Čeprav se vam na prvi pogled morda zdi, da odstop Velike Britanije iz EU ne vpliva na vas, pomislite dvakrat. Britanci bodo odrezani od Evrope, na mejah bo ponovno carina, čaka jih industrijska izolacija in za kupce višje cene avtomobilov!

Britanski avtomobilski sektor je jasno izrazil nezadovoljstvo MTTS-ju (The Society of Motor Manufacturers & Traders): 77% članom lahko zagotovi in vzdržuje poslovanje le Evropa, še posebej je pomemben dostop do trgov držav celine. Jaguar Land Rover, BMW, Ford, Nissan, Toyota, Mercedes-Benz so se vsi odzvali proti izhodu, medtem ko Aston Martin, Volkswagen in Vauxhall (GM Group) ohranjajo bolj nevtralno stališče. Vendar pa noben proizvajalec ni podprl razlogov za Brexit. “Evropa je najbolj smiselna za delo, poslovanje, stroške,” je dejal Nissan. Drugi so špekulirali “vpliv” na naložbe v državi.

BMW Group, ki v Veliki Britaniji proizvaja Mini in Rolls-Royce je dejal, da je trdno prepričan, da bi bilo treba ostati v EU, ki se boji skočiti v “obdobje negotovosti.” Mercedes-Benz: “The Brexit” se je zgodil in zdaj se bo industrija morala ukvarjati z novo realnostjo in negotovostjo.

avtomobilska-industrija-brexit (4)

Številke v industriji: Danes se 77% avtomobilov, proizvedenih v Združenem kraljestvu (1,6 milijona leta 2015) izvozi v tujino in skoraj 60% jih konča v Evropi, s prometom 24,8 milijarde funtov. Glede na rezultat referenduma se je predsednik vlade David Cameron nemudoma odvzal in napovedal svoj odstop. V samem govoru, je še dejal, da je približno 730.000 delovnih mest odvisnih od avtomobilske industrije, postavljenih pod vprašaj. Najbolj bo to vplivalo na velike proizvajalce, Vauxhall zaposluje več kot 35 tisoč ljudi, 14.000 Ford, BMW 8.000, prav tako Nissan, Toyota 3.500 in Mercedes-Benz 3.400.

avtomobilska-industrija-brexit (2)

Nihče ne ve, kako točno bo Brexit dejansko vplival na avtomobilski sektor. BMW je že povedal, da zaenkrat ne bo (še) ocenjeval posledic, oziroma “dokler se zakonodajna raven ne bo spremenila,” kar pomeni, da slednji ne želijo pri svojem poslovanju ukrepati nemudoma. Toyota deluje nekoliko drugače: opozorila je namreč že svoje zaposlene: The Brexit, so pojasnili Japonci, bo davek na avtomobile, proizvedene na lokalni ravni, povečal za približno 10%.

VDA (združenje nemških proizvajalcev) se je odzvalo z besedami: “trgovinski spor” med Evropo in Združenim kraljestvom bo “ogromna škoda za vse” in bo dolgoročno “tveganje” za 100 nemških proizvodnih obratov v Združenem Kraljestvu!

Jaguar Land Rover, indijski Tata Group, so že preračunali nočno moro: do leta 2020, bi lahko Brexit zmanjšanjšal njihov dobičkek za milijardo funtov (1,25 milijarde EUR).

Finančna nevihta se je sprožila zaradi izida referenduma in povzročila paniko na svetovnih trgih, s težkimi izgubami bank in resnimi posledicami za vse druge vrednostne papirje, vključno z avtomobilsko: FCA je izgubil 7,38% in Renault 10.09%. V Frankfurtu je Daimler padel za 8.5%, BMW za 7,5%, VW za 7%. Nočna mora avtomobilske industrije pa se je šele dobro začela…

 

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code