Na letošnjem pariškem avtomobilskem salonu smo imeli, ob svetovni premieri nove serije 3, čast narediti intervju s kar dvema pomembnima osebama pri ustvarjanju sedme generacije serije 3. Thomas Bäumer, vodja celotnega projekta nove serije 3, in Stephan Horn, vodja kompletnega tima produktnih menedžerjev, sta nam ponudila ekskluzivni vpogled v ozadje nastanka nove serije 3 in bila obenem zakladnica znanja tudi pri tehničnih vprašanjih.

Končno smo dočakali svetovno premiero nove serije 3, ki je za znamko BMW ključnega pomena. To je bil po mojem mnenju tudi najpomembnejši dogodek na celotnem salonu, zato se nam je zdelo prav, da naredimo intervju s človekom, ki stoji za vsem tem – Thomasom Bäumerjem (v nadaljevanju označen s črko T), za piko na i pa se nam je pridružil še Stephan Horn (v nadaljevanju označen s črko S), vodja produktnih menedžerjev, ki je dodal še nekaj tehničnega znanja o avtomobilu. Vas torej zanima vse o novi seriji 3? Tudi to, kar ni bilo razkrito ob svetovni premieri? Potem uživajte v intervjuju.


1. Kako se je vaše sodelovanje z BMW Group pravzaprav začelo in kakšna je vaša zgodba pred tem?

T: Pred tem? (smeh) Pri BMW Group sem že 26 let, kjer sem začel delati takoj, ko sem dokončal študij.

2. Kaj je bil vaš prvi velik projekt pri BMW Group?

T: Začel sem v oddelku oblikovanja, moj prvi večji projekt je bil tako leta 1995, ko smo kupili podjetje Design Works US. S podjetjem smo sicer sodelovali že prej, tistega leta pa smo podjetje odkupili in jaz sem bil zadolžen za vzpostavitev inženirskega oddelka v Kaliforniji.

3. Preden začnemo z novo G20 serijo 3, me zanima, katera generacija serije 3 iz preteklosti pa je vam najljubša in zakaj?

T: Uh težko vprašanje. Ravnokar smo imeli interni forum, tam pa sem ponovno videl prvo generacijo serije 3 E21 in menim, da je bil to res odličen začetek za to serijo. Kadarkoli vidim ta avtomobil, ga še vedno obožujem. Ampak, če dobro pomislim sem se z dizajnerskega vidika prvič srečal s serijo 3 pri modelu E46, ki je po mojem mnenju predstavljal zelo velik preskok iz prejšnjega E36 modela, ki pa je bil ravno tako ogromen preskok v primerjavi z E30. Zato bi rekel tisti prvi, E36, E46, v bistvu vsi (smeh).

Kaj pa vi?

S: Jaz bi izbral E46, ker sem ravno v tistem času dobil vozniško dovoljenje, to pa je bil avtomobil, ki si ga takrat sicer nisem mogel privoščiti, pa vendar sem si ga zelo želel. Kaj pa vi?

Sem lastnik E90 generacije in jo naravnost obožujem, zato bom kar ostal pri tej.

T: Torej imamo skupaj že skoraj vseh sedem generacij (smeh).

4. Začnimo z novo serijo 3. Kaj je bil vaš glavni cilj pri novi seriji 3? Ste se bolj osredotočili na vozno dinamiko, športnost, udobje, učinkovitost ali zmogljivost?

T: Pet let nazaj, ko smo začelo s projektom, smo imeli tri glavne cilje. Prvi je bil dizajn, kjer smo si zadali cilj, da bomo naredili odločen korak naprej v primerjavi s šesto generacijo, avtomobil pa bo še vedno dovolj drugačen od nove serije 5. Naslednji cilj je bila prefinjenost, kjer smo hoteli ponuditi nov pojem kvalitete in udobja, seveda pa je bila prioriteta tudi vozna dinamika. Z obilico tehnoloških inovacij smo hoteli avtomobil tudi dobro pripraviti na prihodnost (future proofed).

Ja tudi sam sem dobil tak občutek ob medijski predstavitvi. Kakorkoli že, ravnokar smo videli novo serijo 3…

T: In kakšen je vaš vtis?

