne zanimive avtomobile, zato ni šlo brez nekaj fotografij.

Kmalu smo se odpravili proti naslednjemu cilju – muzeju v Stuttgartu, ki pa je bil tokrat od konkurenčne znamke. Tako smo si ogledali Mercedes-Benzov muzej, kjer smo lahko videli kar nekaj  zanimivih primerkov – v prvi vrsti seveda legendarne avtomobile.

Na nemški avtocesti brez omejitve smo z zanimanjem preizkusili, kakšno končno hitrost lahko dosežemo s polno natovorjenim avtomobilom. Brez večjih težav smo dosegli 225 kilometrov na uro (po merilniku v avtomobilu), kar vsekakor ni slabo. Na večjih neravninah smo občutili trdoto športnega vzmetenja, ki je povzročila, da vožnja včasih le ni bila tako udobna, kot bi si morda želeli. Testni primerek je bil namreč opremljen s Sport Line paketom, ki doda športno vzmetenje in 18-palčnimi aluminijastimi platišči z nizkoprofilnimi pnevmatikami.

Ko smo nadaljevali pot do Francije smo se vsi vedno bolj strinjali, da BMW serije 2 Active Tourer prav dostojno opravičuje renome znamke. Odličen pogonski sklop 2,0-dizelskega motorja z močjo 190 konjskih moči in 400 nevtonmetrov navora v kombinaciji z osem-stopenjskim Steptronic menjalnikom je zagotavljal dovolj moči za vsa prehitevanja. Prav tako smo bili zelo hvaležni, da je bil testni primerek bogato opremljen s prenekaterimi asistenčnimi sistemi. Nepogrešljiv je bil radarski tempomat, ki je suvereno ohranjal varnostno razdaljo za vozili in pa asistent za vožnjo v voznem pasu Lane Assist. Vsi našteti asistenčni sistemi so na voljo v dodatnem Driving Assistant paketu.

V Franciji smo se najprej namenili proti prelepemu mestu Metz, ki je glavno mesto severovzhodne francoske regije Lorene. Ogledali smo si katedralo iz 16. stoletja, poleg fotografiranja v neposredni bližini katedrale, pa smo se po vožnji skozi mesto ustavili še ob nekaterih drugih znamenitostih.

Od Metza do cilja nas je nato ločilo le še dobrih 300 kilometrov, za kar smo potrebovali še slabe tri ure. Ko nas je pot končno pripeljala iz avtoceste na obvoznico in kasneje na mestno vpadnico proti Parizu, smo kaj kmalu ugotovili, da v Parizu vlada pravi prometni kaos. Brez večjih zastojev in zapletov smo sicer po skupno dobrih 15ih urah le prispeli na cilj, razstavišče Porte de Versaillers. V centru Pariza je bil promet še hujši in ker smo prišli ravno v času, ko so vsi odhajali iz služb že kar neznosen. Seveda ni primanjkovalo nemirnih voznikov, kar so vsi odkrito izražali s hupanjem vsepovprek. P.S.: Voznikom začetnikom vsekakor odsvetujemo izlet v Pariz z avtomobilom.

Ker smo se med vožnjo redno menjavali na vozniškem sedežu smo prišli na cilj presenečeno spočiti, veliko zaslug za to pa je imel tudi naš avtomobil. Takoj smo šli prevzeti akreditacijo za vstop na salon in šli na zasluženo pozno kosilo. Sledil je kratek počitek v hotelu, potem pa smo si šli proti večeru ogledati največje pariške znamenitosti. Sestavili smo načrt in se dogovorili za fotografiranje naslednji večer. Takoj zjutraj naslednji dan smo začeli s poročanjem v živo iz drugega največjega avto salona v Evropi. Najprej smo vam predstavili M oddelek: BMW M2 competition in M5 Competition. Nato pa je sledila ena izmed večjih novitet letošnjega leta – popolnoma nova generacija serije 3. Nekaj člankov na temo salona smo objavljali še v prihodnjih dneh, a najbolj zanimiv del je šele sledil. Ko smo pozno popoldne končali z delom na salonu, smo nadaljevali s fotografiranjem v bližini narodnega muzeja Francije, Louvre Museum.

Le-ta je najbolj obiskan muzej na svetu in obenem zgodovinski spomenik. Naslednja postaja – znano pariško zabavišče na Pigallu, Moulin Rouge, ki je bilo javnosti prvič predstavljeno davnega 6. oktobra 1889 in ravno tako velja za svetovno znamenitost. Za konec nam je ostal še slavolok zmage Arc de Triomphe. Gradnjo le-tega je leta 1806 naročil Napoleon, da bi z njim proslavil svoje vojaške uspehe. Dokončan je bil šele dobrih 30 let pozneje, v času vladanja zadnjega francoskega kralja Ludvika Filipa. Vse od takrat je ena izmed turistično najbolj zanimivih lokacij na svetu. Zagotovo se sprašujete, če smo pozabili na Eifflov stolp. Pozabili seveda nismo, vendar je bilo fotografiranje tam zaradi prometa in ljudi zelo oteženo. Vrnili smo se ob tretji uri zjutraj, a na naše razočaranje stolp ni bil več razsvetljen… 

