Masivna proizvodnja vozil, ki bodo uporabljala lahek material: karbonska vlakna, se s svetlobno hitrostjo bliža uresničitvi. Zakaj?

Po navedbah razvojnega oddelka, ki je partner BMW naj bi se material precej pocenil. Ideja se je porodila pri MAI Carbon Cluster Manadgement GmbH, v raziskavi v katero je bilo vloženih kar 80 milijonov evrov, podpirala pa naj bi jo nemška vlada, velika podjetja in raziskovalne inštitucije. MAI deluje v smeri znižanja stroškov izdelave karbonskih vlaken za kar 90 procentov!

Proizvajalci različnih znamk zato že iščejo kovinske dele, ki jih bo možno zamenjati s karbonskimi. Do sedaj, kot je večini že znano, karbonska vlakna niso bila ravno vsakdanja reč. Uporabljena so bila samo v najdražjih modelih, oziroma za funkcionalne namene dirkalnikov in športnih vozil. Trenutno je za 1 kg karbona potrebno odšteti 20 dolarjev, za jeklo naprimer pa manj, kot 1 dolar.

rabon fibre (1)

Skupaj z Audijem je BMW podjetje, ki si zelo prizadeva k razširitvi uporabe karbonskih vlaken. Ravno pred kratkim je BMW namreč investiral 200.000.000 $ za trojno proizvodnjo karbonskih vlaken, ki sedaj znaša 9000 ton letno na šestih različnih proizvodnih linijah. Družba načrtuje razširitev uporabe na širšo paleto svojih avtomobilov. Proizvajalci so se sicer pričeli ukvarjati tudi z uporabo aluminija za zmanjšanje teže vozila, vendar pa so karbonska vlakna še vedno 30 odstotkov lažja, so pa tudi močnejša.

rabon fibre (3)

Torej, kako bodo raziskovalci lahko zmanjšali stroške karbonskih vlaken? Avtomatizacija in masivna proizvodnja sta ključa za dosego tega cilja. Kdaj lahko pričakujemo uresničitev drastične pocenitve? Raziskava je financirana vsaj do leta 2017, kar pomeni, da lahko upamo na več napredka v prihodnjih dveh letih.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code