Meni je avtomobil izjemen. Najbolj mi je všeč od spredaj, ravno tako pa mi je zelo všeč tudi nov oblikovalski jezik notranjosti.

5. Kaj pa vam je najpomembnejša stvar na avtomobilu ‘pod kožo’, nekaj kar ne vidimo?

S: No veliko lahko govorimo o novi tehnologiji blaženja. Na samem začetku projekta smo se zbrali na dirkališču v Franciji. Najprej smo določili, kateri so naši najpomembnejši trgi, potem pa smo se pogovarjali, kaj naj naredimo z avtomobilom. Strinjali smo se, da bi radi obdržali udobje in obenem povečali športnost avtomobila. Ampak pogosto sta ti dve stvari izključujoči, enostavno ne moreš imeti obojega. Potem so prišli naši kolegi s projekta F30, ki so bili zadolženi za vozno dinamiko tistega modela in rekli, da imajo idejo. Še na stari (takrat novi) seriji 3 (F30) so nam demonstrirali novi sistem blaženja, ki je sicer mehanski in je v bistvu blažilec znotraj blažilca. Bili smo tako navdušeni, da smo se odločili to tehnologijo ponuditi že v osnovni različici avtomobila, pa če prav nas bo to stalo nekoliko več. Za to smo se odločili, ker nam omogoča, da je avtomobil ‘pravi’ že v osnovi in imamo tako neko fiksno točko že v startu in nato na podlagi tega gradimo razmerje med udobjem in večjo športnostjo. Enostavno smo se znebili ene plasti, ki bi bila drugače odvisna od opreme avtomobila.

Torej se strinjate s tem?

T: Ja, popolnoma.

Pa je potem to vaša najljubša stvar na tem avtomobilu?

T: Ne, to je le ena izmed večih najljubših stvari. Le ena izmed mnogih. Seveda je nov sistem blaženja zelo pomemben za vozno dinamiko avtomobila, ampak je tukaj ravno tako koeficient zračnega upora, ki smo ga iz 0.26 zmanjšali na 0.23, težo smo z večjo uporabo aluminija zmanjšali tudi do 55 kilogramov in optimizirali prav vsako komponento v avtomobilu.

6. Če se osredotočimo le na oblikovalski jezik, s katerim ste si zelo blizu, kako bi rekli, da se primerja s svojim predhodnikom, serijo F?

T: Menim, da predstavlja ogromen korak naprej, kot pa sem poudaril že prej, ne gre le za oblikovalski jezik, temveč tudi za ogromen skok v kvaliteti. Ko se usedem v novo serijo 3 je to zame mnogo višji nivo. Če ga primerjate z drugimi avtomobili, boste zagotovo videli razliko.

7. Od začetka bo na voljo 6 motornih različic. Katera menite, da je najboljša izbira za kupce?

S: To je zelo odvisno od trga. V Ameriki zagotovo 330i, medtem ko bo v Evropi zagotovo še vedno 320d.

8. Ali mislite, da se bo v Evropi še vedno prodalo več dizelskih motorjev kot bencinskih, ali je morda čas za spremembo? Mogoče hibridni pogon?

T: To bomo videli v naslednjih petih letih. Nisem prepričan, da je čas za spremembo, saj 90% celotnega trga še vedno predstavljajo dizli. To je v Nemčiji trenutno velika zgodba, ne vemo pa, kaj se bo zgodilo v naslednjih 3-4 letih. Bomo videli.

S: Kakšno pa je stanje na vašem trgu?

Večinoma samo dizli.

T: Še vedno?

Ja. Vidimo lahko sicer nekaj 330e hibridov, ker je zaradi uvoznih dajatev sam uvoz mnogo cenejši kot za ekvivalentnega dizla 330d. Bencinsko gnanih pa skoraj da ni. Morda osnovni motorji z oznako 16i na seriji 1 in 2, drugače pa jih je na cesti videti res zelo malo.

T: Seveda dizel še vedno ponuja dobro alternativo, kar se odraža že v tem, koliko jih ponujamo. Seveda ni jasno, kaj se bo zgodilo v naslednjih petih letih, ampak trenutno še vedno ponuja zelo dobro alternativo, uporabnost pa je odvisna od uporabnika. Serija 3 je še vedno poslovni avtomobil, zato se od lastnikov tudi pričakuje, da bodo delali več kilometrov.

