Na dogodku podjetja Furlantech so se na letališki pisti v Portorožu večkrat spopadli različni športniki. Za volan hibridnega i8 smo sedli tudi sami ter z najšibkejšim v četverici skušali prehiteti druge sotekmece. Menite, da je hibridnemu BMW i8 uspelo? Oglejte si videoposnetek.

Motorji so ogreti, izpušni sistemi po svojih ceveh in loncih pretakajo vroče pline in mamljive zvoke, roke voznikov so potne, ljudje nestrpno pričakujejo mimohod športnikov. Trenutek tišine, zastava si dvigne, obrati poskočijo, napetost narašča, oči so napete, zastava se spusti. Cviljenje pnevmatik, hitro pospeševanje, rohnenje motorjev pod visokimi obrati. Takšnih občutij smo bili deležni na stezi v Portorožu. V zraku je bilo čutiti adrenalin in radost udeležencev.

Med seboj so se večino časa spopadali štirje športniki, ki so si bili med seboj zelo različni; BMW M4 Coupe Competition Package, BMW M4 Cabrio Competition Package, BMW i8 v omejenem odtenku Protonic Red in povsem tiha, a izredno hitra Tesla S P85+. Na stezi so avtomobili tako predstavljali tradicionalen bencinski, hibridni (bencin + elektrika) ter povsem električen pogon. Kateri se bo obnesel najbolje?

BMWBLOG - Furlantech - Portorož (23)

BMW M4 Coupe Competition Package

BMW M4 je eden najbolj priljubljenih športnih kupejev današnjega časa. Nudi zadostno količino moči in zato osupljive pospeške. Model, ki smo ga imeli na stezi pa je bil opremljen še z Competition paketom. To pomeni, da ima dodatno izboljšano podvozje, nadeta velika lahka platišča ter povečano moč motorja. 3,0-litrski vrstni šestvaljnik z dvema turbo polnilnikoma namreč razvije kar 450 konjskih moči in 550 Nm navora (19 KM več od standardnega M4). Vozilo po zaslugi dodatnega paketa izgubi dodatne kilograme in zato tehta le 1515 kilogramov. Njegova hitrost je elektronsko omejena na 250 km/h, za doseg stotice na števcu pa ob idealnem štartu in hitrem pretikanju prestav na ročnem menjalniku potrebuje 4,2 sekunde.

BMW M4 Cabrio Competition Package

Tudi brezstrešni BMW M4 je bil opremljen s paketom Competition. Torej je kot zgoraj navedeni ponujal 450 konjskih moči in 550 Nm navora iz 3,0-litrskega vrstnega šestvaljnika. Za razliko od kupeja pa kabriolet tehta precej več. Njegova teža znaša kar 1790 kilogramov, ima pa za razliko do kupeja eno veliko prednost. Uporablja namreč bliskovito hiter DCT 7-stopenjski avtomatski menjalnik. Pospešek do stotice je v teoriji izvršen v 4,3 sekunde, pospeševanje pa se ustavi pri elektronsko omejenih 250 km/h.

BMW i8 Limited Edition Protonic Red

BMW i8 je ob prihodu na trg postavil povsem novo raven športnih vozil. Futurističen hibridni športnik uporablja kombinacijo 1,5-litrskega bencinskega trivaljnika z 231 konjskimi močmi in 320 Nm navora ter elektro motorja s 131 konjskimi močmi. Hibrid torej skupno proizvede 362 konjskih moči in v teoriji obljublja porabo 2,1 l/100km. Njegova prednost je tudi izredno napredna in lahka gradnja, ki omogoči lahkotnost oz. samo 1485 kilogramov skupne teže. Po zaslugi dveh motorjev i8 poganja vsa štiri kolesa, kar je pri pospeševanju z mesta velika prednost. Do stotice tako športni hibrid potrebuje zgolj 4,4 sekunde, končna hitrost je, kot je za Bavarce znano omejena na 250 km/h.

Tesla model S P85+

Predstavnik povsem električnega sveta športnikov je seveda Tesla s svojim modelom S, ki nosi oznako P85+. Ta srhljivo tihi športnik proizvede kar 416 konjskih moči, ki se v vsej tihoti prenašajo na cesto. Zaradi težkih baterij, ki so nameščene po celem podvozju vozila slednje tehta kar 2100 kilogramov in je tako najtežji med vsemi štirimi športniki. Se pa kot električno vozilo lahko pohvali s konstantnim navorom in zato brutalnimi pospeški vse iz mesta. Do 100 km/h potrebuje ta dotični primerek 4,4 sekunde, kar je glede na težo vozila zavidljiv rezultat in razlog, da se je Tesla S v zgodovino zapisala eno izmed vozil z najboljšimi pospeški. Njegova najvišja hitrost znaša je 210 km/h.

Vsa zgoraj navedena vozila imajo približno podoben čas, ki ga potrebujejo za doseg 100 km/h z mesta. Teoretično bi moral kot najmočnejši zmagati BMW M4 Coupe, vendar ga pri dosegu tega nekoliko ovira ročni menjalnik, za razliko od njega M4 Cabrio uporablja hitro DCT menjalnik, vendar je občutno težji tako po zaslugi težke strehe kot menjalnika. BMW i8 ima prednost po zaslugi štirikolesnega pogona in izredne lahkotnosti, Tesla pa je zaradi konstantnega navora pravi šprinter, ki ima težavo zaradi velike teže. Kateri bo zmagovalec napetega boja? Oglejte si v spodnjem posnetku.

P.S. V BMW i8 sem ob štartu optimalno uporabil izjemen Launch Control, ki v sodelovanju s štirikolesnim pogonom poskrbi za izredno izstrelitev z mesta!

Fotograf: Jan Gregorin

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code