Ko zaslišimo besedo MINI, seveda pomislimo na majhnega mestnega gokarta ki z angleškim pridihom lahkotno manevrira skozi ozke mestne ulice. Nova, druga generacija Clubmana pa to miselnost spreminja v udobje in prostornost. Z oznako S pa dodaja še športno vznemirljivost.

Letošnje poletje je vse do začetka novega šolskega leta potekalo zelo običajno. Dopust na morju, počitek, delo, nato še malo počitka in vsakodnevno razvajanje. Nato pa sem ob začetku meseca septembra dobil za teden dni na test novega MINI Cooper Clubman S, ki pa mi je po nekaj sto kilometrih, popolnoma spremenil miselnost in mnenje o malem družinskem avtomobilu. Ko je bil Clubman prvič predstavljen leta 2007 se mi je zdelo, da je to le MINI-jev poskus prilagajanja na trg mestnih, družinskih vozil ter širjenja palete produkcijskih vozil in s tem je bila moja zgodba s Clubmanom zaključena. Torej si lahko predstavljate kakšni občutki zanimanja in navdušenja so me spreletavali, ko sem spoznal da me bo športna različica nove, druge generacije prostornega Clubmana S spremljala ob koncu poletnih dni.

Nato pa je prišel dan prevzema vozila pri trgovcu MINI Avto Aktiv v Trzinu. Svetlo moder “Digital Blue” MINI velikosti Golfa s poslikavo dveh belih črt na pokrovu motorja in veliko S oznako na reži hladilnika je čakal pri vhodu v stavbo. Sveže opran z opaznimi kapljicami po steklu mi je obudil misel “pa saj niti ne izgleda tako slabo”, medtem ko sem se mu približeval z nenavadnim ključem v roki. Okrogel ključ hruškaste oblike, velikosti 4×3 centimetre se lepo prilega v roko, še lepše pa so LED luči, ki se prižgejo ob odklepanju vozila. Odpiranje voznikovih vrat je mehko in tiho in občutil sem tisto neprimerljivo navdušenje ki se pojavi pred prvo vožnjo novega avtomobila. Čudovite barve zunanjosti z belo streho in prefinjena usnjena bela notranjost se izvrstno skladata za še bolj privlačen videz. Športni sedeži prijetno sprejmejo voznika v svoj objem in takrat sem prvič začutil športni pridih tega MINI-ja. Kdo bi si mislil da tako praktičen in preprost zunanji izgled lahko spremlja občutek, kot ga je moč občutiti v najbolj dirkalno pripravljenem vozilu.

BMW TEST - BMWBLOG - MINI Clubman S - Avto Aktiv - Tina (19)

Ker pred prevzemom še nisem poznal specifikacij vozila, me je pogled na šest-stopenjski ročni menjalnik malenkostno presenetil vendar kljub temu načel popolnoma nov val navdušenja. Obstaja namreč tradicionalni avtomobilistični rek, ki narekuje da “pravi vozniki vozijo vozilo z ročnim menjalnikom”. To pa verjetno zato, ker za športno vožnjo vozila z ročnim menjalnikom potrebujete veliko izkušenj in znanja, da v pravem trenutku prestavite v višjo ali nižjo prestavo za optimalno zmogljivost in najboljše rezultate. MINI Cooper S Clubman seveda ni dirkalni avto, vendar pa s pomočjo kratkih hodov natančnega ročnega menjalnika malenkostno spominja nanj. Pod menjalnikom pa je vstavljen tradicionalni nastavni obroč, preko katerega določate različne načine vožnje: Green, Normal in Sport.

BMW TEST - BMWBLOG - MINI Clubman S - Avto Aktiv - Tina (14)

Ključ sem odložil v režo pod gumbom za vžig, ki se nahaja pod radijem in klimatsko napravo, malce nad prestavno ročico in pritisnil gumb ki aktivira 2-litrski bencinski motor opremljen s turbo-polnilnikom. Izpušni sistem poskrbi za impresiven ton in brnenje 192 konjskega motorja. Dve izpušni cevi, vsaka na svoji strani lepo opravljata svojo osnovno funkcijo, kot tudi poudarita privlačni zunanji izgled. Zvok sicer ni tako robusten kot pri najmočnejšem John Cooper Works motorju in izpušnem sistemu, vendar pa prav prijetno brni in v Sport načinu vožnje, ob prestavljanju v nižjo prestavo turbina poškropi malo odvečnega bencina, ki v izpušni cevi zagori in malce zadušeno poči. Te poki so dovolj glasni, da pritegnejo pozornost mimoidočih, kot tudi pričarajo nasmeh in vznemirjenje tudi najbolj resnih voznikov.