Naši dizli so opremljeni s prav vsemi mogočimi tehnologijami, zato ni razloga, da bi mislili, da v dizlih ni prihodnosti.

Se strinjam. Tudi sam sem pristaš dizlov, pa sem le hotel slišati vaše mnenje, še posebej zato, ker se čedalje več evropskih mest odloča za prepoved dizelsko gnanih avtomobilov v mestnih središčih.

S: Da, ampak ne najnovejših. Govora je o motorjih standarda Euro4 in morda celo Euro5, ne pa najnovejšega Euro6. Ti so resnično zelo čisti.

9. Ko poslušam o vsej novi tehnologiji, ki je bomo deležni v avtomobilu, od novega blaženja naprej se sprašujem, kako bo to vplivalo na začetno ceno?

T: Osnovna cena ostane ista.

S: Enaka cena, ampak ogromno opreme že v osnovnem avtomobilu, začenjši s paketom osvetlitve, predpražniki, 40:20:40 zložljivo zadnjo klopjo, zamenjava zadnjih naslonov za glave z zložljivimi, LED luči že serijsko. Skratka, vse kar potrebujete bo že v osnovnem avtomobilu, cena pa bo še vedno ista.

10. Katere opcije pa bi po vašem mnenju moral obkljukati, če bi naročil svojega BMW serije 3? Kateri so torej ‘obvezni’ kosi dodatne opreme?

S: Seveda imamo še vedno širok nabor možne dodatne opreme, ki jo lahko dokupite. Kar se tiče osnovnih stvari menim, da smo vse zajeli že v osnovnem avtomobilu, kar sem ravnokar omenil. Seveda lahko izboljšate svoj avtomobil s paketom ambientalne osvetlitve, laserskimi lučmi, ali širokim naborom asistentov, kot so parkirni asistent in asistent za vzvratno vožnjo. Vozniški asistent za vožnjo v zastojih je resnično na povsem drugem nivoju kot v modelu F30.

Torej, če povzamem je ogromno dobrih stvari, ki jih lahko dokupite, vendar jih ne rabite, saj je avtomobil že v osnovi dovolj dobro opremljen. No še vedno upam, da jih boste (smeh).

11. Torej pravite, da ste avtomobil razvijali zadnjih pet let. Kako je na sam razvoj G20 serije 3 vplival nov emisijski WLTP cikel testiranja?

T: Nič ni vplival, saj se je vse to zgodilo dovolj zgodaj, da smo lahko pravočasno reagirali.

12. Odlično. Vsi vemo, da se tudi tekmeci razvijajo s svetlobno hitrostjo. Kaj vas in novo serijo 3 ločuje oziroma dela boljšo od tekmecev kot so Audi, Mercedes in Volvo?

T: To je vedno dobro vprašanje, odgovor pa je, da je vse odvisno od tega, kaj vam je všeč. Tako je BMW pač BMW, Audi je Audi in Mercedes je Mercedes. Torej mi se trudimo v sedmi generaciji narediti najboljšega možnega BMW serije 3 , še vedno pa se mora kupec odločiti ali mu je všeč BMW, Audi ali Mercedes.

S: Torej če iščete najboljšo vozniško dinamiko pridete k nam.

T: Če vam je všeč oblikovalski jezik od BMW, kupite BMW.

S: In verjetno trenutno, če iščete tehnološko najbolj napreden avtomobil, ga tudi dobite pri nas. Ampak dirka se nadaljuje.

Ja seveda. Bi se vam iskreno zahvali za vaš čas.

T: Hvala vam.

Ali lahko stopimo še do avtomobila za nekaj fotografij?

T: Ja seveda!

Pri avtomobilu smo izmenjali še nekaj besed. Stephan Horn je med drugim povedal tudi, da si je sam naročil točno tak primerek BMW serije 3, kot smo se pred njim slikali. Torej v isti barvi z oznako 320d, M Sport paketom in 19 palčnimi platišči. Po vsem kar sem slišal, resnično komaj čakam prvo vožnjo v novi seriji 3, saj izgleda, da bo avtomobil naredil največji preskok v zgodovini serije 3 in se zagotovo zavihtel na sam prestol v temu segmentu.

Fotograf: Jan Gregorin

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code