V ameriškem mestu angelov še vedno poteka severno ameriški avtomobilski salon, ki je pri bavarcih tokrat postregel s prenekaterimi zanimivostmi.

Tokrat vam predstavljamo galerijo bavarskih SUV monstrumov – BMW X5M in X6 M. Oba asfaltno površino terorizirata s 600 oziroma 625 konjskimi močmi v kolikor izberete paket competition, kar 750 Nm navora pa se preko osem stopenjske avtomatike, prenaša na vsa štiri kolesa s pomočjo M xDrive štirikolesnega pogona z zadnjim M Sport diferencialom.

To pomeni pospešek do stotice v vsega 3,9 sekunde v kolikor izberete ‘običajni’ različici in še desetinko sekunde hitreje v kolikor doplačate za paket Competition. Končna hitrost z M Drivers paketom je elektronsko omejena na 290 kilometrov na uro, kar bi moralo biti za tovrsten avtomobil več kot dovolj. Ker avtomobili dosežejo tako visoke hitrosti in obenem niso ravno lahki, so jih pri BMW opremili tudi z izjemno zmogljivim zavornim sistemom. Ta se spredaj ponaša s šest batnimi zavornimi čeljustmi, ki grizejo v diske premera 395 milimetrov, zadaj pa delo opravijo enobatne zavorne čeljusti, ki grizejo v nekoliko manjše diske premera 380 milimetrov.

Pri M oddelku niso pozabili niti na zunanji videz, ki je definitivno bolj agresiven od standardnih modelov. V živo oba modela izgledata še bolje, to velja pa še posebej za v Marina Bay Blue barvo odet prikazani BMW X5 M. Športen karakter avtomobilov je najbolj viden spredaj, kjer lahko opazimo drugačni ledvički in bolj agresiven prednji odbijač, zadaj pa nase najbolj opozarjajo tipične štiri izpušne cevi. Te pri Competition različicah poskrbijo za še bolj teatralno zvočno kuliso, saj sta obe že standardno opremljeni z M športnim izpušnim sistemom, ki je pri ‘običajnih’ različicah na voljo opcijsko. Kaj pravite, je ta raven zmogljivosti in prestiža za avtomobila, ki pri nas s polno opremo staneta preko četrt milijona evrov, dovolj visoko?

Ob svetovni premieri, je najmanjšemu štirivratnemu coupeju v bavarski ponudbi marsikdo očital, da zadek ne izgleda prav nič coupejevsko saj je za to enostavno previsok. Tudi sama razmerja niso izgledala, kot da pripadajo znamki BMW. Razlog je seveda v tem, da je BMW serije 2 Gran Coupe osnovan na enaki platformi, kot nova serija 1 kar pomeni, da je v osnovi gnan na prednji kolesni par. Zato je tudi motor postavljen prečno, kar občutno skrajša sicer tipično dolge pokrove motorjev pri vozilih znamke BMW.

Ni pa vse izgubljeno, saj je BMW s tem pridobil kar nekaj prostora v notranjosti, na avtomobilskem salonu v ameriškem mestu Los Angeles, pa smo videli, da v živo sploh ne izgleda tako slabo. Morda je skupno le nekoliko preveč oddaljen od tal, za kar pa menimo, da bodo lastniki kmalu našli prave ‘aftermarket’ rešitve v smislu nižjih vzmeti. Po našem mnenju bi morali avtomobil le spustiti za 20 do 30 milimetrov in bi se transformiral iz nekoliko (pre)visokega štirivratnega coupeja, v avtomobil, ki izgleda enostavno prav.

BMW je seveda razstavil različico M235i xDrive Gran Coupe, ki predstavlja vrh ponudbe. Poganja jo 2.0 litrski bencinski štirivaljnik s 306 konjskimi močmi in 450 Nm navora. To bo v kombinaciji z osem stopenjskim avtomatskim menjalnikom in štirikolesnim pogonom dovolj za pospešek do stotice v manj kot petih sekundah, končna hitrost pa se bo elektronsko ustavila pri 250 kilometrih na uro. Za naš trg bo verjetno bolj zanimiva različica 220d Gran Coupe, ki jo poganja že poznani 2.0 litrski dizelski agregat s 190 konjskimi močmi.

Znane so tudi že cene za slovenski trg, ki pa bodo dejansko celo nižje od nemških ali italijanskih, lahko pa si jih pogledate na tej povezavi. Kaj menite, bo nekoliko bolj estetska serija 2 na prednji pogon požela velik uspeh ali se bo bavarcem ravno ta odločitev hudo maščevala?

Vir: bimmerpost.comFotograf: bimmerpost.com

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code