Kmalu sem se že vključeval na hitro cesto pri Tomačevem v smeri Kopra, kjer sem po treh počasnih kilometrih zaradi del na cesti, lahko končno preizkusil aktivni tempomat. Zadeva je sila preprosta in več kot uporabna. Na levem kraku volanskega obroča ima MINI vstavljeno napravo za nastavitev in uporabo tempomata. S pritiskom na sredinsko postavljen krogec aktivirate tempomat. Željeno hitrost nastavite z gumbom + ali – ki sta nad in pod sredinskim SET gumbom. Z dvema gumboma na desni strani sredinskega kroga določate razdaljo med vami in spredaj vozečim vozilom. Ko vse nastavite po želji enostavno spustite plin in vozilo bo samo uravnavalo razdaljo med spredaj vozečim vozilom in mu sledilo vse dokler se pred vami promet ne sprosti, nato pa vozilo pospeši na nastavljeno hitrost. Z enostavnim pritiskom na zavoro se sistem deaktivira in voznik ponovno prevzame nadzor.

BMW TEST - BMWBLOG - MINI Clubman S - Avto Aktiv (2)

S pomočjo aktivnega tempomata sem lahko na južni obvoznici spoznal tudi ostale funkcije, ki jih vozilo nudi. John Cooper Works usnjen multifunkcijski volan lahko tudi veča in znižuje glasnost glasbe, ki je predvajana preko radia, USB vhoda ali AUX izhoda. Če povežete pametni telefon preko Bluetooth povezave, lahko z volanskimi funkcijami tudi prostoročno opravljate mobilne klice. Uravnavate lahko tudi svetlost inštrumentov in ambientno LED osvetlitev. Navigacijski sistem Professional vas natančno in učinkovito pripelje na pred-nastavljen cilj, izračuna število kilometrov ter približen čas prihoda. Kmalu sem se zavedel da vozim za tovornim vozilom s hitrostjo 90km/h, zato sem v smeri centra zapeljal z avtoceste, saj sem dobil zamisel kako bi enostavno prikazal značaj tega avtomobila.

S čudovito Tino in fotografom Janom smo se zapeljali na Metelkovo ulico v centru Ljubljane, kjer smo opravili fotografiranje novega družinskega športnika in poslovne Tine. Divje poslikave znamenite ljubljanske ulice prikazujejo duh in esenco MINI Clubman S kombi-limuzine, ki s tradicionalno zgodovino nudijo močno zmogljivost motorja in dinamične vozne lastnosti. Zaradi kratke medosne razdalje se neverjetno dobro drži ceste in ne izgublja oprijema. Nekako tako kot bo vsak petek in soboto na Metelkovi ulici divje in zabavno vzdušje, bo tudi MINI v vsaki izvedbi zabaven in divji. Ta je še dodatno prostoren in praktičen, ter malo bolj poslovno orientiran z družinskim funkcionalnim pridihom. Panoramska steklena streha omogoča brezmejni pogled v čudovito nebo, kot tudi na Metelkovi ulici občutimo brezmejno svobodo slikarjev ki so značilno porisali stene.

Nato pa pridemo do elegantne poslovne Tine, ki pa prikazuje razum, olikanost, striktnost in podobne vrline, kot jih najdemo pri avtomobilu. Kljub divjem, športnem duhu, pa je Clubman S oblečen v suknjič oziroma elegantno obleko, ki omogoča prihod voznika tudi na pomembne poslovne sestanke brez izgube ugleda. Zadnji sedeži so prostorni in nudijo prostor za dve osebi, ki udobno potujeta v novem MINI-ju. Prtljažnik je zadovoljivo prostoren z dvojnim dnom, kamor lahko med tednom spravite poslovni kovček, ob koncu tedna pa rezervno svežo majico in čevlje. Dvojna prtljažna vrata omogočajo odpiranje vrat kot pri kombiju, ter se sama odprejo ob pridržanju tipke za odpiranje prtljažnih vrat na ključih. Zelo zanimiv dodatek, ki s pomočjo ovalnih zadnjih luči poskrbijo za unikaten videz zadnjega dela vozila.

Prostornina prtljažnega prostora znaša 360 litrov z dvignjenimi sedeži in 1.250 litrov s podrto zadnjo klopjo. Po zaključenem fotografiranju sem se odpravil proti domu, kjer sem preveril še ostale številčne podatke. Aktivni tempomat s pomočjo mirne noge v mestu omogoči skupno porabo goriva, ki znaša 6,3l/100km. Na avtocesti se z mirno vožnjo poraba težko dvigne nad 5l/100km, v mestu znaša pa okroglih 8l/100km. To se seveda drastično spremeni ob popolnem pritisku na plin, kjer denarnica malce trpi, vendar pa se zabava v višjih obratih šele prične. Prav tako pa se denarnica rahlo razjezi ob nakupu vozila, saj je osnovni model MINI Cooper S Clubman na voljo za 28.750€, medtem ko je primerek s tako opremo na voljo za dobrih deset tisočakov več. Svojega pa lahko naročite pri pooblaščenem MINI trgovcu Avto Aktiv v Trzinu.

BMW TEST - BMWBLOG - MINI Clubman S - Avto Aktiv - Tina (5)

 

Fotograf: Jan Gregorin

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code