Pogovarjali smo se z lastnikom novega slovenskega podjetja Furlantech, ki obljublja uresničitev vaših avtomobilističnih fantazij in želja. Vozni park je pester, prav tako pa tudi njihov sistem izposoje. Iz ust ustanovitelja smo tako izvedeli vse o novonastalem podjetju Furlantech.

Na deževen in siv dan smo se z ustanoviteljem in lastnikom podjetja Furlantech, Klemnom Furlanom, sestali z namenom izvedbe temeljitega intervjuja. V udobju njihove pisarne na Verovškovi 55 v Ljubljani smo se pripravili na izčrpno izpraševanje, nato pa brez odlašanja in s polnim zagonom začeli.

Kako se je porodila ideja? Kakšne načrte oz. vizijo ste imeli v samem začetku?

Osebno mi je bil dirkaški šport oz. avtomobilizem vedno v krvi. Od svoje rane mladosti sem užival v avtomobilih, otroške sanje so bile postati dirkač. To je bilo izhodišče. Sem velik zagovornik tega, da v življenju počneš stvari, ki te najbolj veselijo. Iz hobija, to je bil imeti športni avto zase, je stvar prerasla v to, da sem iz le-tega tudi nekaj iztržil. S podjetniškim znanjem, ki sem ga pridobil v preteklih desetih letih, želim narediti nekaj, kar bo dobro za vse navdušence nad avtomobilizmom.

Komu je namenjena vaša storitev oz. katera je vaša ciljna publika?

Izhajam iz lastnih izkušenj; če si nek podjetnik oz. neka uspešna oseba, imaš v življenju zelo malo časa. Ko sem bil študent oz. mlajši, sem imel ogromno časa, a nič denarja. Tega časa zato nisem mogel porabiti za konjičke, ki so meni najljubši. Zdaj pa obstaja drug problem, saj avtomobilov, ki sem si jih želel v svojih sanjah, ne morem niti dobro uporabljati, ker živim v Ljubljani. Do prve malo lepše ceste, po kateri bi se z užitkom zapeljal, potrebujem vsaj 30 minut. Avto tako v garaži čaka 24 ur na dan, cel mesec, celo leto, zanj imam fiksne stroške, torej zavarovanje, cestnino, vinjeto, gume, vzdrževanje in le-ti stroški niso majhni. V povprečju znesejo na mesec od tri do štiri tisoč evrov in če  avto uporabim le za dva vikenda na leto, je to preračunano zelo visok strošek. Poleg tega sem moral avto kupiti in plačati in zgublja na vrednosti. Iz lastnih izkušenj sem tako mnenja, da je boljše najeti avtomobil, si res narediti pravi »event« okoli tega, se pravi, poskrbeti za najboljšo družbo, povabiti prijatelje, izbrati sanjsko turo in porabiti za to bistveno manj denarja, kot na koncu sam porabim za tisti en avtomobil, ki ga imam bolj ali manj celo leto parkiranega v garaži, ker preprosto nimam časa. Ker mi je vedno tudi na dosegu roke, tudi nimam tiste nuje, da bi se z njim nekam odpeljal. Iz tega namena, kako praktično ceneje priti skozi z najemom kot z lastništvom, se je porodila tudi ideja oddajanja avtomobilov.

Kako pa bi ocenili ciljno publiko, čisto starostno gledano?

Ciljna publika je oz. so točno ti ljudje, ki nimajo časa, imajo pa sredstva, da si lahko nekaj takega privoščijo. Imamo tudi starostno omejitev voznikov. Voznik mora biti star nad 28 let, ob večjih kavcijah je možno oddajati tudi voznikom pod 28 let. To pomeni, da so ciljna skupina ljudje, ki se radi vozijo s športnimi avtomobili in so starejši od 28 let. Pa naj gre to do 60 ali 70 let, takrat ponavadi zanimanje počasi usiha.

