V tem trenutku smo na nekem prehodu, na katerem se motorji z notranjim izgorevanjem postopoma poslavljajo, medtem pa električni pogonski sklop postaja nova norma.

Zahvaljujoč vedno strožjim prepovedim glede emisij ter težnji k čistejšemu zraku kaže, da za motorje z notranjim izgorevanjem ni več prostora. Prvi motor z notranjim izgorevanjem, ki se bo poslovil, bo najverjetneje postal ravno dizelski; gre za njegovo bolj “grobo” naravo ter posledično višje izpuste emisij. No, to pa se prav lahko tudi popolnoma spremeni – tako bi si dizelski motor zagotovil “preživetje” zaradi nove tehnologije na področju izpušnih plinov.

bmw-adblue (3)

Problem dizelskih motorjev je, da oddajajo kar precej NOx (dušikovega oksida), veliko več kot bencinski motorji. V zadnjih nekaj letih se avtomobilski proizvajalci zatekajo k temu, da v izpuhe vbrizgavajo majhne količine AdBlue, tj. tekočine na osnovi sečnine. Ta sistem očisti približno 60 % škodljivih emisij dušikovih oksidov v Euro 6 reguliranih dizelskih motorjih. Sedaj pa razvijajo novo izpušno čistilno tehnologijo, ki bi popolnoma zasenčila AdBlue.

Imenuje se  ACCT (ammonia creation and conversion technology). Trenutno jo razvija skupina strokovnjakov na Univerzi Loughborough v Veliki Britaniji. Nov sistem uporablja amonijak za “dobesedno izločanje NOx“, končni rezultat pa sta le dušik in voda. Po besedah angleške znanstvene ekipe je ACCT sposoben očistiti kar 98 odstotokov dušikovega oksida v dizelskih emisijah, to pa je zmožen storiti, četudi ni nastavljen za določen motor. Znanstveniki so preizkusili sistem na Škodinem taksiju in pri tem opazili 98 odstotno zmanjšanje NOx. Trdijo, da bi lahko, seveda, s pravimi nastavitvami, ustvarili dizelski motor s “skoraj nič emisijami”.

BMWBLOG - BMW TEST - BMW 335d Touring - zunanjost (13)

Čeprav ekipa Loughborougha meni, da je odstranitev dušikovega oksida le začetek, je po besedah g. Grahama Hargravea, profesorja optične diagnostike ter vodje ekipe, “NOx resen”. “A gre le za problem točkovnega vira. “Pomemben je le na majhnem številu lokacij; rešite se ga in lahko nadaljujete z zmanjševanjem CO2, kar je pomembno vsepovsod.” Zdi se, kot da bi ACCT lahko v resnici pomagal rešiti izpuste dizelskih motorjev. Ko bo dobil dobavitelja/proizvajalca, se lahko pogovarjamo o večjem obsegu. Če je temu tako, bomo morda lahko še v prihodnje ohranili dizelske motorje, precej dlje, kot je bilo prvotno predvideno.

Dokler so njihove emisije čiste, bi bili zelo veseli, če bi lahko dizel obstal še v prihodnje, kajne?

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code