Za BMW M4 Competition Package mnogi pravijo, da je najboljši M4, če upoštevamo tako zmogljivost kot tudi ceno; v obliki A-Cosmos 'Safety Car' pa še dodatno izžareva dirkaški pedigre. Kje bi torej lahko bolje preizkusili, če si ta avtomobil zasluži status in izgled varnostnega avtomobila, kot na čisto novem slovenskem dirkališču Gaj?

BMW M4 je naslednik legendarnega E30 M3 coupe, ki sicer ni bil prvi avtomobil z oznako ‘najmočnejše črke na svetu’, pa vendar je leta 1985 postavil temelje za najuspešnejši model M divizije, ki še danes razveseljuje avtomobilske entuziaste po vsem svetu. Ravno zato smo se z ekipo BMWBLOG enostavno morali odpeljati na čisto novo slovensko dirkališče in dodobra preizkusiti najnovejšo generacijo tega bavarskega športnika.

Zjutraj se zbudim že zgodaj, saj zaradi vznemirjenja, da bom vozil enega najboljših M avtomobilov po čisto novem slovenskem dirkališču, ki smo ga čakali že leta, tako ali tako nisem mogel spati. Poln pričakovanj se usedem v A-Cosmosov M4 Safety Car in pritisnem gumb Start&Stop, nakar avto zarenči, kot da je komaj čakal, da ga prebudim iz spanja. Na volanu pritisnem gumb M1, pod katerega sem imel shranjene najbolj umirjene nastavitve in se odpravim proti Cerkljam ob Krki. Na avtocesti ugotovim, da zna biti M4 tudi izjemno uglajen avtomobil, ki ob umirjeni vožnji porabi okoli 10 litrov bencina na 100 kilometrov. No, to je številka, ki jo bomo kmalu dvignili za vsaj 2x.

Ob prihodu na dirkališče me tam že čakata kolega, ki sta s seboj za dobro mero pripeljala še manjšega in okretnejšega M240i s čisto vsemi M Performance dodatki. Takoj se ponudi vprašanje, ali bo na stezi zmagala moč ali okretnost. Ne mine dolgo, ko se postavimo na startno ciljno ravnino. Adrenalin začne naraščati in z njim tudi srčni utrip; prižgem še varnostne luči in na volanu pritisnem gumb M2, čigar nastavitve  so popolno nasprotje tistih na gumbu M1. Volan, menjalnik, podvozje in pogonski sklop, vse v najšportnejših nastavitvah, kar avtomobil resnično popolnoma spremeni. Tudi zvok avtomobila se iz ‘običajnega’ spremeni v glasno rjovenje, elektronika pa pusti kar precej zdrsa, preden posreduje. Najprej je na vrsti ogrevalni krog, saj je potrebno tako avtomobil kot tudi pnevmatike primerno segreti in pripraviti na to, kar jih čaka.

3, 2 ,1….START ! Dobesedno me prilepi na sedež in izstreli proti prvemu ovinku. Za začetek sem manjšemu M240i med pospeševanjem, zahvaljujoč vsem 450 konjem, ki jih proizvaja odlični 3,0 litrski twin-turbo šestvaljnik pod pokrovom motorja, na ravnini pobegnil.  Sledi prvi ovinek, kjer so odlične prednje pnevmatike Michelin Pilot Super Sport širine 255 mm odločno zagrizle v asfalt, pa vendar se mi agilnejši M240i vseeno približa. Odločen, da me avtomobil s 110 konjskimi močmi manj že ne bo prehitel, samozavestno pritisnem plin do konca in napadem naslednjo kombinacijo ovinkov, kjer se peljem čisto po robu oprijema in ob izhodu iz zadnjega tudi malo preko. Ravno ta trenutek nam je na srečo uspelo ujeti tudi na spodnjem videoposnetku. Moči na zalogi je namreč res ogromno in je potrebno imeti precej občutka pri doziranju plina, saj lahko kaj hitro zavrti v prazno in nam ob nepazljivosti tudi uide izpod kontrole.

Uspelo mi je, M240i je še vedno zadaj, sedaj pa vem, da nima več možnosti. Pred menoj se namreč pojavi najhitrejši odsek proge, ki je BMW M4 pisan na kožo. Plin pritisnem do konca, obe turbini zadihata s polnimi pljuči in avtomobil začne brutalno pospeševati ob zvočni kulisi, ki je verjetno preplašila vso divjad v krogu enega kilometra.

Head-up display mi na koncu ravnine pokaže kar 196 kilometrov na uro, kar je za to relativno kratko dirkališče zelo impresivno. Hkrati me v trenutku prešine “A se bom sploh uspel ustaviti?”. Pred zaviranjem preverim vzvratna ogledala, kjer vidim le še belo piko v ozadju in silovito zavrem. Še sreča, da obstajajo varnostni pasovi, saj odlična kombinacija štiribatnih zavor spredaj in dobro ogretih pnevmatik poskrbi za zelo dobro zavorno silo.

V naslednjih dveh ovinkih, manjši in agilnejši M240i spet malenkost pridobi v primerjavi z mano, pa vendar je prednost, ki sem si jo pridobil ob pospeševanjih, enostavno prevelika. Že vidim startno-ciljno ravnino, le še zadnji desni in nato 180 stopinjski levi ovinek, kjer mi samodejna zapora diferenciala v kombinaciji z odličnimi 285 mm širokimi zadnjimi pnevmatikami res pomaga spraviti vso to moč na asfalt, vendar je ravno tukaj potrebno biti še posebej potrpežljiv s plinom. Kot bi trenil, prečkam ciljno črto s hitrostjo, s katero bi na običajni cesti možje v modrem že zahtevali ponovno opravljanje vozniškega izpita. Nekaj sekund za mano se na cilj pripelje tudi M240i, katerega voznik ne izgleda navkljub porazu nič kaj jezen, kar enostavno pove, da se je imel res odlično.

BMWBLOG - BMW TEST - BMW M4 Competition package - Safety Car - BMW A-Cosmos (18)

Seveda bi lagal, če bi rekel, da tega nismo ponovili. Prevozili smo lepo število krogov, avtomobila pa sta bila iz kroga v krog boljša. Čeprav sem že v prvem krogu začutil, zakaj črki M pravijo najmočnejša črka na svetu, sem šele kasneje začel dodobra spoznavati meje in zmogljivosti avtomobila. Začenjalo mi je postajati jasno, zakaj so si pri Moto GP-ju za varnostni avtomobil izbrali ravno BMW M divizijo in obenem ravno tako razumem, zakaj so se za predelavo odločili tudi pri podjetju BMW A-Cosmos. Očitno že vedo, kako se stvarem streže, zato ne odlašajte z obiskom njihovega salona, kjer vam bo njihovo prijazno osebje zagotovo pomagalo uresničiti vse vaše želje in vam pomagalo sestaviti vaš sanjski avtomobil, pa čeprav bo to M4 ‘Safety Car’.

Avtomobil se na stezi enostavno počuti kot doma in tako lahko na vprašanje, zastavljeno v uvodu, odgovorimo le pritrdilno. Pa še kako! BMW M4 Competition Package, še posebej v tej opazni predelavi, je res eden najboljših ‘M’ avtomobilov in mi smo ga imeli priložnost testirati na pravem dirkališču skupaj z manjšim ‘bratrancem’ M240i…kakšen dan!!

Fotograf: Jan Gregorin

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code