BMW obrat v ZDA, ki ga poznamo pod imenom Spartanburg v Južni Karolini, se je v dvajsetih letih močno spremenil. Iz majhnega objekta, ki je gradil roadsterje se je prelevil v globalnega proizvajalca osnov za vse BMW SUV-je. Ima letno kapaciteto, ki bo letos znašala več kot 450 tisoč enot. Za primerjavo lahko vzamemo Dingolfing, ki […]

BMW obrat v ZDA, ki ga poznamo pod imenom Spartanburg v Južni Karolini, se je v dvajsetih letih močno spremenil. Iz majhnega objekta, ki je gradil roadsterje se je prelevil v globalnega proizvajalca osnov za vse BMW SUV-je. Ima letno kapaciteto, ki bo letos znašala več kot 450 tisoč enot. Za primerjavo lahko vzamemo Dingolfing, ki je lansko leto proizvedel “le” 342 tisoč enot.

spartanburg-zda (3)

Njihov prvi proizvod je bil Z3 Roadster, ki je prvič zapeljal iz tovarne leta 1995. Kapaciteta je znašala le 100 tisoč enot na leto in takrat se je celotna ideja zdela nejasna. Ameriški obrat, ki je izdeloval majhne količine za svetovni trg se ni zdel smiseln. Nemška denarna enota Marka je bila močna, zato je proizvodnja v ameriških dolarjih dala BMW nekaj varovanja pri valutnih nihanjih, vendar takrat še nihče ni videl velike slike.

Preobrazba tovarne se je začela leta 1999, ko so na proizvodnjo linijo dodali X modele. Sprva X5 in nato leta 2007 še X6. Proizvodnja X3 je bila prenešena v Spartanburg iz Nemčije z začetkom druge generacije, leta 2010, novi X4 pa je bil dodan v začetku letošnjega leta. Ameriški obrat je trenutno pripravljen in izdeluje za novi X6 ter prihajajoči 7-sedežni X7, ki se X družini priključuje leta 2017.

spartanburg-zda (5)

Danes je Spartanburg masiven in impresiven. Ima nešteto prostorov za sestavljanje, barvanje in ogromno končno montažno linijo. Osem tisoč delavcev pridno opravlja svoje delo v dveh 10-urnih turnusih, šest dni na teden. Dnevno tako proizvedejo približno 1100 enot, njihov cilj pa je proizvesti 1500 enot na dan. Obrat veliko pomeni predsedniku uprave BMW, Norbertu Reithoferju, ki je bil ob začetku, 20 let nazaj vodja obrata za 318i limuzine za ameriški trg.

spartanburg-zda (6)

Reithofer je bil tudi človek, ki imel vizijo za preoblikovanje Spartanburg v enega največjih proizvodnih obratov SUV na svetu. Strategija se BMW-ju dobro obnese vendar to ni vse, Spartanburg je pomemben tudi za ameriško gospodarstvo. Izvaža v povprečju 70 odstotkov njegove letne proizvodnje v vrednosti več kot 7,5 bilijona dolarjev v letu 2013, kar je po navedbah ameriškega ministrstva za trgovino, največji izvoznik vozil državam nečlanicam NAFTA. Bo torej ameriški obrat prevladal vse evropske?

 

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code