Ste se kdaj vprašali, kakšne avtomobile vozijo bogati Skandinavci? No, tudi meni se je pred odhodom na sever porajalo to vprašanje. Po prihodu domov naj povem, da so Švedi (Švedska je bila moja končna destinacija) dosegli oz. celo presegli moja pričakovanja! Avtomobili so bili namreč več kot zanimivi ...

V mesecu septembru, v času, ko so novinarski kolegi trdo delali v Parizu, sem se kot član mešanega študentskega zbora odpravil na turnejo po Švedski. Vse od Ljubljane do Stockholma smo se peljali na, glede na dolžino relacije, relativno neudobnem avtobusu, kar pa je omogočalo neprestane oglede “mimoletečih” vozil. Že pot proti švedski prestolnici je bila zanimiva, zato sem se še toliko bolj veselil glavnega mesta, za katerega sem imel visoka pričakovanja. Seveda sem šele na poti zgrožen ugotovil, da nisem s seboj vzel boljšega fotoaparata in je  zato glavni fotografski pripomoček postal moj pametni telefon. Po dolgih urah vožnje na avtobusu in šestih urah vožnje na trajektu smo le prispeli na severna skandinavska tla. Že prvi postanek na bencinski črpalki je postregel z lepim BMW X4, družbo pa mu je delal Porsche 911 Targa 4S.

svedska-avtomobili (2)

Nekaj ur kasneje smo dospeli v večja švedska mesta. Tukaj bo na mestu opravičilo! Svoj fotoaparat sem namreč ob velikem navalu “hudih” avtomobilov neprenehoma pozabljal v svojem žepu. Seveda je bilo moč videti vse od Ferrarija 599 GTO, pa do Lamborghinijev, Bentleyev, Bugattija, presenetljivo pa Švedi vozijo največ Porschev. Kot pravi ljubitelj bavarske znamke BMW pa sem se odločno odzival predvsem na slednje. Žal sem jih uspel v objektiv ujeti le za dokaj skromno kolekcijo, naštel pa bom vse modele, ki se jih spomnim iz glave.

Poleg običajnih modelov, ki so stalnica tudi na slovenskih cestah, me je presenetila relativno pogosto opažena zadnja generacija modela Z4, videl sem pet M3 (E46, E92 in F80), štiri M4 (Cabrio in Coupe), dve M5 (F10), 650i Gran Coupe, 650i Cabrio, M135i, dve M235i1M Coupe, tri X5M, nešteto i3 in dva i8.

svedska-pokrajina (5)

Nekaj od teh sem uspel celo fotografirati (fotografije prilagam v spodnji galeriji), veliko pa sem ji poslikal z aplikacijo Snapchat, za katero sem bil prepričan, da samodejno shranjuje fotografije na telefon. No, pri tem sem se pošteno uštel in tako ostal brez verjetno najbolj zanimivih avtomobilov, videnih na severu.

A vse le ni tako črno, kot se zdi. Po dramatični izkušnji izgube fotografij sem dobil naslednjo priložnost. S trajektom smo na nek lep sončen dan odšli še na sosednjo Dansko. Po prijetnem ogledu gradu so nas na bližnjem parkirišču pričakali starodobniki. Bilo jih je zares veliko, predvsem pa me je presenetila njihova redkost! No, tu sem se odločil uporabljati aplikacijo fotoaparata in tako ohraniti fotografije. V množici zanimivih najdb sem odkril dva prav posebna primerka iz vrst modro-belega propelerja. To sta BMW 2002tii in BMW 2000 C.

Prav slednja dva primerka sta mi s svojo prisotnostjo polepšala že tako sončen dan. Pri BMW 2002 tii gre namreč za avtomobil, ki so ga izdelovali od aprila 1971 do decembra 1975. V tem času so izdelali 44.478 vozil, katerih posebnost je bila vbrizgavanje goriva. Pod relativno majhno karoserijo se skriva 2,0 litra velik vrstni štirivaljnik, ki je za tiste čase razvil impresivnih 140 konjskih moči in 176 Nm navora.

BMW 2000 C  velja za posebno izdajo kupeja, ki ga je za BMW izdelalo podjetje Karmann. Izdelovali so jih med letoma 1965 in 1969. Nadomestil je zadnjega osemvaljnega kupeja tistega časa, tj. BMW 3200 CS Coupe. V 2000 C so namestili vrstni štirivaljni motor prostornine 2,0 litra, iz njega pa je bilo moč iztisniti 100 konjskih moči. Moč se je prenašala preko 4-stopenjskega ročnega menjalnika, na voljo pa je bil tudi 3-stopenjski samodejni menjalnik.

Moram priznati, da me Skandinavija ni razočarala, saj so dokazali, da pregovor o “boljšem življenju” še kako drži. No, vsaj kar se avtomobilskega sveta tiče. Za ostala področja po tako kratkem obisku še ne morem soditi. Ker pa navdušuje tudi z lepimi mesti in naravo, in hočem le-te deliti z vami, boste v spodnji galeriji deležni tudi nekaterih takšnih fotografij.

Kot že rečeno, me je sever navdušil ter izpolnil moja pričakovanja. Nadihal sem se hladnega švedskega zraka, se naslišal bolj ali manj glasnih športnih avtomobilov ter zadovoljil lastne potrebe po zasledovanju eksotičnih avtomobilskih primerkov.

Jaz sem užival, upam, da boste ob ogledu skromne galerije vsaj približno uživali tudi vi!

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code