BMWBLOG - Furlantech - Klemen Furlan - intervju (1)

Ali na slovenskem trgu vidite potencial?

Mislim, da je v Sloveniji problem predvsem lastniška kultura, se pravi, jaz avto hočem imeti, če si ga bom izposodil, potem ne bo moj, moj bo le za tisti en dan, ali je to toliko vredno? Kot sem prej rekel, strošek lastništva avtomobila, sploh dražjega ali rabljenega, je lahko precej večji. Ni nam problem dati serviserju 1500 €, ker je neka zadeva na avtomobilu odpovedala, problem pa nam je pa dati, primer, 700 € za najem, kjer se ne obremenjujemo z ničemer drugim kot le s tem, da avtomobil peljemo. Mislim, da se mora razmišljanje spremeniti, ne bo pa se spremenilo v trenutku. Slovenija kot trg… definitivno smo avtomobilski narod, navdušenci nad avtomobili, ampak mislim, da se bo ta zadeva spreminjala počasi, ne pričakujem nekih izjemnih rezultatov iznenada.

Težko spregledamo dejstvo, da ste novodobna Burya. Po čem se ločite od nje?

Burya je bila ustanovljena kot ekskluzivni klub, kar pomeni letno članarino med štiri in pet tisoč evrov. Za ta denar si imel zakupljene določene avtomobile. Pri nas gre bolj za klasičen način, se pravi, ponujamo dnevni najem, ponujamo vikend najem, ne iščemo nekih ekskluzivnih članov, ampak lahko našo storitev koristi vsak, ki zadošča zahtevam. Gre za klasičen način oddajanja avtomobila, kot ga poznamo v tujini, ni pa to ekskluziven klub, kot je bil Burya. Seveda nimam nič proti takemu sistemu, ideja je bila super zastavljena, mi pa za razliko od njih nudimo oddajanje na dnevni ravni, ki je dostopno vsakomur.

Kaj lahko Vaša stranka pričakuje od ponujene storitve?

Stranka lahko pričakuje storitev, ki bo na najvišjem nivoju, dodatne malenkosti, ki bodo presenetile vsakega in katerih niti ne izdajamo, profesionalen odnos, brezhibni avtomobili. Cenimo stranke, ki bodo z avtomobili lepo ravnale in jih bomo za njihovo primerno ravnanje tudi nagradili. Potencialno smo jim pripravljeni pomagati pri uresničitvah njihovih ciljev oz. želja, kar se tiče samih tras, poti, smo jim pripravljeni pri tem maksimalno pomagati, da naredijo npr. krog po Trenti, gredo na Pohorje ali naredijo krog po Istri, ki so si ga cel čas želeli. Pomagamo jim uresničiti željo glede na njihov trenutni budget, njihova trenutna denarna sredstva.

V ponudbi je navedeno, da so kilometri omejeni. Kljub temu, da je Slovenija majhna država, si stranka vseeno težko privošči npr. izlet do obale in nazaj brez dodatnih stroškov?

Ker so avtomobili naši, so tudi sledeni. Vožnjo po avtocesti nagrajujemo z bistveno nižjo ceno po kilometru. Avtomobili so omejeni na 150 km dnevno, kar pomeni 150 km magistralne in mestne ceste ali 300 km po avtocesti oz. kombinacija med tem dvojim. Avtocestni kilometri se štejejo polovično. Nagrajujemo lepo vožnjo, zato bo nekdo, ki ima cilj narediti določeno traso, lahko pri nas vožnjo dobil maksimalno cenovno ugodno. Kot primer lahko podam vožnjo do Rovinja, ki je, govorim na pamet, oddaljen nekje med 150 in 170 km, od tega je nekje 150 ali 140 km avtoceste. Tukaj bi lahko z zelo minimalnim dodatnim stroškom pri dnevnem najemu, sploh pa pri dvodnevnem najemu, ki je mogoče v tem primeru bolj smotrn, prišel do Rovinja, se zapeljal po Istri, prespal doma oz. v najljubšem hotelu itd.. To je popolnoma enostavno uresničljivo.