Prekmalu je prišel zadnji dan naše francoske dogodivščine. Zaradi fotografiranja pozno v noč smo si privoščili nekoliko daljši spanec potem pa smo si šli na razstavišče ogledati še preostale avtomobile, za katere prejšnji dan nismo imeli časa. Kmalu je prišla na vrsto pot proti domu. Ker smo po poti nazaj želeli videti in doživeti še kaj drugega, smo se za domov odločili ubrati nekoliko drugačno pot – šli smo namreč skozi Italijo. Po nekaj sto prevoženih avtocestnih kilometrov smo zavili proti manjšemu mestecu Bourgogne (Burgundija). Med vožnjo po podeželskih cestah smo opazili tudi manjšo hišico, ki se nam je zdela kot nalašč za fotografiranje. V iskanju še lepših prizorov francoske pokrajine smo pot vztrajno nadaljevali v očarljivo vasico z imenom Vézelay, ki se nahaja na vzpetini. Najprej smo se odpravili do bazilike sv. Marije Magdalene, medtem pa smo občudovali izjemno arhitekturo, lepoto hiš in ulic, ki so nastale v času romanike. Že od srednjega veka je bil Vézelay pomembno romarsko središče, danes pa se po svetu povsem upravičeno predstavlja kot ena od najlepših vasic v Franciji. Polna je zgodovine in legend v zvezi z versko tradicijo, zato vsem toplo priporočamo vsaj krajši ogled. Kot sem že omenil, se Vézelay nahaja na vzpetini, kar pomeni, da lahko vse okrog vidimo spektakularno podeželsko pokrajino.

Ko smo se odpravili nazaj na pot, se je pred nami pojavila zavita cesta z odličnim asfaltom! Kot pravi avtomobilski navdušenci smo z zanimanjem iskali mejo oprijema koles (pri čemer je zagotovo pomagal štirikolesni pogon xDrive) Active Tourerja, ki nas je ponovno presenetil z impresivno športno dinamiko za enoprostorca. Tudi nagibanje karoserije ni preveč občutno. Če ste se kdaj spraševali, ali lahko z družinskim avtomobilom dobite tisto izrazito dinamiko in športno lego na cesti, vam odgovorim da lahko. Seveda le do neke mere, ki pa morda niti ni tako daleč za povprečnega voznika. Dan se je nagnil v noč in po večih postankih smo le prišli do največje gore v Alpah, Zahodni Evropi in Evropski Uniji, ki v višino meri neverjetnih 4.810 metrov! Predor pod Mont Blancom je dolg 11.611 metrov, en konec se nahaja v Franciji drug pa v Italiji.

Nadaljevali smo pot proti domu, medtem pa nas je multimedijski sistem opozarjal na nujno potrebne počitke. Nič posebnega se ni zgodilo vse do Milana, kjer smo si seveda vzeli čas in se odpeljali v osrčje mesta do znamenite katedrale.

Res je, da bi si po Italiji lahko ogledali kaj več znamenitosti, a smo bili (roko na srce) že kar precej utrujeni, zato smo se raje čimprej odpravili proti domu. Večino poti po Italiji smo opravili v nočnem času, tako da smo lahko dodobra preizkusili tudi prilagodljive LED žaromete. Nad njimi smo bili več kot zadovoljni. Dogodivščina se je zaključila, ko smo ob devetih zjutraj zapeljali na domače dvorišče v Ljubljani, kjer smo se nato odpravili vsak proti svojemu domu.

Zagotovo vas zanima kako se je obnesel prenovljeni BMW serije 2 Active Tourer? Nobena skrivnost ni, da smo bili nad njim izjemno zadovoljni, celo presenečeni. Prilagodljiva potniška kabina in udobni sedeži, ki so bili tudi zadaj nastavljivi po naklonu, je prijetno olajšala skorajda 3.000 kilometrsko pot. Za nazaj smo potrebovali več kot 17 ur vožnje, kar vsekakor ni majhen zalogaj. Zato vsem, ki se nameravate podati na tako dolgo pot v ta namen izberete udoben avtomobil in vsaj dva voznika. Povprečna poraba se je na koncu ustavila na 6,9 litrih. Menimo, da bi bila poraba še malce nižja, če bi se izognili nemškemu “Autobahn-u”.

Skratka lahko potrdimo, da je BMW že v prvo izdelal impresivnega enoprostorca, ki navduši tako med vsakodnevnimi opravili, kot tudi med 3.000 kilometrskim potovanjem. Menimo, da se ga ne bi branil noben novopečeni očka, saj je tudi nas, ki to (še) nismo, nadpovprečno presenetil.

Fotograf: Jan Gregorin

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code