Nemški hišni tuner znamke BMW, že kar nekaj časa ustvarja mojstrovine, ki v večini primerov prekašajo tudi najboljše primerke matične znamke.

Eden izmed takih je tudi malo znana Alpina E60 B5, ki je morda še najbližji tekmec legendarnemu BMW E60 M5 z mogočnim V10 motorjem. V nekaterih primerih je od slednjega celo boljša, poleg tega pa je med njima tudi mnogo več razlik, kot bi jima pripisali na prvi pogled. Glavna razlika je seveda v pogonskem sklopu. Kjer BMW M5 stavi na zvok, vrtljaje in odzivnost atmosferskega 5.0 litrskega V10 pogonskega agregata, pa so pri Alpini ubrali pot navora in moči v večjem območju vrtljajev.

To zagotavlja 4.4 litrski osemvaljnik, ki je podprt še z majhnim kompresorjem. Ravno ta kompresor je ključ do večjega navora, zaradi svoje majhnosti pa poskrbi, da je sam motor skoraj tako odziven, kot atmosferski. Oba naj bi v teoriji razvila dobrih 500 konjskih moči, a so pri prav vseh primerkih Alpine B5, ki so jih merili na merilnih valjih, izmerili med 520 in 530 konjskimi močmi. Obstaja pa seveda tudi model Alpina B5 S, ki 530 konjskih moči proizvaja že na papirju.

Večja razlika pa nastane pri navoru in posledično pri ultimativni zmogljivosti pospeševanja. BMW M5 namreč razvije 520 Nm navora, alpina B5 pa na to odgovori s kar 700 Nm maksimalnega navora. Rezultat je za desetinko sekunde hitrejši pospešek do stotice, do 200 kilometrov na uro pa prideta povsem identično. Tudi končna hitrost se ustavi pri 314 kilometrih na uro kar za poslovno limuzino sploh ni slabo.

Morda še največji plus v primerjavi z BMW M5 pa je Alpinina zanesljivost. Ravno E60 BMW M5 je zaradi ‘občutljivega’ desetvaljnika in muhastega SMG menjalnika znan kot prava nočna mora za vzdrževanje. Alpinin osemvaljnik je mnogo bolj konvencionalen, zanesljiv in cenejši za vzdrževanje, poleg tega pa so se odločili obdržati šest stopenjski avtomatski menjalnik s pretvornikom navora, ki je ravno tako mnogo zanesljivejši od famoznega SMG menjalnika. Seveda je tako kot pri vseh avtomobilih ključ do zanesljivosti dobro vzdrževanje, pri visoko zmogljivih in sedaj že nekoliko starejših primerkih pa je to še bolj ključnega pomena.

Vseeno ima tudi BMW M5 nekaj svojih prednosti. Vsi takratni avtomobilistični novinarji so hvalili lahkotnejšo in bolj vodljivo naravo münchenske ‘über limuzine’, k temu občutku pa pripomore tudi hitrejši volanski mehanizem in seveda zelo pomembna zapora diferenciala, ki je Alpina nima. Avtomobili znamke Alpina so bili vedno namenjeni bolj k udobnemu potovanju pri zelo visokih hitrostih na nemškem autobahnu, kot preganjanju po dirkališčih, zato je tudi celoten karakter avtomobila bolj umirjen in civiliziran.

Kaj torej pravite, BMW E60 M5 ali Alpina B5? V Nemčiji se cene gibljejo od 20 tisočakov naprej, kar je praktično identično cenam E60 M5. Ne glede na to kako se odločite, svoje odločitve verjetno ne boste obžalovali.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code