Končno smo jih dočakali! Skozi prelep jesenski dan smo se prvič spoznali z THE ONE oziroma novim BMW serije 1, karavansko različico najpomembnejše serije 3 ter novim priključno hibridnim BMW 330e.

V sredo 23. oktobra je bil prav popoln jesenski dan. Pričel se je z zelo gosto jutranjo meglo, končal pa s prav prijetnim soncem in toplimi barvami listja na okoliških drevesih. A ne glede na jutranjo meglo, vseeno nihče ni bil kislega obraza, saj so nas v naslednjih nekaj urah čakale kar tri bavarske poslastice, ki so bile že navsezgodaj prav lično parkirane pred Kristalno palačo v Ljubljani. Čeprav bi verjetno lahko še kar nekaj časa kramljali, smo vseeno na hitro spili kavico in po kratkem opisu dogodka kar takoj stopili do avtomobilov in se odpravili proti prvemu cilju.

BMW 330e je bil moj prvi sopotnik dneva, kar je bilo prav prikladno, saj je bila ura še vedno precej zgodna, zato je nekaj električne tišine prav dobro delo. Če ne štejemo zamenjave voznikov, je bil prvi večji postanek pri hiši Lumar, kjer smo najprej poslušali kratko predstavitev o mednarodnih dosežkih in kvaliteti izdelkov njihovega podjetja. Ravno zaradi svoje inovativnosti, trajnostnega razvoja in pogleda v prihodnost prav dobro sodelujejo z BMW i Slovenija, s katerimi so kot partnerji ustvarili tudi posebno različico BMW i3 LUMAR Edition, poleg katere dobite v paketu celo BMW WallBox polnilno postajo. Ta lahko energijo črpa iz presežka električne energije, ki jo ustvari sončna elektrarna na strehi Lumar hiše in tako zagotavlja med 15 in 20 tisoč brezplačnih električnih kilometrov z vozilom BMW i3.

Ravno zaradi take ‘naelektrene’ povezanosti med podjetjema Lumar in BMW Slovenija, se je slednje odločilo, da je to tudi idealen kraj za predstavitev novega priključnega hibrida BMW 330e. V primerjavi s prejšnjim ima ta vgrajeno baterijo nove generacije, ki sedaj v praksi ponuja kar dvakrat daljši doseg in več različnih pametnih načinov porabe ali polnjenja baterije. Poganja ga kombinacija 2.0 litrskega bencinskega štirivaljnika ter elektromotorja, ki lahko s funkcijo XtraBoost za 10 sekund sistemsko moč dvigne za dodatnih 40 konjskih moči, kar skupaj znese skoraj 300 ‘konjev’.

Na podlagi internih testiranj pri BMW Slovenija so nam zaupali, da z novim BMW 330e v realnem življenju z lahkoto premagate razdaljo 40 kilometrov zgolj na elektriko, obenem pa je tudi poraba na 150 kilometrov dolgi poti pri 140 kilometrih na uro, znašala borih 4.1 litra na 100 prevoženih kilometrov. Novost so še višje končne hitrosti, ki v HYBRID voznem načinu sedaj znaša 110 kilometrov na uro, kar je 30 kilometrov na uro več kot pri prejšnji generaciji, v ELECTRIC voznem načinu brez izpusta emisij, pa je najvišja možna hitrost sedaj 140 kilometrov na uro, kar je 20 kilometrov na uro več kot prej.

Sledila je vožnja do Kranja kjer smo končno dočakali sonce. Tam nas je čakala najbolj pričakovana predstavitev dneva – THE ONE oziroma novi BMW Serije 1. Ta je po novem v osnovi gnan le na prednji kolesni par, to pa pomeni predvsem več prostora v notranjosti. Zadaj je tako za 33 milimetrov več prostora za noge, pa ne na račun prtljažnika saj tudi ta ponuja za 20 litrov večjo prostornino kot do sedaj. Največja sprememba po našem mnenju ni sprememba pogona temveč tehnološka dovršenost. Nova serija 1 bo namreč prejela vse tehnološke ‘igrače’, kot jih imajo veliki. Notranjost je že po dizajnu izjemno podobna večji seriji 3, po novem pa bo enaka tudi tehnološko. To pomeni nove 10,25 palčne digitalne merilnike, pa najnovejši iDrive sistem z 10,25 palčnim zaslonom na dotik in celo Head-Up zaslon, ki je v seriji 1 na voljo prvič. Novitete pa se ne končajo tukaj saj je sedaj v seriji 1 na voljo tudi elektronsko zapiranje prtljažnih vrat, kar so pri tem modelu mnogi zagotovo pogrešali. Pristaši bolj športne vožnje bodo zagotovo veseli novih M Sport sedežev s fiksnim naslonom za glavo, ki so mimogrede res odlični.

Ravno to je bila tudi moja prva reakcija, ko sem po predstavitvi prvič sedel vanj, saj je bila ravno naša skupina na vrsti za vožnjo nove Serije 1. Kot lastnik prejšnje generacije serije 1 najprej opazim korak naprej v kvaliteti izdelave in večji občutek prostornosti v kabini. Kaj več o sami vožnji in voznih lastnostih do pravega testa žal ne morem povedati, lahko pa trdim, da velika večina sploh ne bo opazila, da je pogon sedaj speljan spredaj. Pa tudi vožnje je bilo (pre)hitro konec, da bi resnično spoznal avtomobil. Zdelo se je, kot, da bi prevozili šele dva zavoja in že smo prišli na končno točko našega druženja – Gostilno Krištof. 

Tam smo uživali v gurmanskih okusih njihovih ‘chef-ov’ in tik pred sladico doživeli še predstavitev po mojem mnenju najboljšega avtomobila dneva – BMW serije 3 Touring. O voznih lastnostih, notranjosti in tehnološki dovršenosti ne potrebujem posebej izgubljati besed, saj je vse enako kot pri limuzinski seriji 3, ki jo že zelo dobro poznamo. Kaj je novega? Večji prtljažnik, ki sedaj meri med 500 in 1.510 litrov prostornine, kar je z lahkoto dovolj za potrebe večine ljudi. Morda druga in še bolj uporabna lastnost karavana pa je prostor za glave na zadnji klopi, ki sem se ga odločil preizkusiti tudi v praksi. Presenetljivo je navkljub panoramski strehi sedaj res veliko prostora za glave na zadnji klopi tudi za višjerasle potnike, za noge pa že v limuzini ni bil problem. Prostornost v kabini je sedaj že na ravni e60 serije 5, oziroma po mojih izkušnjah morda celo že nekoliko boljša.

Pri BMW Slovenija pričakujejo, da bodo kar 40% vseh karavanskih različic serije 3 za službene avtomobile kupila podjetja, zato že prav nestrpno pričakujejo tudi karavansko izvedenko priključnega hibrida, ki prihaja k nam drugo leto in vsej tej uporabnosti prinaša še nizke emisije in majhno porabo. Bo morda glede na videno to popoln avtomobil? Morda pa res! Kakorkoli že, hvala BMW za pravo jesensko doživetje, se pa že veselimo pravih testov vseh treh avtomobilov, kjer jih bomo res lahko dodobra spoznali.

Fotograf: Matjaž Očko

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code