Od kje ste črpali ideje za sestavo vaše impresivne flote?

Iščemo avte, ki so trenutno glede na ceno najbolj primerni za doživetje tistih pravih vozniških izkušenj, obenem niso preveč pokvarljivi in nagrajujejo voznika s pravimi občutki. Iščemo neko optimalno kombinacijo, zato smo tudi izbrali avtomobile, ki so v naši floti. Vse pa izhaja tudi iz moje osebne preference, saj sem navdušenec nad Porscheji, BMW-ji in ti avti za moje pojme vozniku ponujajo največ za svoj denar. M3, M4, M2 so avtomobili, ki so namenjeni za vsakdanjo uporabo, lahko se udobno pripelješ 300, 400 km in obenem zapelješ nekaj krogov po dirkališču, npr. po Red bull ringu, po Nurburgringu… Tam se pelješ med najhitrejšimi, po dirkaški izkušnji pa se v čisto normalnem udobju vračaš domov. Poleg tega pri teh avtomobilih nimaš nekih blaznih servisnih stroškov pri mehaniku oz. pri servisu.

Ustavimo se pri zavarovanju avtomobilov. Kaj dejansko zajema polog ob najemu?

Zahteva se avansno plačilo, ki je samo garancija v primeru, da bi prišlo do neke prekomerne obrabe vozila ali prometne nesreče. Vsi avtomobili so zavarovani kasko, tako da do določene mere voznik sam odgovarja, naprej pa škodo krije zavarovalnica. Podrobne številke se razlikujejo od vozila do vozila, a okvirno so avansi med 2000 in 3000 € in veljajo kot zavarovanje v primeru nesreče ali v primeru izživljanja nad vozilom.

BMWBLOG - Furlantech - Klemen Furlan - intervju (8)

Kaj vključuje cena najema?

Cena najema vključuje samo vozilo, v primeru dnevnega najema vozila vozilo od 11h dopoldne do 10h  dopoldne naslednjega dne, tj. 23 ur najema, 300 km na avtocesti ali 150 km lokalnih/magistralnih cest. Vozilo se dobi in vrne s polnim rezervoarjem. Je zavarovano in v primeru normalne uporabe poleg stroškov najema drugih stroškov ni. Avtomobil ima tudi vinjeto za Slovenijo, v primeru, da greste npr. v Avstrijo, si vinjeto kupite seveda na lastne stroške.

Je morda mogoč najem tudi za krajši časovni okvir in za posledično nižjo ceno?

Trenutno tega ne ponujamo, ne rečem, da mogoče kdaj ne bomo izvedli kakšne akcijske zadeve, npr. na dirkališčih ali s kakšno turistično agencijo, a trenutno se okvirno specializiramo za dnevne ali vikend najeme avtomobilov.

So Furlantechovi avtomobili le avtomobili, omejeni na ceste ali jih je oz. jih bo mogoče preizkusiti tudi na dirkališču?

Avtomobili pri dnevnem, vikend ali mesečnem najemu niso namenjeni uporabi na dirkališču. V pogodbi piše, da ni dovoljen vstop na dirkališče, ker ti avtomobili niso kriti, niso zavarovani v ta namen.  V primeru, da se nekdo zaleti na Grobniku, mi ne bomo dobili denarja. Človeka pa lahko potem terjamo, ampak najverjetneje toliko denarja ne bo imel. Avtomobili so opremljeni z GPS enotami in v primeru, da nekdo v dnevnem najemu uporablja avtomobil za dirkališče, je kazensko odgovoren in to bomo zelo hitro vedeli. Posledično bi ljudem, ki bi avtomobil uporabljali za dirkanje, dodelili visoko kazen, ki je napisana v pogodbi. Takoj ob vstopu na dirkališče bo voznik definitivno dobil SMS in klic. Že pred vsako oddajo se vozniku izrecno pove, da je avto sleden in da v bomo v primeru vstopa na dirkališče mi to vedeli ter ga prišli najbrž urgentno tja tudi poiskati.

