Ker je nova generacija BMW M4 uradno na poti, je čas, da obiščemo ter primerjamo zdaj že staro generacijo M4 F82 in analiziramo, kako se je oblikovalski jezik razvil in preoblikoval v serijo modelov G82.

Na začetku same primerjave je smiselno povedati, da imamo pri vizualni identiteti opravka z zelo različnimi eksponenti linije M4. Edini konstanti sta očitno značka in tista čista M filozofija, vgrajena v komponento vožnje.

Šele druga – pa že tako kontroverzna – generacija M4 se podaja v novo območje oblikovalskega jezika in pomeni prelomni mejnik (in za večino sporen odmik) od prejšnjega modela F82. Oblikovalci so – sodeč po končnem izdelku – iskali več individualnosti in diferenciacije in lahko rečemo, da je nastal precej generičen model, ki ima z bavarsko identiteto zaenkrat malo skupnih točk. Če je odhajajoči dvovratni M4 bolj klasičen in prepoznaven v svojem pristopu, vseeno novi M4 kupe izpostavlja purističen, čist in iz nekaterih kotov mogoče tudi privlačen dizajn, ki nakazuje na močno trditev. Po besedah predstavnikov BMW je to tehnična čistost, visoka zmogljivost ter brezkompromisnost.

Nov visokokakovostni dvovratni športnik, ki prihaja iz Garchinga, je nosilec nove identitete BMW-ja, pušča predsodke in predlaga nov M vizualni podpis s pokončnimi, navpično razvitimi, ločenimi »ledvičkami« z vodoravnimi prekati. Razvoj iz tradicionalne, prečno postavljene ledvične rešetke je bil to velik umetniški pogum, ki pa je zaenkrat požel več kritike kot hvale.

»Oči« oziroma žarometi novega G82 M4 so vizualno izrazite, zahvaljujoč svoji poenostavljeni obliki in elegantni izvedbi, kateri dopolnjujeta tehnologija BMW Laserlight in opcijski zatemnjeni dodatki BMW Individual Shadowline. Niso več v direktnem kontaktu z »ledvičkami«, kot v primeru prejšnje generacije. Kljub temu, da sta novi generaciji M3 ter M4 spredaj na las podobni, slednji zadano glamuroznost nosi veliko bolj samozavestno in dizajn – še vseeno prevelikih – »ledvičk« boljše vpelje v izgled celotne karoserije.

Primerjava obeh generacij s strani razkrije nove presenetljive razlike. Nova generacija M4 kupe ime povsem preoblikovano silhueto, ki je »razgaljena« do najnujnejših stvari. Detajli so ostri, preoblikovana je stranska loputa za vnos zraka. Linija ob oknih ni več ravna, ampak je ukrivljena navzgor ter nagnjena proti spuščajočem se kupejevskem zadku.

Poleg prednje maske je druga najbolj presenetljiva novost »preoblikovan« Hofmeisterjev kink, ki smo ga spoznali že na seriji 4 G22. Izrazit ter prepoznaven dizajnerski podpis na M4 je zdaj bolj subtilno oblikovan na G82. Po besedah enega izmed oblikovalcev pri BWM, Franka Stephensona, je način upodobitve prepoznavnega kinka na C stebričku pripeljal do izgube karakterja vozila ter nenazadnje celotne znamke. Izgled je postal preprosto rečeno precej generičen.

Ob primerjavi zadnjega dela pa so razlike bolj poudarjene. Zadnje luči na novem M4 kupeju so tanjše in manj zapletene v notranjih detajlih, gradi jih klasična rahlo ukrivljena ter vseeno prenovljena L oblika, medtem ko se je F82 držal že preverjeni ter aktualni oblikovalski niši tistega časa.

Novi M4 je videti zmogljivejši od predhodnika, zahvaljujoč jasno strukturiranim dodatkom na zadku, ki ga opredeljuje več gub in impozantni difuzor z enako izjemnimi ter velikimi okroglimi izpuhi.

Ko gre za oblikovanje armaturne plošče, lahko na primeru M4 jasno vidimo logičen razvoj v smeri minimalistične arhitekture, ki še vedno poudarja nedvoumne BMW-jeve stilske namige in prepoznavno ergonomijo. F82 M4, zasnovan pred več kot 6 leti, ima seveda številne fizične gumbe, kar je bilo za modelno leto 2014 povsem normalno ter v koraku s časom.

Armaturna plošča novega M4 kupeja je videti tridimenzionalno in je jasno strukturirana, s pametno določenimi prostorninami in površinami ter z do danes najboljšo integracijo osrednjega nadzornega zaslona v celoto. F82 predstavlja klasiko, ki preferira umetniško obliko preko funkcionalnosti.

Na koncu pa je potrebno omeniti tudi zelo pomemben faktor, katerega večina spregleda – masa vozila. Nova generacija je pretresljivo težka, bistveno težja od predhodnice in to v povprečju vseh izvedenk za okoli 200 kilogramov! Nekoliko čudno je, da se je masa tako izrazito povečala, ko bi si morali predstavljati, da bi strokovnjaki M divizije z novejšo šasijo maso zmogli zmanjšati ali vsaj obdržati na isti številki.

Odhajajoča M4 na zadnji par koles iz 3-literskega vrstnega 6-valjnika požene 425 »konjskih moči«, navor pa znaša 550 Nm. Na voljo sta dve možnosti prenosa pogona, preko 6-stopenjskega ročnega in 7-stopenjskega samodejnega menjalnik z dvojno sklopko (M-DCT). 7-stopenjski menjalnik M-DCT pospeši avto do stotice v 4,1 sekunde, medtem ko z ročnim menjalnikom vozilo prečka 100 km/h 2 stotinke sekunde počasneje.

Prihajajoča M4 iz 3-literskega vrstnega 6-valjnika iztisne 480 »konjev« in jih prav tako požene na zadnjo os. Absoluten navor znaša 550 Nm. Do 100 km/h bo G82 potreboval 4,2 sekunde, z modelom na »steroidih« M4 Competition pa bo za isto hitrost potrebno le 3,9 sekunde! Na voljo je prav tako 6-stopenjski ročni menjalnik ali 8-stopenjski M Steptronic samodejni menjalnik.

Zasnovo odhajajočega M4 si lahko razlagamo kot previdno vstopanje v segment, medtem ko je novi M4 nastavljen za prihodnost, z jasno opredeljenimi cilji in brez nepotrebne zapletenosti. Neglede na subjektivno mnenje o celotnem izgledu modela, se resnično kaže izjemen premik v razvoju trendov oblikovanja med dvema generacijama istega modela.

Pod črto lahko rečemo, da je evolucija od F82 do G82 dejansko revolucija, toda nekaj je gotovo: oba modela M4 sta videti agresivno ter nemudoma dasta mimoidočim občutek izstopanja. Vsak je po svoje značilen in reprezentativen za takratno oblikovalsko filozofijo.

Na koncu je vse odvisno od kupčevega osebnega okusa, preferenc ter potreb, vendar lahko nedvomno trdimo, da sta tako prejšnja serija F82 kot novi model G82 ponosna paradna konja linije M4.

Kateri je pa ljubši vam?

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code