Veliko ljudi na avtomobil nekoliko na silo 'tlači' čedalje večja platišča, saj mislijo, da bo tako avtomobil hitrejši in bolj vodljiv. Pa je res?

To so se odločili preveriti pri nemški reviji AutoBild. Seveda avtomobil izgleda mnogo bolje, če iz tovarne zapelje na 22 palčnih platiščih, kot na palec manjših platiščih, a to ne pomeni nujno tudi boljših voznih lastnosti. Če zanemarimo tršo vožnjo in se tokrat osredotočimo le na zmogljivostne številke, zgodba postane zelo zanimiva. Pri AvtoBildu so tako na Audi RS6 najprej namestili Hankook Ventus S1 Evo 275/35 pnevmatike na 21 palčnih platiščih in opravili vrsto preizkusov, zatem pa so nanj namestili še tovarniška 22 palčna platišča s pnevmatikami Pirelli P Zero v velikosti 285/30 in teste ponovili še enkrat.

Začeli so s pospeševanjem do 100, 200 in 250 kilometrov na uro, zatem pa je njihov testni voznik opravil še nekaj hitrih krogov na nemškem dirkališču Lausitzring z glavnim ciljem, videti časovno razliko med platišči. Test bi sicer takoj lahko izpodbili saj so poleg večjega premera platišč tukaj spremenljivka še pnevmatike drugega proizvajalca in različnih širin, ki so eden glavnih faktorjev pri postavljanju hitrega kroga na dirkališču, a vseeno so rezultati zanimivi.

4.0 litrski osemvaljnik s 600 konjskimi močmi in 800 Nm maksimalnega navora je na 22 palčnih platiščih poskrbel za pospešek do stotice v vsega 3,4 sekunde, do dvestotice je potreboval 11,9 sekunde, do 250 kilometrov na uro pa 20,8 sekunde. Kaj pa na manjših 21 palčnih platiščih, ki so skupno kar 26 kilogramov lažja? Presenetljivo so prav vsi časi hitrejši! Do stotice je tako potreboval 3,3  sekunde, 200 kilometrov na uro je dosegel v 11,7 sekunde, do 250 kilometrov na uro pa je potreboval 20,2 sekunde.

Kaj pa na dirkališču? No tukaj pa lahko pride do zanimive debate. Avtomobil je bil na večjih platiščih sicer ravno pol sekunde hitrejši, a lahko to z lahkoto pripišemo 10mm širšim pnevmatikam, ki naj bi bile tudi že v osnovi boljše. Kaj pa vi mislite? Se splača žrtvovati udobje in zmogljivost avtomobila za boljši občutek na volanu in boljši izgled? Celoten videoposnetek testa pa lahko najdete tukaj.

Vir: AutoBild

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code