V primeru, da stranka izrecno želi uporabo avtomobila na dirkališčih, je to možno. Nekajkrat letno bomo organizirali dogodke na dirkališču, kjer bo možno ta vozila tudi voziti, seveda s posebnim zavarovanjem, saj avtomobili na dirkališčih niso zavarovani, torej zavarovalnica ne krije škode, razen v primeru izjemnega zavarovanja točno za določen dogodek. To pomeni, da bodo avtomobili nekajkrat na leto na voljo tudi za uporabo na dirkališču. Vožnja na Nordschleife, Nürburgring, Grobnik, morda A1 ring…bo definitivno možna, termini pa bodo objavljeni dovolj zgodaj na spletni strani.

Kako je s kritjem stroškov prekoračitve hitrosti in drugih prekrškov?

Avtomobili so sledeni, to pomeni, da imamo možnost spremljati nagla pospeševanja, nagla zaviranja ter prekoračitve omejitev. Vsi vemo, kakšen je Zakon o cestno prometnih pravilih; dovoljuje hitrosti do 130 km/h na avtocesti in 90 km/h na navadni cesti. Avtomobili so zelo močni in verjamem, da bi vsak, ki vzame ta avto, želel preizkusiti tudi njegove zmožnosti iznad teh zakonsko določenih mej. Na lastno odgovornost bomo tolerirali, da se to nekajkrat preizkusi, ni pa namen vozila, da bi se konstantno vozil nad 200 km/h, saj prvič voznik ogroža sam sebe, drugič pa je to zelo nevarno početje, ki ga sploh ne podpiramo. Če se bistveno prekorači to hitrost, bomo spet opozarjali voznika, naj upočasni vožnjo, saj ni v skladu s CPP. Seveda pa nismo zelo pikolovski, saj vem, da bi vsak, ki bo avto vzel, rad poskusil, ali se pelje nad 200 km/h in če bo to na lastno odgovornost naredil, ne bomo zdaj takoj “skakali” s klici in opozorili. Še enkrat pa ponavljam, da avtomobili niso namenjeni ogrožanju drugih pripadnikov oz. drugih sodelujočih v prometu. Marsikaj pustimo, če pa gre za dobesedno izživljanje nad avtomobilom, ustrezno ukrepamo in po nekem ceniku tudi postavimo dodaten strošek, ki se odšteje iz v naprej plačanega avansa.

So vozila omejena zgolj in samo na slovensko ozemlje ali jih je moč peljati tudi čez mejo? Če ja, pod kakšnimi pogoji?

Vsekakor je dobro omeniti, kam bo nekdo šel. Odhod čez mejo ni problematičen, saj glede na to, da smo v Sloveniji, prav daleč nekdo ne more iti. Dovoljene so torej vse sosednje države, Hrvaška, Avstrija, Italija, mogoče celo Madžarska, če bo kdo imel posebno željo. V primeru nekih posebnih zahtev pa mora to tudi stranka omeniti, potem pa gre za odločitev samega lastnika vozila, ali to odobri ali pa mogoče celo ne.

Hvala za Vaš čas in odgovore na vprašanja.

Super, hvala tebi.



Klemnu se zahvaljujemo za iskrene in izčrpne odgovore ter razjasnjene dileme. Upamo, da vam bo intervju pomagal pri razumevanju delovanja podjetja in njihovih najemov. Podjetju Furlantech ob tej priložnosti želimo veliko uspehov na njihovi poti!

BMWBLOG - Furlantech - Klemen Furlan - intervju (11)

Fotograf: Dejan, Jan

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code