Škandal, ki se je po spletu razširil kot računalniški virus se zaradi enormnosti situacije dejansko ne nanaša več le na Volkswagnova vozila. Kot je bilo pričakovano, bodo nepravilnosti VW Group nedvomno vplivale na vse dizelske modelne različice nemških znamk.

Volkswagen čakajo visoke denarne kazni in mnogo tožb, seveda pa je to le prvi izpostavljen primer in prva znamka, ki je morala zaradi pritiskov priznati, da so bile njihove meritve emisij zmanipulirane. Ali to pomeni, da to počnejo vsi? Počne to tudi BMW?

Za obrazložitev situacije se za trenutek vrnemu k Volkswagnu. Kaj so dejansko sploh storili? Podjetje je prikrivalo resnične podatke emisij svojih vozil v ZDA, pretvarjali so se namreč, da so vozila občutno čistejša od realne slike, v resnici pa so v zrak spuščali do 40-krat več emisij. Kako jim je to uspelo? Z vgradnjo programske opreme v računalnik vozila, ki je zaznala kdaj je bilo vozilo na testiranju. Program je manipuliral z zmogljivostjo motorne enote, ki je omejila nivo CO2 emisij. Ob normalni uporabi vozila pa so se emisije dvignile spet na realno raven. Kako razširjen je problem znamke? Približno pol milijona dizelskih vozil je bilo vpoklicanih – sem spadajo modeli kot so Jetta, Beetle, Audi A3, vsi Golfi od letnika 2009 do 2015, ter Passat od lanskega modelnega leta naprej.

bmw-diesel (1)

Stolček vrhovnega direktorja se je tako majal cel prejšni teden, z včerajšnim dnem pa je Martin Winterkorn odstopil iz vodilnega položaja pri Volkswagnu. V izjavi je Winterkorn dejal, da je “šokiran nad dogodki preteklih dni” in “nad vsem presenečen, da je tako enormno odstopanje od realnih emisij sploh možno v Volkswagen Group.” Njegov naslednik bo imenovan ta petek. Volkswagnova tržna vrednost strmo pada, z njo pa strmo padajo tudi njihove delnice… Volkswagen pa ni edini, ki je te dni pod drobnogledom. Posledice VW Group bosta nosila tudi Mercedes-Benz in BMW.

g11-730d (10)

Po informacijah analitikov pri Exane BNP Paribas naj bi sedaj pod drobnogled vzeli vse večje nemške znamke… pri teh sta glavna na udaru ravno Daimler in BMW, poleg tega pa bo posledično v ZDA upadlo zaupanje in prodaja dizelskih različic omenjenih znamk, katerih prodaja v Evropi trenutno predstavlja 71 in 81-odstotni delež. Kaj to pomeni za industrijo dizelskih motorjev? Bodo nepravilnosti odkrite tudi pri drugih nemških velikanih?

 

 

 

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code